Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Advertisements

„ A múltat megtalálni –mondják – nem lehet. Mit szólnál, ha megmutatnám azt a helyet…”
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Kölyökkuckó Napközi Mekényes
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Angol nyelvi kompetencia
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A kétnyelvűség kialakulása és fejlődése
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Az ülő Buddha okos gondolatai:
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
MENEKÜLTEK INTEGRÁCIÓJA A MAI MAGYAR TÁRSADALOMBA ÁPRILIS 15. Készítette: Majer Zsuzsanna Konzulens: Kóbor Krisztina.
munkahelyi kommunikáció PéPéeS
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Szarka Zsuzsi
A kéttannyelvű oktatás típusai. Típusok (áttekintés) Eredménytelen formák: Eredménytelen formák: Alámerítés (strukturált bemerítés) Alámerítés (strukturált.
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
ZRÍNYI IFJÚSÁGI KÖR „Kiművelt emberfők által tenni nagy nemzetté a magyart” (Széchenyi István)
3. Mit tudunk biztosan, és mit tanítsunk az iskolákban az élőlények származásáról?
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
(Gerhardinger Mária Terézia alapító anya)
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
1.3 A kis- és közepes vállalkozások sajátosságai
Közösségi portálok használata Tepszis Barbara 8/A Salamon Róza (felkészítő tanár) Dr. Török Béla Óvoda, Általános Iskola, Speciális Szakiskola,Egységes.
Helyzetkép a differenciálásról. Differenciált házi feladat előző órai következő órai Gyakoriság%Gyakoriság% igen 11,7610,2 nem 3661,04271,2 nem válaszolt.
Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Závada Pál: Természetes fény Magvető, Budapest, 2014 Készítette: Pfeiffer Tamás István.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
Szakmai – módszertani nap, Tótkomlós, május 4. Hornokné Dr. Uhrin Erzsébet A tanórán kívüli nyelvgyakorlás és a nyelvi attitűd néhány összefüggéséről.
Bemutatkozás Készítette: Godó Diána Mária JZB2V7.
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Álmodtunk egy iskolát magunknak
Általános iskola eredménye, értékelése
DARUS a gyermekekért.
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
3. osztályban.
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

Ahány nyelv, annyi ember

Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak a gyerekek. mindenki egyetért Felmerül a kérdés, hogy mindenki alkalmas-e erre?

Fiatal- és a felnőttkori nyelvoktatás Fiatalkor Felnőttkor - hatékonyabban tudunk tanulni - nyitottabbak, szabadabbak vagyunk - merünk hibákkal beszélni - több gátlás is felmerülhet bennünk

Iskolai lehetőségek Véleményünk szerint Magyarországon a nyelvoktatást hatékonyabbá kellene tenni az iskolákban. kisebb létszámú csoportokra lenne szükség a kommunikációra nagyobb hangsúlyt kellene fektetni cserediákprogramok támogatása más tantárgyakban is használnánk a nyelvet

A nyelvtanulás fontossága Külföldön is meg tudjuk értetni magunk, ott tanulhatunk, és munkát vállalhatunk.

Fontos a nyelvtanulás használata és fejlesztése mindennapi gyakorlás olvasás idegen nyelven tv-nézés zenehallgatás idegen nyelven A nyelv állandóan változik, így az idegen nyelv is. Erre is figyelnünk kell! !

Kihívás az ember számára A jelenkor megköveteli, hogy több nyelven beszéljen valaki. A kétnyelvűség illetve többnyelvűség sok előnyt jelenthet.

Készítette: Széchenyi István Gimnázium Sopron 9. d osztály