KN Sulibook 4. osztály, 1. kiadás
Nyelvtan
Igék, igekötők és igeidők Ige: Cselekvést, történést és létezést fejez ki (meg létezési állapotot). A cselekvésre mit csinál –al kérdezünk rá. Példa: leteszi, elveszi. Történésre pedig mi történik -kel kérdezünk rá. Példa: leesik, eltörik. Igekötő: az igekötő például EL, LE. Ha az igekötő az ige előtt áll akkor egybe írjuk, ha az igekötő az ige után áll akkor külön írjuk. Példa: elejtette, felejtette el.
Igék, igekötők és igeidők I. Mi az ige? ______________________________________________________ Írj igéket. ___________________ A, írj egy létezési igét. _________ B, írj vele egy mondatot. ______________________________________________________ Válassz ki a 2. feladatból egy igét. Írj vele egy rövid mondatot. ___________________________
Igék, igekötők és igeidők II. Magyarázd meg ezt a két szót. szedd össze , összeszedd ______________________________________________________ Írj le 5 igekötőt. ______________________________________________________ Melyik igekötő? Karikázd be! fogd össze, lépj kettőt * Írj egy lapra 20 igekötős igét.
Igék, igekötők és igeidők III. Írd le az összes igeidőt. ___________________________ Olvasd el a 3-dik oldalon található szöveget. a, fejből írd ki az összes igét, igekötőt és igeidőt. _________________________________________________________________________________ b, karikázd be amit most tanultál. * kutass az interneten igeidők után
Melléknév, főnév 1/I. Főnév: a főnév kettő csoportra oszlik. Most legyen egy a és b csoport. Az a csoportban lesz olyan hogy élőlények, tárgyak és élettelen dolgok. Élőlények neve: róka, delfin, bálna […] Tárgyak neve: ceruza, asztal, füzet […] Élettelen dolgok neve: boldogság, szomorúság (megfázás). Melléknév: a melléknév egy kiegészítő a főnévhez, de lehet…
Melléknév, főnév 1/II. … külön is használni. Példák: zöld, szép, különleges. Melléknév + főnév szavak: zöld virág, piros hó, különleges fiú Főnév + melléknév szavak: Norbi ügyes, Kálmán zöld, napló szép
Melléknév, főnév 2/I. Írj melléknév + főneveket. ______________________________________________________ Írj főnév + mellékneveket. ______________________________________________________ Mi az a főnév? ____________________________________________________________________________________________________________
Melléknév, főnév 2/II. Mi az a melléknév? ____________________________________________________________________________________________________________ + írd meg a saját órarendedet. Hétfő Kedd Szerda Csütörtök péntek
Névmások, számnevek I. Keress rá interneten a névmásokra és a számnevekre Mi az a névmás? ______________________________________________________ Mi az a számnév? ______________________________________________________ Mi az a határozott számnév? ______________________________________________________
Névmások, számnevek II. Mi az a határozatlan számnév? ______________________________________________________ Írd le úgy ahogy fel van sorolva. a, számnév: határozott, határozatlan b, névmás ______________________________________________________ Jegyezd meg a leírt névmásokat között, mellette, felette, alatta
Névmások, számnevek III. Jegyezd meg a leírt számneveket. határozott: egy, fél, negyed, második határozatlan: egy-két, Mi az a tört számnév? ______________________________________________________ Mi az a hely számnév? ______________________________________________________ Melyik számnév maradt ki?
Összefoglalás Mikről szólt az 1. fejezet? ______________________________________________________ Írj igét, igeidőt és igekötőt. ______________________________________________________ Írj névmásokat. ______________________________________________________ Írj számneveket. ______________________________________________________
Matematika
Ismétlés: írásbeli műveletek A feladatokat a füzetedben vagy egy lapra végezd el. 5555+2435, 2413+3543, 2323+3231, 3422-2024, 8687-2123, 6464-3110, 567x45, 357x64, 255x91 Milyen írásbeli műveleteket tanultál 3. osztályban?
Írásbeli osztás I. 34:23, 51:42, 42:23, 42:34 Tanár: mondja el hogy mi az az írásbeli osztás, aztán írjon le egy írásbeli osztást. Hasonlítsd össze az írásbeli műveleteket. Mi bennük a közös? ______________________________________________________ Ide csináld a tankönyv 18/1-es feladatot.
Írásbeli osztás II. Old meg a tankönyv 17/4-es részbe. 320:42, 432:45 Hf.: karikázd be az írásbeli osztás jeleket. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx:xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx+-+-+-+-:
G, kg, dkg, mg, l, cl, dl, ml Váltsd át. 1l 34 cl = 1g 34kg = 1m 34 cm = 53 kg = 52 dkg = 13 mg = 73 cl = 60 dl = 100 000 000 ml =
M, cm, mm Váltsd át. 1 m = 1 cm = *1 mm = 34 m 41 cm 12 mm= 1 m = ____ cm – 99 cm = __ mm Hf.: váltsd át ezekre: cm, m, km 1234 mm =
Tonna A táblázatba írd bele sorrend szerint a grammokat. Egy tonna az hány… … kilogramm _____________ … dekagramm ____________ … gramm _________________ 1 2 3 4 5 6
kilométer Általában az emberek nem azt szokták mondani hogy még 1000 cm vagy 100 méter vagy 10 000 mm hanem azt szokták mondani hogy 1 KILOMÉTER. Az 5.b osztály kiránduláson van egy hegy legtetejére. Az út 30 perces és 12 km-es. Az út felén hány kilométert hagytak le és mennyi van még? _____ és _____ Hf.: a tankönyv 23 oldalán írj km-et.
Házi feladat
összefoglalás Váltsd át az 12-őt … A, Mg-ról g, kg, t –vá B, mm-ről cm, m, km-é C, ml-ről cl, l-é + milyen számrendszerrel dolgoz a számítógép? __ + Milyen számrendszerré alakítja át nekünk a számítógép? __
Időmérés Tized másodperc, másodperc, perc, óra, nap, hét, hónap, év, év tized, év század
Irodalom
Egy piros bögre (1. variáció) Volt egyszer egy piros bögre abból ivott öreg ürge.
Egy piros bögre (2. variáció) Ott volt az asztalon egy piros bögre az én öreg ürgém ivott benne.
Egy piros bögre (3. variáció) Kicsi, öreg házban ott volt egy piros bögre. Nem az apám, nem az anyám, hanem az öreg apám ivott belőle. Szerette a piros színt ezért ivott piros bögréből. Abban vót a jó tokaji bor.
Egy piros bögre 1-3. variációk Melyik a … … legkevesebb szóból álló variáns? __. variáns … leghosszabb variáció? __ variáns Szerinted van ilyen mese – vers? igen nem Mondj el legalább 1 olyan mesét, verset amelynek van variációja. ___________________________
Petra az áruházban Petra elment az áruházba. Talált egy ruhát, elvitte. Hol hallottál erről a meséről még? (az egyik kn kiadós könyvben van) ___________________________
összefoglalás Másold le a petra az áruházban című olvasmányt egy másik kn könyvből. Ha nincsen ojan könyved akkor töltsd le a kn116.webnode.hu/kn-tankönyvel. _________________________________________________________________________________ Mi az a variáció? ______________________________________________________
Környezetismeret
Természet Sorold fel a szinteket. ________________________________________ Hol található a kocsánytalan tölgy? ______________________ Hol található a kocsányos tölgy? __________________________ A mókus eszik húst? ________ Melyik az a virág ami télen a hóban vagy a hó végén kel ki? ___________________________
Szemét és állatfajok Húzd a megfelelő kukához a szemetet. komposzt, műanyag palack, papír fecni műanyag papír egyéb Hányféle állatfaj van? Hogyan hívjuk őket? 1 2 ___________________________ Mondj egy olyan állatot ami még ma is létezik csak egy kicsit más: ___________________________
Tájékozódás a térképen A mai óra anyagához hozz be egy atlaszt vagy töltsd le a kn-ről. Sorold fel a lilával jelölt megyéket: _________________________________________________________________________________ Sorolj fel 5 megye székhelyt: ______________________________________________________ Hajdú-bihar megyének mi a megye székhelye? ____________
Kísérletezés (kiegészítő tananyag) Tudtad? Ha egy sót és egy jeget összeszorítasz a két tenyeredben marni fog? Ne próbáld ki. Csinálj vulkánt. Vegyél egy mentolos cukrot és egy kólát. A mentolos cukrot rakd bele a kólába. Előtte álj hátrébb. A pénztisztítás: elősszőr vegyél egy kólát. Öntsd bele egy pohárba. Vedd elő a legkoszosabb pénzt és tedd bele a kiöntött kólába. Vársz egy napot és utána a pénzed csillogni fog.
összefoglalás Mibe dobjuk a… kartont: ________ szívószálat: _________ alma csutkát: _________ krumpli héját: _________ Vas megyének mi a székhelye? ___________________________ Sorolj fel egy szintet: __________ Melyik csoportba tartozik a gomba? Növény állat semelyik
Angol
Good morning everybody Lesson 1 Olvasd el. Good morning everybody, teacher and children – jó reggelt tanárok és gyerekek. Mutatkozz be. ___________________________ Eddy Hello my name is Eddy. What is your name? Nick My name is Nick. Very nice colors. Thank you body. Miss zsuzsa Stend app please. Good morning everybody Everybody children Good morning teacher.
Good morning everybody Lesson 2 Olvasd el. Connotation! – jelentést!, dear teacher … absent today – tanárnak jelentem hogy senki sem hiányzik., workbook – munkafüzet Jelents a tanárodnak ahogy le van írva Miss zsuzsa Connotation! Eddy Dear teacher, I am informing you that nobody is absent today. Thank you Eddy! Nick Miss zsuzsa! How are you? I am fine thank you. Workbook, 41/1 Cindy Good morning everybody, lesson 2 …
Good morning everybody Lesson 3 Írd le ide a 40/1-es olvasmányt magyarul. Írd le a 41/1-es olvasmányból Nick szövegét. Eddy Nick Miss parker Everybody children Eddy
Seven very good jacket Lesson 1 Olvasd el 1 2 Miss zsuzsa What is this Cindy Seven very good jacket. Very good! What is this eddy? Eddy Six very ugly phone. Yes! Six very ugly phone! Miss zsuzsa Good bye everybody! Cindy Look! Masid’s house! eddy Bath room? Sing? He is masid. Very good
Seven very good jacekt Lesson 2 What is this? – Mi ez? Seven very good jacket. – Hét nagyon szép kabát ugly phone – csúnya telefon Look! Bath room – nézni! Fürdőszoba Sing – ének Ezekből a szavakból állíts elő egy önálló mondatot. ______________________________________________________
Seven very good jacket Lesson 3 Cseréld fel az aláhúzott szavakat úgy hogy leírod mondatba. Seven very good jacket ______________________________________________________ Seven very good jacekt ______________________________________________________ *Fordítsd le őket. Mi - _______ Mi? - __________
Thirty-one Lesson 1 Zero (ou) Nulla One Egy Two Kettő Three Három Four Négy Five Öt Six Hat Seven Hét Eight nyolc Nine Kilenc Ten Tíz Eleven Tizenegy Twelve Tizenkettő Thirteen Tizenhárom Fourteen Tizennégy Fifteen Tizenöt sixteen tizenthat
Thirty-one lesson 2 Seventeen Eighteen Nineteen Twenty Twenty-one Twenty-two Twenty-three Twenty-four Twenty-five Twenty-six Twenty-seven Twenty-eight Twenty-nine Thirty Thirty-one
További jó tanulást!