cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Tiéd a pálya” avagy amit a pályaorinentációról, pályaválasztásról tudni érdemes Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A tananyag fő célja Érzékenyítés Tájékoztatás Önismeret, önreflexió Hasznos, hétköznapi tudás elsajátítása
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Tananyag elsajátításának lehetséges módja A tananyag hatékony, eredményes elsajátításához a blended/kevert típusú feldolgozást javasoljuk: Osztálytermi projekt munka kiscsoporotban, párban Egyéni számítógépes feladatvégzés A tananyagra javasolt órakeret: 15 tanítási óra
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Nat kiemelt fejlesztési fókuszai, Kerettanterv/Kerettantervi témakörei szakiskola: általános iskola: 7-8. osztály felelősségvállalás, a demokrácia iránti elkötelezettség, osztályközösség építés a tudatos állampolgári lét, a pályaorientáció, életpálya tervezés munka világa
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Érintett kompetenciaterületek Kompetenciaterület: Anyanyelvi kommunikáció, Digitális Személyközi, Interkulturális és szociális, Állampolgári Műveltségi terület: Életvitel és gyakorlati ismeretek Tantárgy: Osztályfőnöki, éltevitel és gyakorlati ismeretek
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Felhasználás személyi támogatása A digitális taneszköz tartalmának, tesztjeinek használatához közvetlenül nem szükséges tanár jelenléte, önállóan (is) használható, kivéve az osztálytermi/csoportos feladatok egy része. Az osztálytermi/csoportos feladatok egy részénél hagyományos tanári vagy facilitátor szerepben jelen van a tanár is.
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A digitális taneszköz funkcionalitása 1. A digitális tananyag tartalma: A termék felhasználó-támogatása: felhasználói leírás A termék pedagógiai célok megvalósítását szolgáló funkciói: – ismeretádó/érzékenyítő tananyag részek, – a megértést, megtanulást mérő, a visszajelzést biztosító interaktív önellenőrző tesztkérdések – a tananyag végén összesítő értékelés (az eredmény „oklevél” formájában nyomtatható, -ben küldhető) – A termék és a felhasználó közötti kommunikáció elemei: menük, vezérlő gombok, interaktív teszt típusok
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A digitális taneszköz funkcionalitása 2. A támogató környezet: A tanuló haladását figyelemmel kísérő eszközök: az eltöltött idő kijelzése A tudásmérés/tudásértékelés eszközei: formatív és záró mérés/értékelés
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level A tananyag felépítése, tartalmi ismertetője A tananyag 6 modulból/szakaszból épül fel. Minden egyes szakaszt elő kell készíteni. Az előkészítés lehet egy – a témával kapcsolatos beszélgetésindítás –, feladatértelmezés, a technikai nehézségek megbeszélése stb. A digitális munka ne legyen több a tanóra egyharmadánál. Az előkészítést kövesse 15 perces feladatmegoldás a számítógépen, majd a feladat megbeszélése. A számítógépes feladatmegoldást házi feladatként vagy szakköri munkaként is kijelölhetjük, de az előkészítő, megbeszélő-értékelő, visszacsatoló elem nem maradhat ki az eredményes megvalósításból.
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 1. TÉNYLEG TŐLEM FÜGG? A tananyag céljának megfogalmazása. A probléma globális bemutatása.
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 2. BEMUTATKOZOM MAGAMNAK Érdeklődésvizsgálat: Mit szeretek csinálni? Mit semmiképpen? Hogyan és hol? Önállóan vagy csoportban? Természetben vagy zárt térben? Egyedül vagy sokadmagammal? Ahogy mások látnak: Olyannak látnak, amilyennek én gondolom magam?
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 3. MERRE MENJEK? HOL KERESSEM? Szakmaismeret Az államilag elismert szakmák és rész-szakmák – Szakmakeresés megadott szempontok alapján – Szakmai filmek válogatása, filmnézés Alkalmasság, előképzettség – Szakmaválasztási ismeretek Elágazások és ráépülések – Nemzeti Pályaorientációs portál megismerése
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 4. AMIT AZ ÁLLÁSKERESÉSRŐL ÉRDEMES TUDNI Álláskeresés Hirdetések elemzése Önéletrajzok írása és elemzése Motivációs levelek összehasonlítása Hirdetések
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 5. JOGOK, VESZÉLYEK ÉS LEHETŐSÉGEK A szerződés: jogok és kötelességek Esettanulmányok kapcsán beszélgetés: – próbaidő, – szerződéssel és anélkül. – veszélyek, jogok és kötelességek
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level 6. MIT TANULTUNK? Amit a pályaválasztásról tudni kell: – A záróteszt célja, hogy a diákok ellenőrizzék, mennyit értettek meg, illetve mennyit sajátítottak el a tananyagból. A záróteszt tetszőleges számban megismételhető. – Érdemes utána beszélgetni, szóban átismételni a tanultakat, és megdicsérni azokat, akik aktívan részt vettek a munkában. Végezzük el a zárótesztet, nézzük meg, mi mit tudunk a munka világáról!
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Záróteszt kiértékelése, tanári, tanulói visszacsatolás
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Fogalomtár/Glosszárium Tanári: A pedagógus számára fontos háttérfogalmak Tanulói: A tanulók segítségére szolgáló kulcsfogalmak, melyek a feladatok értelmezését, elvégzését segítik.
cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level Kérdések-válaszok Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Vitéz Gyöngyvér Közoktatási szakértő