Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP-3.3.13. Tájékoztató Nap „Tiéd a pálya” avagy amit a pályaorinentációról, pályaválasztásról.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
IDEGEN NYELVI KOMPETENCIA: mit és mikor mérjünk?
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
E-learning és a multimédia
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szeretet, türelem, tolerancia
Az e-portfólió használati köre
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Szakkör címe Tantárgy, évfolyam Tanár neve Tanulmányi intézmény neve Település neve.
Kompetensek lettünk? június 27..
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Pedagógus értékelési rendszer
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap NAPO digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Geomatech digitális taneszköz Nagy Regina eTanulás szakértő.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
„Kincsem a szókincsem” játékos szókincsfejlesztés
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tanácsok a portfólió készítéséhez
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Tiéd a pálya” avagy amit a pályaorinentációról, pályaválasztásról tudni érdemes Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A tananyag fő célja Érzékenyítés Tájékoztatás Önismeret, önreflexió Hasznos, hétköznapi tudás elsajátítása

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Tananyag elsajátításának lehetséges módja A tananyag hatékony, eredményes elsajátításához a blended/kevert típusú feldolgozást javasoljuk: Osztálytermi projekt munka kiscsoporotban, párban Egyéni számítógépes feladatvégzés A tananyagra javasolt órakeret: 15 tanítási óra

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Nat kiemelt fejlesztési fókuszai, Kerettanterv/Kerettantervi témakörei szakiskola: általános iskola: 7-8. osztály felelősségvállalás, a demokrácia iránti elkötelezettség, osztályközösség építés a tudatos állampolgári lét, a pályaorientáció, életpálya tervezés munka világa

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Érintett kompetenciaterületek Kompetenciaterület: Anyanyelvi kommunikáció, Digitális Személyközi, Interkulturális és szociális, Állampolgári Műveltségi terület: Életvitel és gyakorlati ismeretek Tantárgy: Osztályfőnöki, éltevitel és gyakorlati ismeretek

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Felhasználás személyi támogatása A digitális taneszköz tartalmának, tesztjeinek használatához közvetlenül nem szükséges tanár jelenléte, önállóan (is) használható, kivéve az osztálytermi/csoportos feladatok egy része. Az osztálytermi/csoportos feladatok egy részénél hagyományos tanári vagy facilitátor szerepben jelen van a tanár is.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A digitális taneszköz funkcionalitása 1. A digitális tananyag tartalma: A termék felhasználó-támogatása: felhasználói leírás A termék pedagógiai célok megvalósítását szolgáló funkciói: – ismeretádó/érzékenyítő tananyag részek, – a megértést, megtanulást mérő, a visszajelzést biztosító interaktív önellenőrző tesztkérdések – a tananyag végén összesítő értékelés (az eredmény „oklevél” formájában nyomtatható, -ben küldhető) – A termék és a felhasználó közötti kommunikáció elemei: menük, vezérlő gombok, interaktív teszt típusok

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A digitális taneszköz funkcionalitása 2. A támogató környezet: A tanuló haladását figyelemmel kísérő eszközök: az eltöltött idő kijelzése A tudásmérés/tudásértékelés eszközei: formatív és záró mérés/értékelés

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A tananyag felépítése, tartalmi ismertetője A tananyag 6 modulból/szakaszból épül fel. Minden egyes szakaszt elő kell készíteni. Az előkészítés lehet egy – a témával kapcsolatos beszélgetésindítás –, feladatértelmezés, a technikai nehézségek megbeszélése stb. A digitális munka ne legyen több a tanóra egyharmadánál. Az előkészítést kövesse 15 perces feladatmegoldás a számítógépen, majd a feladat megbeszélése. A számítógépes feladatmegoldást házi feladatként vagy szakköri munkaként is kijelölhetjük, de az előkészítő, megbeszélő-értékelő, visszacsatoló elem nem maradhat ki az eredményes megvalósításból.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 1. TÉNYLEG TŐLEM FÜGG? A tananyag céljának megfogalmazása. A probléma globális bemutatása.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 2. BEMUTATKOZOM MAGAMNAK Érdeklődésvizsgálat: Mit szeretek csinálni? Mit semmiképpen? Hogyan és hol? Önállóan vagy csoportban? Természetben vagy zárt térben? Egyedül vagy sokadmagammal? Ahogy mások látnak: Olyannak látnak, amilyennek én gondolom magam?

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 3. MERRE MENJEK? HOL KERESSEM? Szakmaismeret Az államilag elismert szakmák és rész-szakmák – Szakmakeresés megadott szempontok alapján – Szakmai filmek válogatása, filmnézés Alkalmasság, előképzettség – Szakmaválasztási ismeretek Elágazások és ráépülések – Nemzeti Pályaorientációs portál megismerése

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 4. AMIT AZ ÁLLÁSKERESÉSRŐL ÉRDEMES TUDNI Álláskeresés Hirdetések elemzése Önéletrajzok írása és elemzése Motivációs levelek összehasonlítása Hirdetések

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 5. JOGOK, VESZÉLYEK ÉS LEHETŐSÉGEK A szerződés: jogok és kötelességek Esettanulmányok kapcsán beszélgetés: – próbaidő, – szerződéssel és anélkül. – veszélyek, jogok és kötelességek

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 6. MIT TANULTUNK? Amit a pályaválasztásról tudni kell: – A záróteszt célja, hogy a diákok ellenőrizzék, mennyit értettek meg, illetve mennyit sajátítottak el a tananyagból. A záróteszt tetszőleges számban megismételhető. – Érdemes utána beszélgetni, szóban átismételni a tanultakat, és megdicsérni azokat, akik aktívan részt vettek a munkában. Végezzük el a zárótesztet, nézzük meg, mi mit tudunk a munka világáról!

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Záróteszt kiértékelése, tanári, tanulói visszacsatolás

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Fogalomtár/Glosszárium Tanári: A pedagógus számára fontos háttérfogalmak Tanulói: A tanulók segítségére szolgáló kulcsfogalmak, melyek a feladatok értelmezését, elvégzését segítik.

cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Kérdések-válaszok Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Vitéz Gyöngyvér Közoktatási szakértő