Esély? Egyenlőség? Autizmussal élni Csoportos integrációs modell Székesfehérváron Mahlerné Köfner Anikó gyógypedagógus Budapest 2006.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, november 23.
A BETEGEK BIZTONSÁGA ELKERÜLHETŐK-E A HIBÁK?
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A társadalmi bűnmegelőzés évi cselekvési programja Gönczöl Katalin Büntetőpolitikai szakállamtitkár.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Modellértékű programok a szenvedélybetegek ellátása területén.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Fehérvári Katalin gyógypedagógus Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Zeneterápia a Kerek Világ Alapítványban
Az integrált terápiák elvének szakmai modelljei
Korai fejlesztés fontossága
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
A fenntarthatóság szempontrendszere és a jövő iskolája Varga Attila, Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest,2011. november 3.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Nyíregyháza június 1..  Speciális élethelyzet, speciális és egyénre szabott segítségek.  Érintettségből adódó rálátás a helyi szükségletekre.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A három pillér elve (vertikális) az elkövetővé válás esélyének csökkentése + az áldozattá válás esélyének csökkentése + a bűnalkalmak kontrollja „Bűnmegelőzés.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
„Óvodapedagógus 2014-ben” SZÜCSNÉ JUHÁSZ CSILLA Óvodapedagógus, a KISPESTI ÁRNYAS ÓVODA vezetője március 6.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Egy nyílt levél elő- és utóélete
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
A kiváltást megvalósító intézmények (pályázók) támogatásának közvetlen módjai a projekttervezés időszakában EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Iskolai egyesületeket és iskolákat jelenleg foglalkoztató kérdések Európában Budapest, Hungary , 8 and 9 May
Esély a szülőknek, lehetőség
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Esély? Egyenlőség? Autizmussal élni Csoportos integrációs modell Székesfehérváron Mahlerné Köfner Anikó gyógypedagógus Budapest 2006.

Autizmus Spektrum Zavar Fogalma Következményei Gyakorisága: a népesség körében a tágabb definíció alapján - 0,6% (Fombonne 2003.) Az ellátórendszer jellemzői

Modellértékű oktatási szerkezet

Jogi alapok Magyarországon Általános alapelvek Jogi Alapok Előkészületben: Európa Tanács irányelve az autizmussal élő gyermekek oktatásáról - neveléséről

Integrációs kontinuum Phil Bayliss Teljes időben, szakszerű segítséggel Részidőben, autizmus specifikus feltételek biztosításával, állandó szakszerű segítséggel Nyitott Világ Autista Tagozat és a Herman Ottó Általános Iskola együttműködése Tilos: a súlyos viselkedésproblémák kezelésének időszakában!

A hatékony beavatkozás modellje

Előnyök Állandó szakmai jelenlét és segítség, 8-16 óráig Autizmus Spektrum Zavarral élő gyermekek Kortársak Társadalmi környezet számára Meglévő szakmai és társadalmi igényre reagál Segíti a hazai integrációs protokoll elkészítését

Veszélyek Különösen sérülékenyek az Autizmus Spektrum Zavarral élő gyermekek A kortársakkal való együttműködés felszínre hozhat új problémákat A modell bevezetéséhez gondos szakmai előkészítés és a sérülés specifikus környezeti, személyi és tárgyi feltételek egyidejűsége szükséges!

Arany János Általános Iskola tagintézménye Nyitott Világ Autista Tagozat Vezető: Mahlerné Köfner Anikó Szakmai tanácsadók: Királyné Révész Ágnes Sziklai Szilvia 8000 Székesfehérvár, Palotai út KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!