Esély? Egyenlőség? Autizmussal élni Csoportos integrációs modell Székesfehérváron Mahlerné Köfner Anikó gyógypedagógus Budapest 2006.
Autizmus Spektrum Zavar Fogalma Következményei Gyakorisága: a népesség körében a tágabb definíció alapján - 0,6% (Fombonne 2003.) Az ellátórendszer jellemzői
Modellértékű oktatási szerkezet
Jogi alapok Magyarországon Általános alapelvek Jogi Alapok Előkészületben: Európa Tanács irányelve az autizmussal élő gyermekek oktatásáról - neveléséről
Integrációs kontinuum Phil Bayliss Teljes időben, szakszerű segítséggel Részidőben, autizmus specifikus feltételek biztosításával, állandó szakszerű segítséggel Nyitott Világ Autista Tagozat és a Herman Ottó Általános Iskola együttműködése Tilos: a súlyos viselkedésproblémák kezelésének időszakában!
A hatékony beavatkozás modellje
Előnyök Állandó szakmai jelenlét és segítség, 8-16 óráig Autizmus Spektrum Zavarral élő gyermekek Kortársak Társadalmi környezet számára Meglévő szakmai és társadalmi igényre reagál Segíti a hazai integrációs protokoll elkészítését
Veszélyek Különösen sérülékenyek az Autizmus Spektrum Zavarral élő gyermekek A kortársakkal való együttműködés felszínre hozhat új problémákat A modell bevezetéséhez gondos szakmai előkészítés és a sérülés specifikus környezeti, személyi és tárgyi feltételek egyidejűsége szükséges!
Arany János Általános Iskola tagintézménye Nyitott Világ Autista Tagozat Vezető: Mahlerné Köfner Anikó Szakmai tanácsadók: Királyné Révész Ágnes Sziklai Szilvia 8000 Székesfehérvár, Palotai út KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!