Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A rehabilitációs szakigazgatási szervek működési folyamatai
Advertisements

Területi államigazgatási szervek
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Rigó Csaba kormánymegbízott Zala Megyei Kormányhivatal .
A járási rendszer megújítása
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal szervezete és működése Dr. Berey Attila főigazgató megyei főállatorvos.
A kormányprogram végrehajtása a területi államigazgatásban
HBMKH Hajdúböszörményi Járási Hivatal
A területi államigazgatás átalakítása
Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
NÓGRÁD MEGYEI KORMÁNYHIVATAL.
NAV ÁNTSZ OMMF Fogyasztóvédelem Jogszabályfigyelés
Új szemléletű Légügyi Hivatal NKH Légügyi Elnökhelyettes
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A kormányhivatalok és a kormányablakok
A Veszprém megyei Kormányhivatal működésének tapasztalatai
Rigó Csaba kormánymegbízott Zala Megyei Kormányhivatal .
Dr. Csonka Ernő helyettes államtitkár
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
KORMÁNYABLAK, JÁRÁSI HIVATALOK- ÚJ UTAKON A KÖZIGAZGATÁS
A járási rendszer megújítása
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Munkahelyi egészség és biztonság
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
-1- Együttműködés, veszélyes üzemek – iparfelügyeleti tevékenység Országos Rendőr-főkapitányság, megyei (fővárosi) Rendőr-főkapitányságai és helyi Rendőr-kapitányságai.
Civilek szerepe a közigazgatási döntéshozatalban – A roma nemzetiségi önkormányzatok tájékoztatása a járási rendszerek működéséről Bemutató a járási rendszerek.
Civilek szerepe a közigazgatási döntéshozatalban – A roma nemzetiségi önkormányzatok tájékoztatása a járási rendszerek működéséről Bemutató a járási rendszerek.
A területi államigazgatás átalakítása
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
A bányászati szakigazgatás aktuális kérdései
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Kunszentmiklósi Járási Hivatal
Geográfusok a tájvédelmi-, természetvédelmi államigazgatásban Faggyas Szabolcs tájvédelmi referens Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság MTA X. Osztály Természetföldrajzi.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Új egységes Zöld Hatóság Dél-dunántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség Levelezési cím: Pécs Papnövelde u.13. Telefonszám: /mell.
Az önkormányzatoktól a járási hivatalokhoz kerülő feladat- és hatáskörök január 1. napjától.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
Kormányhivatal szakigazgatási szervei 1.Szociális és Gyámhivatal 2.Építésügyi Hivatal 3.Igazságügyi Szolgálat 4.Növény-és Talajvédelmi Igazgatóság 5.Erdészeti.
Az egészségbiztosítási közigazgatás változásai 2011 Balatonalmádi, november 11. Országos Egészségbiztosítási Pénztár, Varga Péter, Finanszírozási.
A környezetvédelem, munkavédelem és műszaki biztonság területén végrehajtott hatósági szervezeti átalakítások, ezek várható hatása a hatóságok működésére.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
dr. Bedő Katalin1 Hatóságokat érintő gondolatokról és tervekről.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
J EGYZŐI ÉRTEKEZLET ÉHOT T ÖRVÉNYESSÉGI F ELÜGYELETI O SZTÁLY Pécs, február 29.
A járási rendszer megújítása
Nemzeti Energetikusi Hálózat
A Járási Hivatal, ahogy mi látjuk
VÁLTOZÁSOK A HELYI IGAZGATÁS SZERVEZETÉBEN
Pécs, március 6. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Minisztériumok, központi közigazgatás
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal
AZ OKTATÁSI SZAKIGAZGATÁS A MAI KÖZIGAZGATÁSI RENDSZERBEN
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
Előadás másolata:

Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott

I. A területi államigazgatási szervezet Reformja 2010. 2010-ig dezintegrációs folyamatok, bár megjelentek integrációs törekvések 2011-től integrációs folyamatok

I. A területi államigazgatási szervezet Reformja 2010. 2010. IX. 1. fővárosi és megyei közigazgatási hivatalok létrejöttek a regionális államigazgatási hivatalok jogutódjaiként. Jellemzői: megyei illetékesség, általános hatáskör, 3 szakigazgatási szerv, törvényességi ellenőrzés visszaáll.

I. A területi államigazgatási szervezet Reformja 2010. A területi államigazgatási szervezetrendszer átalakítását megalapozó intézkedésről szóló 1191/2010. (IX. 14.) Korm. határozat Az integráció eredményességét mutatja, hogy a Korm. határozat által tételesen felsorolt 15 integrálandó területi államigazgatási szerv közül 14 integrálásra került (kivétel Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal).

I. A területi államigazgatási szervezet Reformja 2010. Az Országgyűlés elfogadta a fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a fővárosi és megyei kormányhivatalok kialakításával és a területi integrációval összefüggő törvénymódo-sításokról szóló 2010. évi CXXVI. törvényt. Kormány megalkotta a 288/2010. (XII.21.) Korm. rendeletet a fővárosi és megyei kormány-hivatalokról.

II. Kormányhivatal szervezete 2011. január 1. létrejöttek a fővárosi és megyei kormányhivatalok. Szervezeti felépítés: törzshivatal (a kormánymegbízott által közvetlenül vezetett szervezeti egységekből áll): főosztályok és önálló osztályok, ágazati szakigazgatási szervek (továbbiakban: szakigazgatási szervek).

II. Kormányhivatal szervezete II.1. Szakigazgatási szervek szociális és gyámhivatal, építésügyi hivatal, igazságügyi szolgálat, növény- és talajvédelmi igazgatóság, földművelésügyi igazgatóság, élelmiszerlánc-biztonsági és állategészségügyi igazgatóság, földhivatal,

II. Kormányhivatal szervezete egészségbiztosítási pénztári szakigazgatási szerv, nyugdíjbiztosítási igazgatóság, munkaügyi központ, munkavédelmi és munkaügyi szakigazgatási szerv, fogyasztóvédelmi felügyelőség, kulturális örökségvédelmi iroda, népegészségügyi szakigazgatási szerv, mérésügyi és műszaki biztonsági hatóság, közlekedési felügyelőség.

II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási Hivatalok 2013. január 1-jén létrejönnek a járási hivatalok: Csornai Járási Hivatal Győri Járási Hivatal Kapuvári Járási Hivatal Mosonmagyaróvári Járási Hivatal Pannonhalmi Járási Hivatal Soproni Járási Hivatal Téti Járási Hivatal Szervezeti felépítés: járási törzshivatal és járási szakigazgatási szervek  2015. április 1-vel megszűnik a törzshivatalra és szakigazgatási szervre történő felosztás,a volt szakigazgatási szervek a járási hivatalok osztályai.

II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási Hivatalok A járási hivatalok létrejöttét megalapozó jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszköz: A járások kialakításáról szóló 1299/2011. (IX. 1.) Korm. határozat; A járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról szóló 2012. évi XCIII. törvény; Járási (fővárosi kerületekről) szóló 218/2012. (VIII. 13.) Korm. rendelet.

II. Kormányhivatal szervezete II. 2 II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási hivatalok Győr-Moson-Sopron Megye Járásai

II. Kormányhivatal szervezete II. 2. Járási hivatalok II. 2. 1 II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási hivatalok II.2.1. Csornai Járás GYMSMKH Lakosság száma: 32.699 fő Települések száma: 33 Járási Hivatal SzMSz szerinti létszáma: 71 fő Járási Hivatal Osztályai: Kormányablak Osztály Hatósági és Gyámügyi Osztály Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály Földhivatali Osztály Foglalkoztatási Osztály Népegészségügyi Osztály Kirendeltség: - Kormányablak helyszíne: Csorna, Szent István tér 22. Települési ügysegéd jelenléte: 32 településen

II. Kormányhivatal szervezete II. 2. Járási hivatalok II. 2. 2 II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási hivatalok II.2.2. Győri Járás GYMSMKH Lakosság száma: 192.730 fő Települések száma: 35 Járási Hivatal SzMSz szerinti létszáma: 256 fő Járási Hivatal Osztályai: Kormányablak Osztály Hatósági Osztály 1., 2. Gyámügyi Osztály Építésügyi és Örökségvédelmi Osztály Élelmiszer-biztonsági és Állategészségügyi Osztály Földhivatali Osztály Foglalkoztatási Osztály Népegészségügyi Osztály Kirendeltség: - Kormányablak helyszínei: Győr, Czuczor Gergely utca 36-40. Győr, Nagysándor J. u. 31. (ETO Park) Települési ügysegéd jelenléte: 34 településen

II. Kormányhivatal szervezete II. 2. Járási hivatalok II. 2. 3 II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási hivatalok II.2.3. Kapuvári Járás GYMSMKH Lakosság száma: 23.452 fő Települések száma: 19 Járási Hivatal SzMSz szerinti létszáma: 45 fő Járási Hivatal Osztályai: Kormányablak Osztály Hatósági és Gyámügyi Osztály Földhivatali Osztály Foglalkoztatási Osztály Kirendeltség: - Kormányablak helyszíne: Kapuvár, Fő tér 1. Települési ügysegéd jelenléte: 19 településen

II. Kormányhivatal szervezete II. 2. Járási hivatalok II. 2. 4 II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási hivatalok II.2.4. Mosonmagyaróvári Járás GYMSMKH Lakosság száma: 72.590 fő Települések száma: 26 Járási Hivatal SzMSz szerinti létszáma: 116 fő Járási Hivatal Osztályai: Kormányablak Osztály Hatósági Osztály Gyámügyi Osztály Építésügyi Osztály Élelmiszerlánc –biztonsági és Állategészségügyi Osztály Földhivatali Osztály Foglalkoztatási Osztály Népegészségügyi Osztály Kirendeltség: Jánossomorja Kormányablak helyszíne: Mosonmagyaróvár, Fő u. 11. Települési ügysegéd jelenléte: 25 településen

II. Kormányhivatal szervezete II. 2. Járási hivatalok II. 2. 5 II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási hivatalok II.2.5.Pannonhalma Járás GYMSMKH Lakosság száma: 15.233 fő Települések száma: 17 Járási Hivatal SzMSz szerinti létszáma: 22 fő Járási Hivatal Osztályai: Kormányablak Osztály Hatósági és Gyámügyi Osztály Kirendeltség: - Kormányablak helyszíne: Pannonhalma, Dallos Sándor u. 2. Települési ügysegéd jelenléte: 14 településen

II. Kormányhivatal szervezete II. 2. Járási hivatalok II. 2. 6 II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási hivatalok II.2.6. Soproni Járás GYMSMKH Lakosság száma: 99.053 fő Települések száma: 39 Járási Hivatal SzMSz szerinti létszáma: 147 fő Járási Hivatal Osztályai: Kormányablak és Okmányirodai Osztály Hatósági Osztály Gyámügyi Osztály Építésügyi Osztály Élelmiszer-biztonsági és Állategészségügyi Osztály Földhivatali Osztály Foglalkoztatási Osztály Népegészségügyi Osztály Kirendeltségek: Fertőd Kormányablak helyszínei: Sopron, Állomás u. 2. Települési ügysegéd jelenléte: 36 település

II. Kormányhivatal szervezete II. 2. Járási hivatalok II. 2. 7 II. Kormányhivatal szervezete II.2. Járási hivatalok II.2.7. Téti Járás GYMSMKH Lakosság száma: 14.210 fő Települések száma: 14 Járási Hivatal SzMSz szerinti létszáma: 17 fő Járási Hivatal Osztályai: Kormányablak Osztály Hatósági és Gyámügyi Osztály Kirendeltség: - Kormányablak helyszíne: Tét, Fő u. 94. Települési ügysegéd jelenléte: 9 településen

II. Kormányhivatal szervezete II.3. Államreform II. 2015. Belső integráció Egységes kormányhivatali rendszer jön létre: megszűnik szakigazgatási szervre és törzshivatalra történő felosztás, megszűnik az önálló feladat- és hatáskör gyakorlása a szakigazgatási szervnek. Kormányhivatal szervezete: Kormánymegbízott által közvetlenül vezetett szervezeti egységekre (főosztályok, önálló osztályok), valamint járási hivatalokra tagozódik.

II. Kormányhivatal szervezete II.3. Államreform II. 2015. Külső integráció 1744/2014. (XII. 15.) Korm. határozat Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség, Bányakapitányság*, MÁK megyei igazgatóságának családtámogatási és szociális ellátási, valamint lakáscélú állami támogatási feladatai, BÁH anyakönyvezéssel összefüggő feladatai*, OEP területi hivatalai egyes feladatai. *Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatalt nem érintette.

II. Kormányhivatal szervezete II.4. A Kormányhivatal Főosztályai A korábbi16 szakigazgatási szerv, 7 főosztály, a Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség, valamint a MÁK megyei igazgatóságának és az OEP területi szervei egyes feladatai integrálásával: 11 főosztály (és 3 önálló osztály) jött létre.

II. Kormányhivatal szervezete II.4. A Kormányhivatal Főosztályai GYMSMKH II. Kormányhivatal szervezete II.4. A Kormányhivatal Főosztályai 1. Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály 2. Élelmiszerlánc-biztonsági és Földművelésügyi Főosztály 3. Népegészségügyi Főosztály 4. Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály 5. Gyámügyi és Igazságügyi Főosztály 6. Foglalkoztatási Főosztály 7. Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály 8. Földhivatali Főosztály 9. Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti Főosztály 10. Pénzügyi és Gazdálkodási Főosztály 11. Jogi és Koordinációs Főosztály

II. Kormányhivatal szervezete II.5. A Kormányhivatal önálló osztályai Kormánymegbízotti Kabinet Védelmi Titkárság Belső Ellenőrzési Osztály

III. Feladat- és hatáskörök szakmai feladatok funkcionális feladatok

III. Feladat- és hatáskörök funkcionális feladatok A 66/2015. (III. 30.) Korm. rendelet alapján (legális definíció) a funkcionális feladatok: a) humánpolitikai és humánerőforrás-gazdálkodási, b) költségvetési gazdálkodási, c) pénzügyi és számviteli, d) üzemeltetési, eszköz- és vagyongazdálkodási, e) beszerzési, f) szabályozási és iratkezelési, g) ellenőrzési, h) koordinációs, i) jogi (peres képviseleti), j) saját szervi működést szolgáló informatikai üzemeltetési és rendszerfenntartási, k) kommunikációs és nemzetközi kapcsolatok lebonyolítására szolgáló feladatok.

III. Feladat- és hatáskörök 2015. április 1. előtt: A szakigazgatási szervek és a járási szakigazgatási szervek önálló feladat- és hatáskörrel rendelkeztek. A funkcionális feladatokat jellemzően a kormányhivatal látta el.

III. Feladat- és hatáskörök 2015. április 1. után: A kormányhivatal, illetve a kormánymegbízott feladat- és hatáskörét a kormánymegbízott gyakorolja. A járási hivatal, illetve a hivatalvezető feladat- és hatáskörét a hivatalvezető gyakorolja.

IV. A személyi állomány A Kormányhivatal engedélyezett létszámának alakulása: 2011. január 1-jén 977 fő (fővárosi, megyei kormányhivatalok létrejötte) 2013. január 1-jén 1408 fő (járási hivatalok létrejötte) 2015. április 1-jén 1538 fő (környezetvédelmi és természetvédelmi felügyelőség, valamint egyes MÁK és OEP feladatok integrációja)

IV. A személyi állomány A Kormányhivatal felsőfokú végzettséggel és középfokú végzettséggel rendelkező, aktív foglalkoztatású közszolgálati tisztviselőinek száma* az alábbiak szerint alakul: Felsőfokú végzettségű Középfokú végzettségű Összesen 989 fő 470 fő Megyei szinten 569 fő 249 fő Járási szinten 420 fő 221 fő *2015. augusztus 31-ei állapot szerinti adat

IV. A személyi állomány

IV. A személyi állomány Kiemelendő, hogy a 2015. április 1-jei külső-belső integráció nem generálta az engedélyezett létszám csökkenését, azonban a vezetői státuszok száma közel 50 %-kal csökkent. Vezetői státuszok száma 2015. március 31-én: 172 Vezetői státuszok száma 2015. április 1-jén: 102

IV. A személyi állomány

V. vagyongazdálkodás A Kormányhivatal vagyonkezelésében, használatában álló ingatlanok számának alakulása: 2011. január 1-jén: 62 db 2013. január 1-jén: 78 db, ebből 16 db a járási hivatalok létrejötte okán 2015. április 1-jén: 90 db, ebből 7 db az integráció okán

V. vagyongazdálkodás A Kormányhivatal vagyonkezelésében, használatában álló gépjárművek számának alakulása 2011. január 1-jén: 117 db 2013. január 1-jén: 117 db*, ebből 5 db a járási hivatalok létrejötte okán 2015. Április 1-jén: 129 db, ebből 12 db az integráció okán *2012-ben 5 gépjármű értékesítésre került

V. vagyongazdálkodás A Kormányhivatal vagyonkezelésében, használatában álló informatikai eszközök számának* alakulása 2011. január 1-jén: 2981 db 2013. január 1-jén: 3983 db, ebből 852 db a járási hivatalok létrejötte okán 2015. április 1-jén: 5471 db, ebből 361 db az integráció okán *A leselejtezett eszközök nem szerepelnek a kimutatásban

Összességében a működés költséghatékonyságának növelése V. vagyongazdálkodás Az integráció vagyongazdálkodásra gyakorolt hatása: Egységes költségvetési gazdálkodás. Ingatlanállomány racionalizálása. Szerződések racionalizálása. Gépjárművek, informatikai eszközök szervezeti egységek közti feladat arányos elosztása. Készletgazdálkodás racionalizálása. Összességében a működés költséghatékonyságának növelése

Köszönöm a figyelmet!