A reklám centruma.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szponzorálás.
Advertisements

EXTERNÁLIÁK.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
A reklámeszközök jellemzöi
Kereskedelem Szakmacsoport
Árpolitika a turizmusban
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Reklám.
4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák
A gazdaságpolitika elméleti alapjai és gyakorlata
Értékesítési ajánlat elemei február. A termék koncepciója Tisztázandó a termék vagy szolgáltatás célpiaca.
Marketingkommunikáció
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
Kommunikációs politika
Településmarketing Értékaudit.
Előnyök és alkalmazási területek
Reklám etika.
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Célköltségszámítás (Target costing)
Kaizen költségszámítás
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
7. Előadás Termék stratégia
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Elméleti közgazdaságtan
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
Tanuló szervezet.
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Kalkuláció.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
Az elemzés és tervezés módszertana
Munkavédelem és controlling
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A deviancia értelmezési kerete
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
REKLÁM I. Reklámkommunikáció I.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
Milyen tényezők hatnak a fogyasztói viselkedésre?.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Jogi alapfogalmak. Társadalmi normák A társadalmi normáknak nevezzük az emberek életét, tevékenységét meghatározó magatartási szabályok összességét, amelyeknek.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Értékek.
A vásárlási döntés folyamata
Reklám etika.
Szociálpszichológia-2 Attitűd
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Kaizen költségszámítás
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

A reklám centruma

A kereskedelmi reklámok típusai: 1. Termékreklám, márkareklám 2. Cégreklám

Termékreklám: a reklám a termékre fókuszál: a termék fogyasztásával kapcsolatos kérdésekre próbál választ adni a termék objektív jellemzőit - teljesítmények, előállítási mód, használat - mutatja be a fogyasztónak hatékonysága csökken, ha a termékek a teljesítmény szempontjából kevésbé különböznek egymástól

Márkareklám: érzelmi és szimbolikus értékeket közvetít tág teret biztosít a kreativitásnak az üzenet túlságosan eltávolodhat a márka termékeitől

A márka jelentősége a reklám területén - márka: egy névhez, jelhez, formához, színhez, illetve ezek kombinációjához, valamint a terméktulajdonságokhoz kapcsolódó asszociációk összessége

Funkciói: - a reklámozott termék azonosítására szolgál - megkülönbözteti a terméket a konkurens terméktől - személyiséget kölcsönöz a terméknek - biztosítja a termék minőségének állandóságát - a fogyasztóban hűséget generál

Márkaépítés (branding): - a folyamatban szerepet játszik: • a vállalat • a reklámügynökség - szempontok: - a termék tulajdonságai - a célcsoport tulajdonságai - a márkanév tulajdonságai

2. Cégreklám: - funkciói: - elősegíti a cég beilleszkedését a belső és külső környezetébe (fogyasztók, részvényesek, dolgozók) - munkaerőtoborzás - a cég különböző tevékenységeinek összehangoló eszköze - kereskedelmi funkció

Társadalmi célú reklám (TCR) Célja: közhasznú üzenetek, követésre méltó értékek továbbítása az emberek bizonyos csoportjaihoz, pozitív magatartásuk ösztönzése érdekében Tárgya: - a természettel, környezettel kapcsolatos problémák - társadalmi problémák

A TCR és a kereskedelmi reklámok közötti főbb különbségek: a KR célja az egyének viselkedésének a fogyasztás irányában történő változtatása, ahol a haszon elsősorban a befolyásolóé, míg a TCR célja az aktuális, sok esetben megrögzött viselkedésformák kioltása, megváltoztatása, és itt a haszon "élvezője" a megcélzott személy (a társadalom). a KR a reklámozott termék, márka, cég előnyeit, pozitív oldalait mutatják be, a TCR a problémákat, a negatív oldalt hangsúlyozza a TCR közzétételi költségei jóval alacsonyabbak, mivel a médiumok jelentős (általában 50-90%-os) kedvezményeket adnak ezen hirdetések közlésére a felhasznált eszközöket tekintetében is eltérések vannak: a KR-k pozitív érzelmeket keltő elemeket tűntetnek fel a hirdetésekben, a TCR viszont gyakran él a sokk eszközével, vagyis súlyos problémákat mutat be úgy, hogy a nézőben azt az érzetet kelti, ő is szembesülhet hasonló helyzettel, ami egy bizonyos félelemérzetet válthat ki.