A digitális reklám eszközei 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
Advertisements

Reklámhatékonyság növelése retargetinggel. A hatékony display kampány: minimális költséggel maximális konverzió. 2/10 Hogyan lesz hatékony egy kampány?
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
alklalmazott ország forgalom (2009) € 1,5 Mrd Már nem skandináv, már több mint €1,5 Mrd.
Digitalizáció: Szép új világ?
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
BIZTOSÍTÁS-KERESŐ SZPONZORÁCIÓ TÁMOGATÓI AJÁNLAT május
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
IDŐJÁRÁS SZPONZORÁCIÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: április 28-tól az egyetlen Index ROS termékkel.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
PR BLOGOK BLOGPROMÓCIÓS CSOMAGOK Érvényes: március 14-től.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Listings: egy méltatlanul elfeledett milliárdos piac? Szávuly Krisztián Sanoma Budapest internet lapigazgató.
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
IAB Hungary Adex április 9.. IAB Adex Az IAB 1996 óta teszi közzé az online reklámköltési adatokat (US) Az IAB Europe 2006-ban indította.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: január 1-től.
KÉPGALÉRIA SZPONZORÁCIÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: február 19-től.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Rangsorok a médiában /A legjobb befektetés a tudás/ Budapest november 8. Szauer Péter.
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
NAGYKÉP ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT április Forrás: Online Publisher’s Audit január belföld átlag (RU=15+ belföldi valós felhasználó), Adverticum.
Az adserver és adnetwork szerepe az online kampányokban.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
KERÉKAGY ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: június 23-tól.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: október 17-től.
2014. október 3.. A PR CIKKRŐL A szerkesztőségi anyagoktól jelzéssel, (x)-szel vagy hirdetés felirattal megkülönböztetett, a hirdető szempontjai szerint.
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 2-től.
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 2-től.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
CHART ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 23.. A Chart célja: itthon elsőnek lenni ott, ahol egy infografika vagy egy grafikon nem egy cikk illusztrációja,
KERÉKAGY ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 22..
október Az erős online médiabrandnek komoly hozzáadott értéke van a hirdetések hasznosulása szempontjából.* *Szonda Ipsos – Index: Márkaérték.
Korhatáros tartalom (16, 18+) ajánlat
KÉPGALÉRIA HIRDETÉS CSOMAGAJÁNLAT Érvényes: március 13-tól.
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 2-től.
URBANISTA ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 23..
MINDEKÖZBEN ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 23-tól.
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
NAPIRAJZ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 23..
MA IS TANULTAM VALAMIT BLOG ÁLTALÁNOS MÉDIAajánlat Érvényes: 2015
Megjelenési ajánlat Index.hu.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Digitális marketing stratégia - összegzés, kitekintés, jövőkép
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Hangosabban vagy figyelmesebben ? A fogyasztó és a telekommunikációs üzenetek változása.
1 Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Eszközök, vásárlóerő és nézői szokások Copyright © 2012 The Nielsen Company. Confidential.
Online médiafogyasztási trendek
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
Előadás másolata:

A digitális reklám eszközei 1. Display piac Bodnár Vera (MediaCom) Ziegler Gábor (CEMP SH)

Általános piaci landscape Az Internet Magyarországon Általános piaci landscape

Internet penetráció EuroStat = Európai Unió Statisztikai Hivatala Egységes szempontok alapján van az európai országokról adat, összevethető, hogy hol tartunk Oszlopok: háztartások ellátottsága – kissé le vagyunk maradva az európai átlagtól (81% vs. 75%) –össz háztartások számának %-ában kifejezett értéke! Vonalak: heti internetezők arányában azonos szinten vagyunk az EU átlaggal (75%) Forrás: EuroStat

A hazai Internetezők (15+) A hazai 15 év feletti lakosság 63% használja az internetet havonta. Ennek az 5,3 millió főnek a 85%-a naponta netezik. Forrás: DKT 2015. február 15+ belföldi RU

WEB és mobilweb felhasználók Internet felhasználó 5,3 millió RU Mobiltelefonnal rendelkező nethasználó 5 millió RU 2,6 millió MRU Auditált oldalak látogatói 2,25 millió MRU A közönségmérési adatbázisokban elválnak a webes és mobilwebes látogatók. Webre 5,3 hazai netezővel számolunk, mobilwebre pedig 2,6 millióval (NOK adat). A két adatbázis közötti eszközhasználatból fakadó átfedést jelenleg nem tudjuk azonosítani. A hazai mérésben auditált mobilweb felületeken keresztül 2,25 millió egyedi felhasználó érhető el. Napi MRU alapján rangsor: origo, index, blog, hir24, hvg Forrás: DKT/gX 2015. február 15+ belföldi RU és MRU

akik (szinte) csak neteznek! A 15 évnél idősebb, belföldi internetező közönség: 28%-a havi rendszerességnél ritkábban olvas újságot, 22%-a legfeljebb heti 1-2 alkalommal néz tévét, 20%-a heti egy alkalomnál ritkábban hallgat rádiót. Az 5,3 millió internetező átlagosan közel 3 órát tölt el a neten naponta 2:58:05 a hivatalos adat. Médiafogyasztási szokásaikra jellemző, hogy közel harmada a netezőknek újságolvasásra, valamivel több mint ötöde tv-nézésre, és egyötöde viszont rádióhallgatásra alig fordít időt. Minél fiatalabb a megszólítani kívánt célcsoport, annál inkább az internet bizonyul a leghatékonyabb csatornának. Forrás: DKT-gX 2015. február (15+ belföldi közönség)

Legalább érettségizettek NOK – a DKT alapozó kutatása. A százalékok a 15 év feletti internetezők teljes populációra vetített eléréseit mutatja. 15 év feletti, középiskolát végzettek 80%-a érhető el az interneten keresztül, a felsőfokú végzettségűek közül pedig szinte mindenkit. Forrás: Nemzeti Olvasási Kutatás 2014. Q4. 15 év feletti internethasználók

Prémium célcsoport Az összevont célcsoportokra a DKT-ban nincs teljes populációra vetített adat – ezért az alapozó kutatás adatain keresztül mutatható meg a prémium célcsoport interneten keresztüli elérhetősége. Def: Az ESOMAR társadalmi kategória változó http://www.mediainfo.hu/media_iranytu/esomar.php Az ESOMAR társadalmi kategóriarendszer három változó alkalmazásával épül fel, amelyből aktuálisan két-két változó jelöli ki a csoportba tartozást. A "főkereső" jelenlegi foglalkozása, (a főkereső a háztartáson belül a legmagasabb jövedelmű személy.) A főkereső befejezett legmagasabb iskolai végzettsége Ha a főkereső nem folytat aktív kereső tevékenységet, a háztartás vagyoni helyzete: tíz, az ESOMAR által kijelölt vagyontárgy, tartós fogyasztási cikk birtoklása alapján. Az ESOMAR társadalmi kategóriák tartalma Az A társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív A B társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív A C1 társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője középfokú végzettségű középvezető, vagy más menedzser; középfokú végzettséggel rendelkező vállalkozás tulajdonosa, aki legalább hat alkalmazottal dolgozik; középfokú végzettségű mezőgazdasági vállalkozó A C2 társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője irodai alkalmazott; érettségizett szakmunkás, munkafelügyelő; vállalkozás, vagy üzletrész tulajdonos öt vagy kevesebb alkalmazottal, alacsony iskolai végzettségű anyagi javakkal átlagosan ellátott inaktív, illetve középiskolai végzettségű vagyoni helyzetét tekintve átlag alatti inaktív A DE társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője szakmunkás, képzetlen munkás, alacsony iskolai végzettségű hatnál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, mezőgazdasági termelő http://www.mediainfo.hu/media_iranytu/esomar.php Forrás: Nemzeti Olvasási Kutatás 2014. Q4. 15 év feletti internethasználók

Hazai digitális piac legnagyobb nemzetközi szereplők hazai médiatulajdonosok hazai sales house-ok célcsoportok elérése hazai oldalakon  (hír, női, gazdasági portálok) – külön fejezet! Hazai digitális piac

Top5 Nemzetközi portálok* Hazai portálok Hálózatok Google Facebook Youtube Yahoo Wikipedia Origo Freemail Index Startlap Hír24 CEMP Origo-csoport Centrál Média Adaptive Network Evomedia Az adott hónap napi átlag, 15+ belföldi látogatószámai alapján rangsorolt portálok és hálózatok Konkrét adatok – napi áltag bf-i RU Google 3,7 millió Fb 3 millió Youtube 1,9 millió Yahoo 351 eRU Wikipedia 337 eRU Origo 612 eRU Freemail 542 eRU Index 506 eRU Startlap 474 eRU Hir24 396 eRU Network: CEMP 1,325 mRU Origo-csoport 1,314 mRU Central 1,2 mRU Adaptive 1 mRU Evomedia 802 eRU (hirkereső csoport, használtautó, árukereső) Rangsor: napi áltag belföldi RU alapján Forrás: Dkt.hu/OLA 2015. február *DKT-gX 2015. február 15+ belföldi RU

Top5 Mobil* Mobilweb oldalak Applikációk** Origo Index Blog.hu Hír24 Hvg Időkép Index RTL Most TV24 Köpönyeg Auditált mobilweboldalak és appok app ranking oprendszertől független, össz látogatószám alapján Origo app nem auditált! Forrás: DKT gX mobil 2015. február 15+ belföldi MRU *Csak auditált mobilweb oldalak és alkalmazások **oprendszertől független, össz látogatószám alapján

Hazai médiatulajdonosok „Printes” kiadók Digitális kiadók Rangsor: dkt.hu/OLA 2015. március RU

*ADEX 2015. 01-02. ytd listaáras bevétel alapján (MFt) Top5* Sales house Prémium közönség; karakteres kiadványok; innovatív formátumok – PORT.hu, Femina Kevés, de nagy termék; magas hirdetési hely kitöltöttség Erős női kiadványok; print háttér; mobil – erősödő hir24, sales house: listing Korábbi Ringier portfólió kibővítve – hír (sport, megyei, gazdaság); magazinok Szolgáltatói oldalak és tematikus termékek közös képviselete, innovatív formátumok Listaáras bevételek a következő dián. Fejlődések: CEMP – PORT.hu és Femina felvásárlással n1 elérés hálózat Centrál: hir24 erősödés, SH együttműködés jófogás és ingatlan.com (közben professiont eladták!) Médiaworks: korábbi Ringierből blikk.hu eladva Hírszekció: Nso, Népszabadság, 8 megyei portál, Világgazdaság Magazinok: Mindmegette, Astronet, Lakáskultúra, Neon Mainap.hu - Adaptive: időkép, vatera, 444, válasz, tv2 – 46 mérőkóddal mért oldal alkotja a networköt *ADEX 2015. 01-02. ytd listaáras bevétel alapján (MFt)

Sales house hirdetési bevételek Össze platformon keletkezett hirdetési bevétel (desktop, tablet, mobilweb, app) Forrás: ADEX 2015. 01-02. listaáras bevétel alapján (MFt)

Sales house MOBIL bevételek Az előző dián szereplők összegekből ennyi a mobil, de itt a számok eFt-ban értendők! Nem toplista, ennyi a hivatalosan mobilként bevallott listaáras bevétel. Forrás: ADEX 2015. 01-02. listaáras bevétel alapján (eFt)

Top* ügynökségek preferált kiadói *ADEX 2015. 01-02. ytd listaáras bevétel (eFt)

top* Ügynökségek és hirdetők Ügynökségi csoportok listaáras online költés M csoport 900 300 OMG 519 353 Magna 336 605 IMG 168 428 Aegis 156 801 Vivaki 141 757 Havas 114 644 Hirdetők listaáras online költés Telenor 240 563 Magyar Telekom Ebből T-mobile 167 979 80 664 SPAR 126 141 SCHIBSTED Classified Media Kft. 101 260 TESCO 75 335 Emirates 73 016 Allegro Group 72 007 Porsche Hungaria 61 740 Magyar Nemzeti Bank 55 580 Opel Hungary 55 542 Magyar Telekom és a Magyar Nemzeti Bank esetében nagyobb lehet az eltérés az önbevallásos listaáras és a netnet költés között. *ADEX 2015. 01-02. ytd listaáras bevétel alapján (eFt)

Piaci szegmensek látogatói Közönségmérési adatok Piaci szegmensek látogatói

Digitális Közönségmérési Tanács Kft. Ipsos-Gemius konzorcium Platformok: Webanalitika – kiadónként eltérő Auditált forgalmi adatok – dkt.hu/OLA web, stream, mobilweb, mobil alkalmazások Napi, heti, havi adatok Közönségmérési adatok – DKT/gX (havi) Web, stream Mobilweb és mobil alkalmazások Webanalitika – szabadon választott (CEMP: saját stat, google analytics, Gemius/Prism, stb.) OLA: web és belépett felhasználóknak stream (mobilweb és mobil alkalmazások hamarosan). DKT/gX=gIA – két adatbázissal fut jelenleg, BID átállás után egy lesz (multiplatform).

Statisztikai átlag RU Teljes auditált internetező átlagos ismérvei 39 éves 51% nő Legalább érettségizett, de minden 4-dik diplomás Városlakó Esomar ABC Kétharmad Teljes auditált internetező átlagos ismérvei Ehhez képest mobilweb: 51% férfi, 27% diplomás városlakó nincs Esomar adat 66% 18-39 év közötti. Forrás: DKT-gX 2015. február (15+ belföldi közönség)

Forrás: DKT-gX 2015. február, napi áltag RU Hírportálok – 25-49 A grafikon az átlagos, 25-49 éves általános híroldalak látogatójához képest ábrázolja az ezen a célcsoporton belül a diplomások arányát, illetve az Esomar AB státusszal rendelkezők affinitás indexét. Az általános hírportálokat napi áltag 939 ezer 25-49 RU, aff. Esomar AB 144%, diplomás 19% (124 aff.) Origo 305 eRU, aff Eso 140, dipl. 19% (123 aff.) Index 289 eRU aff Eso 224, dipl. 29% (188 aff.) Hir24 145 eRU, aff Eso 127, dipl. 16% (102 aff) 444 99 eRU, aff Eso 202, dipl. 25% (160 aff.) Átlagos hírolvasó buborékméret: tematikus csoport napi áltag RU/62 portál Forrás: DKT-gX 2015. február, napi áltag RU (15+ belföldi közönség)

Forrás: DKT-gX 2015. február, napi áltag RU női portálok Buborék = napi átlag RU Nlcafe 300 eRU, női aff 121, dipl. Aránya 32% Life 202 eRu, női aff. 109, dipl. 33% Femina 190 eRU, női aff 122, dipl. Aránya 27% A grafikon az átlagos női tartalomfogyasztóhoz képest ábrázolja a horizontális női portálok látogatói körében a diplomások arányát, illetve az Esomar AB státusszal rendelkezők affinitás indexét. Forrás: DKT-gX 2015. február, napi áltag RU (15+ belföldi közönség)

Forrás: DKT-gX 2015. február, napi áltag RU Gazdasági portálok A grafikon az átlagos gazdasági hírolvasóhoz képest ábrázolja a gazdasági portálok látogatói körében a diplomások arányát, illetve az Esomar AB státusszal rendelkezők affinitás indexét. Átlagos gazd. Incl. Hvg.hu, de mi nem tartjuk annak A sötétebb narancs a napi.hu. Forrás: DKT-gX 2015. február, napi áltag RU (15+ belföldi közönség)

„fix” árazás programmatic buying Árazási modellek

Online reklámköltés növekedése Ambient: 2010-től, DM: 2011-től van külön. Online reklámköltés ABS 2007 14,01 Mrd Ft 2008 20,13 Mrd Ft 2009 23,3 Mrd Ft 2010 27,27 Mrd Ft 2011 31,14 (netnet 28,50 Mrd Ft) 2012 35,65 Mrd Ft (netnet 33,63) 2013 41,17 Mrd Ft (netnet 39,1) 2014 49,45 Mrd Ft (netnet 47,3) Forrás: MRSZ, IAB 2007-2010 nettó reklámköltés, 2011-14 net-net reklámköltés

Forrás: IAB Hungary ADEX Online reklámtorta 2014 +20% Net 49,45 mrd (net-net: 47,3 mrd) Display 18,645 Mrd Ft yoy: +7,5% (korrigált adat!) Search 16,800 Mrd Ft yoy: +12% (korrigált adat!) Listing 8,035 Mrd Ft yoy: +33% Mobil 4,722 Mrd Ft yoy: 143% (2012-ben a social mobil követések nem voltak leválasztva még) E-mail: 1,246 Mrd Ft, yoy: -6% Forrás: IAB Hungary ADEX

Árazás és termékstratégia Bevételi célok Termék- és piaci adottságok Árstratégia: Teljes kihasználtság Elvárt minimális árszint elérése Árazási modellek Termékadottságok: kiadvány jellege, közönség összetétele, rendelkezésre álló adatbázisok, fogyasztási sajátosságok – látogatói visszatérés gyakorisága, hirdetési formátumok, kereslet, versenytársak helyzete

Árazási modellek Hagyományos Programmatic buying AV/CPM CT/CPC Idő RTB csak egy része eCPM alapú elszámolás! Elválik a vásárlási lehetőség és a médiatulajdonos felé az elszámolás Sokszereplős „tápláléklánc”

Kérdések diára elérhetőségek Ziegler Gábor, ügyvezető igazgató, CEMP SH gabor.ziegler@cemp.hu mobil: + 36 20 219-4650