Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Az iskola dolga, hogy megtanítsa a tanulóknak hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Az iskola dolga, hogy megtanítsa a tanulóknak hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka."— Előadás másolata:

1 „Az iskola dolga, hogy megtanítsa a tanulóknak hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére, az alkotás izgalmára, hogy megtanítsa szeretni amit csinálok, és segítsen megtalálni amit csinálni szeretnék….” Szentgyörgyi Albert Lehetőségek és csapdák a számítógép nyelvórai alkalmazása során. Sík Péter Dugonics András Piarista Gimnázium Szeged HIK Budapest 2007. március 3.

2 Ki, mivel lett ma gazdagabb? Legalább egy dolgot kellene mondani Rövid összegzés

3 Felhasználási lehetőségek

4 Hogy mi mindennel kell megküzdeni? A technikai segédeszközök ismerete A diákok tudják-e használni? Működési nehézségek Murphy mindenhol A feladatok megtervezése, összeállítása Hogyan kapcsolódik a tananyaghoz A feladatok végrehajtása Szerzői jogok - Többet kell készülni az ilyen órákra? - Igen

5 Mire figyeljünk? Mikor menjünk gépterembe? Többet ad-e a gépterem? Mennyi időt töltsünk ott? A hálózat ellenőrzése Takarékoskodás az idővel Fokozatosság és türelem Tartalék feladatok és honlapcímek Mentett anyagok

6 Kezdés igényes vázlat ismertetésével Keresgélés, válogatás ??? A feladat papíron, vagy e-mailben, honlapon Szövegszerkesztés, csatolt fájlok Gépelés az iskolákban Egyénileg, párokban, csoportokban Ellenőrzés és házi feladat Állandó kapcsolat még a hiányzókkal is A feladatok

7 Óra közben Zaj és nyüzsgés Én segítek, vagy egymásnak segítenek? A tanár koordináló szerepe. Közelebb kerülni a diákhoz Új információk megosztása mindenkivel Okostojás kontra loser A gép nem ember, ami rossz, nem érti A föld forog, az idő pedig nagyon halad

8 Ötletek az olvasás gyakorlására 1.Azonos honlapok, vagy eltérő honlapok 2.Weblap olvasása magyarul vagy a célnyelven 3.Tartalom összefoglalása (a lényeg) először magyarul aztán a célnyelven 4.Munka egyedül, párban, csoportban. Átolvasás, a lényeg megértése, info keresés. 5.Idő megadása, gyorsabb olvasás (verseny) 6.Részletek megvitatása 7.Kérdések megválaszolása, kérdések írása 8.Kapcsolódás más készségekhez.

9 Ötletek a hallgatás gyakorlására 1.mp3 formátum és lejátszása 2.A diákok segítsége 3.Fülhallgató egyénileg. Mindenkinek van. ??? 4.Milyen hanganyagok? 5.Hanganyagok gyűjtése a szerverre 6.Komolyabb és lazább anyagok 7.Én hallgatok, Te kérdéseket írsz. 8.Melyikünk mit értett belőle ? 9.Hallgatott szövegek típusai 10.Kapcsolódás egy másik nyelvi készséghez

10 Ötletek a beszéd gyakorlására 1.Képek a netről (Google) Mit ábrázol, mi jut az eszembe róla? 2.Kivetítés álló és mozgó képek 3.Rövid előadás egyedül, párban, csoportban. 4.Rövid, vagy hosszú legyen? 5.Szerkesztett anyagról mesélés, kiállítás 6.vagy a Google képek segítségével valamit. 7.Minden video digitalizálható. 8.Saját képek a világhálóra. 9.Minden téma és anyag ott van a Web-en. 10.Céltudatos anyaggyűjtés közösen. 11.Magyarul először aztán a célnyelven. Előadói rutin !

11 Ötletek az írás gyakorlására 1.On-line szótárak használata 2.Helyesírás ellenőrzése 3.Szövegszerkesztés a gyakorlatban 4.Szavak számának ellenőrzése 5.Különféle irományok: nem hivatalos és hivatalos vagy üzleti levél, jelentkezés valamire, reklamáció, leírás, rövid történet, újságcikk, riport, értekezés, esszé, önéletrajz 6.Időkorlát, szóhatár, elrendezés, külalak, végleges megjelenítés 7.Humor, anekdoták, események, iskolai élet. 8.Minták, a neten? (Ismétlődő hibák évről-évre) 9.Szókészlet, klisék, állandó részek. 10.Elektronikus üzenetek és csatolt dokumentumok

12 Szövegszerkesztő használata a helyesírás ellenőrzéséhez is Az eszközöknél van A nyelv kiválasztása Szöveg kijelölése Helyesírás ellenőrzése Ne higgyünk el mindent ! Nyelv váltása Szavak száma Szöveg rendezése Bekezdések

13 Szótárazás a Világhálón Angol-magyar, magyar- angol szótár (185.000 szópár)Angol-magyarmagyar- angol szótár Német-magyar, magyar- német szótár (41.000 szópár)Német-magyarmagyar- német szótár szotar.sztaki.hu Gyors szótárazás és szószedetek készítése www.szotar.lap.hu www.kzs.hu/szotar De melyik szó a jó???

14 Felolvasó program Letölthető, bármely szöveget több idegen nyelven hangosan felolvasó program, férfi és női hangokkal. www.readplease.com Bármit bemásolhatunk a programba a kívánt nyelven Kiejtés és szövegértés gyakorlására is

15 Felmérés, tájékozódás Nyelvtudás ellenőrzése Letölthető 14 nyelven. Hallás utáni szövegértés Olvasás írás Nyelvtan Szókincs www.dialang.org

16

17 http://angoltanulas.lap.hu http://nemettanulas.lap.hu http://spanypoltanulas.lap.hu http://franciatanulas.lap.hu http://olasztanulas.lap.hu http://orosztanulas.lap.hu www.sulinet.huwww.sulinet.hu Digitális tudásbázis A kicsiknek játékos oldalak kellenek ! A cél: találni interaktív és jól támogatott, magyarázatokkal ellátott oldalakat Összegyűjtött honlapok

18 Búcsúzóul… Igen fontos lenne a ma hallottakat az otthon maradt kollégáknak is továbbadni, ha kérdés van, kérdezni, ha a munkaközösségnek vannak számítógépes ambíciói, akkor pedig összefogni, és együtt dolgozni. És ne felejtsük el: a diákok többsége felhasználó akar lenni és nem nyelvtanár ! Köszönöm a figyelmet, kellemes hétvégét

19 A holt tudás megfakítja a szellemet, megtölti a gyomrot anélkül, hogy táplálná a testet. Szentgyörgyi Albert Elérhetőség: Sík Péter sikpeter@invitel.hu Pax Mundi konzorcium Ma este fél tizenegytől egy órán át lehet majd megfigyelni a holdfogyatkozást

20

21 És persze lehet kérdezni


Letölteni ppt "„Az iskola dolga, hogy megtanítsa a tanulóknak hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka."

Hasonló előadás


Google Hirdetések