Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakmai képzés A 9-10 évfolyam Pályaorientációs osztály 10. évfolyamot végzett tanulók számára (2 év) bolti eladó  élelmiszer- és vegyiáru- eladó  ruházati.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakmai képzés A 9-10 évfolyam Pályaorientációs osztály 10. évfolyamot végzett tanulók számára (2 év) bolti eladó  élelmiszer- és vegyiáru- eladó  ruházati."— Előadás másolata:

1

2 Szakmai képzés A 9-10 évfolyam Pályaorientációs osztály 10. évfolyamot végzett tanulók számára (2 év) bolti eladó  élelmiszer- és vegyiáru- eladó  ruházati eladó  műszaki cikk eladó  bútor- és lakástextil eladó szakmákban

3 Projektnap 10. E osztály

4 Projekt végeredménye Ajándék-kosarak

5 Kompetencia mérés 2007/2008-as tanév 9. évfolyam részt vett2 osztály45 fő 91,8 % 10. évfolyam részt vett 2 osztály48 fő 96,0 %  A feladatlapok javítását az osztályfőnökök végezték, sajnos nem volt egyszerűen, mert többször érkezett módosítás a javításokhoz, igen időigényes volt a sok feladatlap többszöri kijavítása.  A kommunikáció feladatokat magyar szakos tanárok javítsák  A problémamegoldást a matematika szakos tanárok javítsák  A Szabálykövetés és a Szociális kompetencia feladatlapokat javítsák az osztályfőnökök. Ezek a javaslatok azért indokoltak, mert a javítások nem biztos hogy azonos megítéléssel kerültek értékelésre, a szubjektivitás befolyásoló a megoldás helyességében.  A tanulók és a szülők visszajelzést kaptak az elért eredményekről  Az osztályokban tanító tanárokat is tájékoztatták az elért eredményekről az osztályfőnökök.

6 Kompetencia mérés 10.D 2006/2007 és 2007/2008 tanév

7 Kompetencia mérés 10.E 2006/2007 és 2007/2008 tanév

8 Kompetencia mérés 2007/2008 tanév 9. évfolyam

9 Szociális kompetenciák A tavalyi eredménnyel összehasonlítva a D osztálynál 55,2 %, az E osztálynál 56,7% reális énképet mutatott. Az idei felmérésnél sajnos nagyon sok teszt nem értékelhető a 10. évfolyamos tanulóknál. Tavaly ilyen kategória nem volt. Ez a mutató 10. D osztálynál a tanulók 95,8 %, a 10. E osztálynál ez 88,4 %. Feltehetően a teszt nem volt összemérhető a tavalyival. A többi területen fejlődés mutatkozott, ezért érthetetlen a minősítés. Szociális kompetenciával kapcsolatos feladataink:  Az érzelmi és a verbális szociális kommunikáció fejlesztése: illemszabályok követése társas helyzetekben, csoportmunkában feladatok megoldása  Az együttélési képességek: kapcsolatkezelési, realitásérzéki, felelősségvállalási, kezdeményezőkészségi, érdekérvényesítő képességek fejlesztése szituációs gyakorlatokban  A mindennapi élet problémáinak megoldására segítségnyújtás a szociális körülmények feltárása után, az osztályfőnökök és a tanító tanárok segítségével

10 Kompetencia mérés 2007/2008-as tanév Tanulói vélemények:  Bonyolultan fogalmazták meg a feladatokat  Értelmezési problémáink adódtak  A kérdések formailag, tartalmilag szokatlanok voltak  A feladatok sok általunk nem ismert szót tartalmaztak  Egyes feladatok nem az életkorunknak megfelelőek voltak (pl: allergia, hitelkonstrukció)  Nem volt sikerélményünk, csak kudarcot éreztünk  Ha könnyűnek véltük a feladatot, valami buktatót kerestünk a megoldás során  Kevés volt az időnk a megoldáshoz  A feladatok megítélésére legtöbbször a „furcsa” szót használták a diákok a javító tanárok szerint

11 Kompetencia mérés 2007/2008-as tanév Szülői vélemények:  Nem tudom milyen feladatok voltak, így az eredmény nem sokat mond.  Az eredmények azt tükrözik, hogy nem minden feladat volt érdekes, nem volt ösztönző.  Nagyon hasznosnak és érdekesnek tartom a feladatlapokat, melyből következtethetek gyermekem ez idáig szerzett képességeiről, tapasztalatairól, megoldó képességéről és hiányosságairól.  A kompetencia mérés eredményeiről nem tudok véleményt nyilvánítani, ugyanis nem láttam a feladatlapot  Nincs sikerélményük, csak kudarc érzésük  Volt, hogy ellentmondást éreztem, de nem biztos, hogy jól gondolom  A feladatok, felmérések pozitív oldalai mellett negatívumként említették, hogy téves önértékeléshez vezetnek az értékelések.  Egyes feladatok meghaladják a szakiskolai szintet  A feladatok nem a megszerzett tudáson alapultak, nem az eddigi ismeretek felhasználását mérték

12 Kompetencia mérés 2007/2008-as tanév Tanári vélemények:  Nem tudják értelmezni több esetben a tanulók a feladatot (értő olvasás hiánya)  Sokszor nem volt egyértelmű az utasítás  A mérés nem az ő tudásuknak megfelelő feladatok elé állította a tanulókat, ezért sikerélményük sem volt.  Nagyon egyszerű feladatot is tartalmazott a mérés és ezt nem vették komolyan pl. Szabálykövetés 9. évfolyam 4. feladat.  Túl nehéz volt a Problémamegoldás 10. évfolyam 3. feladat és ezért nem is foglalkoztak vele  Olyan feladatok is voltak, amelyek megoldásához nem rendelkeznek ismeretekkel pl. 9. évfolyam Problémamegoldás 2. feladat  Ha egy feladat egyszerű volt, akkor a tanulók keresték benne a buktatót pl. fogmosási folyamat leírása  Egy-egy teszt nem ad valós képet egy tanulóról, a megítélés több esetben szubjektivitáson alapul  A javítási útmutató sem volt egyértelmű, többször módosították.  Az idő kevés volt a feladat megértéséhez és megoldásához

13 Tanári feladatok a visszajelzések alapján  Az eredmények alapján tanulságok levonása, hibák korrigálása  Hasonló tesztek összeállítása a tantárgyakhoz kapcsolódóan  Konzultáció az osztályban tanító tanárokkal  A projekt napok számának növelése, az önálló munkára nevelés, kutatómunkákra ösztönzés, az esztétikai érzék fejlesztése, csoportmunkával a siker élményének biztosítása.  A tananyag feldolgozásában több projektóra megtervezése a segédanyagok felhasználásával.  További fejlesztések kidolgozása  A tanfolyamokon szerzett tapasztalatok beépítése, felhasználása az oktató- nevelő munkában. A kollégák tájékoztatása a tanfolyamon megszerzett ismeretekről, az ott alkalmazott feladatok továbbadása, beépítése az oktatásba a tantárgyaknak megfelelően.  A kompetencia mérés feladataihoz hasonló feladatlapokat készítettünk, melyhez javítókulcsot is mellékeltünk.

14 Tanári javaslatok a fejlesztésekre  A tanulókhoz közelebb álló, általuk érthető, életkori sajátosságaiknak megfelelőbb feladatok, világosabb megfogalmazások legyenek a feladatlapokon  A Szociális kompetenciák feladatlap megoldásánál több tanári segítséget adjunk a bevezetőben a tanulók számára, ha közösen megbeszéljük, értelmezzük, és célirányossá tesszük a teszt kitöltését, nem ijednek meg a feladatoktól. A djunk több időt a megoldásra.  Több egyéni információ gyűjtés (projektórák) a problémamegoldó képesség javítására  Felzárkóztatás, korrepetálás az értő-olvasás, kommunikatív-, gondolkodási-, tanulási-, tudásszerző -, személyes-, szociális kompetenciák, problémamegoldó képességek fejlesztése.  A tanulók tekinthessék meg a kijavított feladatlapokat, a szülőkkel együtt.

15 A projektnapok fejlesztő hatásai  A tananyagot élővé teszi a tanulók számára  Tanára iránymutatásával körülnéz otthonában, környezetében  Önállóan anyagot gyűjt az általuk választott témakörökben  Fejlesztik ismeretszerző, problémamegoldó képességüket  Megismerik az árukat, az élelmiszerek egészségre gyakorolt hatását  Elsajátítják a baleset megelőzés és elsősegélynyújtás legfontosabb szabályait  Sikerélmény tölti el őket, az önálló ismeretszerzést kapcsolják az eddigi tapasztalataikhoz  Megtanulnak csoportban együtt dolgozni, alkalmazkodni, a feladatokat megosztani  Az ismeretekhez cselekvő tevékenység által, cselekedve jutnak hozzá, és jobban leköti a tanulókat, észre sem veszik és vége a foglalkozásnak  A projektmunka időigényes, de hasznos, így egy-egy témakörre több időt fordítottunk  A projektekhez az eszközös bőrönd nagyon nagy segítséget nyújt a feladat elvégzéséhez, hatékonyabb munkát érünk el vele.  A projekt eredménye sikerélménnyel tölti el a tanulókat  Kialakul közöttük az egészséges versenyszellem.

16 Projektnap Kenyér, bor, sajt

17

18

19

20

21 Projektnap Híres emberek

22

23

24

25

26 Anyaggyűjtés a projektek elkészítéséhez

27 Projektnap Energia

28 Projektnap Nem mese ez, gyermek

29 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Szakmai képzés A 9-10 évfolyam Pályaorientációs osztály 10. évfolyamot végzett tanulók számára (2 év) bolti eladó  élelmiszer- és vegyiáru- eladó  ruházati."

Hasonló előadás


Google Hirdetések