KMOP-4.2.1./B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

Nyiri Lajos, ZINNIA Group
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Természettudományok fizika, kémia, biológia Céljaink  Szemléletformálás (tanórán és azon kívül is)  Gyakorlatias tudás  Egyéni tehetséggondozás  Felkészítés.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
50 éves a szegedi informatika
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
A tudomány tudománya alprojekt Kampis György egy.tan., ELTE Az infokommunikációs technológiák társadalmi hatásai november 13. Balatonfüred.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése.
A Földtudományi kutatás-fejlesztési alprogram
a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához
Archeometriai laboratórium a Régészettudományi Intézetben
Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.
Konferencia a Kutatási kiválóság jövőjéről ELTE június 22. Dr. Farkas Ferenc általános és stratégiai rektorhelyettes PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM CSŐRE.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Innováció a Pécsi Tudományegyetemen
„Európai Léptékkel a Tudásért” Minőség és teljesítmény Eötvös Loránd Tudományegyetem „Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon” Budapest, június.
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Líceum a természettudományért TIOP A projekt célja Eszterházy hagyaték: a tudás elérhetőségéhez korszerű feltételek A természettudományos oktatás.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM SZENTÁGOTHAI JÁNOS KUTATÓINTÉZET.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
A PTE K+F+I helyzetértékelése Prof. Dr. Tóth Kálmán tudományos és innovációs rektorhelyettes szeptember 19.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
A projektek jelentősége a Műegyetemen
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Előadás másolata:

KMOP /B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n Kedvezményezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem 1053 Budapest, Egyetem tér 1-3. Tel: KMOP-4.2.1/B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTEn Matkó János, egyetemi tanár szakmai vezető

KMOP-4.2.1/B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTEn Társadalmi igény alapján fontos oktatási profilok hiánya vagy kapacitás problémái Az ELTE Kutatóegyetemen folyó természettudományi kutatások alacsony szintű infrastrukturális támogatottsága, innovációs potenciálja, az ipari kooperációs kutatásfejlesztés alacsony intenzitása; egyes társadalmilag kritikus oktatási struktúrák EU és hazai szintű elmaradottsága A jól képzett szakmai elit mellől hiányoznak alapvető eszközök,berendezések Interdiszciplináris, nagy konzorciális projektekben való jártasság és innovációs készség alacsony szintje Alacsony intenzitású hazai kutatás- fejlesztési támogatási intenzitás A szakmai elit tudományos szegregáltsága, az interdiszciplináris együttműködés gyakorlatának hiánya Nem elégséges szintű szakmai kapcsolatok ipari partnerekkel Elégtelen interdiszciplináris „információ flow”, nem kielégítő PR tevékenység A társadalmi alapproblémák, igények felmérési hiányosságai Alacsony intenzitású oktatás fejlesztés a KM régióban az elmúlt években Alacsony támogatottság az EU- kompatibilis oktatási /kutatási centrumok kialakítására, alapvető oktatási eszközök és korszerű oktatási technológiák hiánya Néhány, társadalomépítési szempontból kritikus oktatási terület alulfinanszírozottsága PROBLÉMÁK:

KMOP-4.2.1/B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTEn ELŐZMÉNYEK, SZAKMAI STRATÉGIA: Interdiszciplináris Földtani - Régészeti kutatások Informatikai KKK; eScience RET Szubmikroszkópikus Anyag és Élettudományi kutató hálózat; CELLKOM RET; OLPS A.) Természettudományi és informatikai stratégiailag kiemelt kutatások és oktatás infrastrukturális fejlesztése B.) Alultámogatott, társadalomépítés szempotjából fontos képzési területek infrastrukturális fejlesztése Kognitív Pszichológiai Képzés/kutatás (E. Bates labor) Kisgyermeknevelési módszertan (tanító/óvó képzés) Info - kommunikációs akadálymentesítés módszertan/segíto kommunikáció oktatása

KMOP-4.2.1/B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTEn Földtudományi és régészeti mintavételezés és mintanalízis technikai feltételeinek javítása korszerű eszközök beszerzésével Anyagszerkezet (biomolekulák) vizsgálatára alkalmas korszerű technológiák beszerzése Nagyáteresztőképességű molekuláris kölcsönhatás és géntérképezési vizsgálatok lehetőségének biztosítása korszerű berendezések beszerzésével Nagyteljesítményű tárolók, modern hálózati eszközök beszerzése Korszerű kommunikátorok beszerzése az AAK segítő akadálymentesítés oktatásához Pszichofiziológiai mérőeszköz (berendezés) beszerzése és alkalmazása Az ELTE Kutatóegyetem fejlesztése magasabb színvonalú, koncentráltabb és innovatív jellegű kutatások, intenzívebb ipari kooperációs kapcsolatok és az EU szinthez felzárkózó oktatási színvonal irányába A természettudományos (Anyag- és Élettudományi) kutatói hálózatok színvonalas működtetése és kapacitás bővítése valamint innovatív jellegének fokozása. Alultámogatott és hiányos oktatási profilok fejlesztése az ELTE-n: - Kisgyermeknevelési módszertani fejlesztés - Kognitív pszichológiai módszertani fejlesztés - Info-kommunikációs akadálymentesítés módszertan: segítő kommunikáció oktatása Az informatikai oktatási kapacitás bővítése és a kutatási területek (kooperációs ipari kutatások) infrastrukturális hátterének javítása. Kisgyermeknevelési Módszertani Központ kialakítása; multimédia stúdió, egészség- fejlesztési műhely Korszerű videokonferencia labor kialakítása, CISCO hálózatfejlesztés, Digitális térképtár fejlesztés CÉLRENDSZER:

MEGVALÓSULT EREDMÉNYEK: KMOP-4.2.1/B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTEn TTK:  Biológia – 2 alprojekt  Fizika – 2 alprojekt  Kémia – 1 alprojekt  Földtudomány – 2 alprojekt IK:  Informatika: 3 alprojekt BTK:  Régészettudomány – 1 alprojekt BGGyK:  Kommunikációs akadálymentesítés – 1 alprojekt PPK:  Kognitív pszichológia– 1 alprojekt TÓK:  Kisgyermeknevelési Módszertani Központ – 2 alprojekt Kutatási és oktatási infrastruktúra fejlesztés 6 karon, 15 alprojektben,  370 millió Ft összértékben

MONITORING MUTATÓK: KMOP-4.2.1/B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTEn Kapcsol ó d ó c é lIndik á tor megnevez é se M é rt é k egys é g Kiindul á si é rt é k C é l é rt é kC é ld á tum Az adatforr á s megnevez é se Hat á sindik á torok fenntarthat ó s á gElnyert ú j K+F p á ly á zatok sz á ma db P á ly á zati igazol á s a p á ly á zat elfogad á s á r ó l; szerződ é s Oktat á si sz í nvonal emel é se, a versenyk é pess é g megőrz é se c é lj á b ó l ELTE-re jelentkezők sz á mar á nya % Kisgyermeknevel é s sz í nvonal á nak fokoz á sa Ú j m ó dszertan seg í ts é g é vel k é pzett diplom á s ó v ó k/tan í t ó k sz á ma db Adatk ö zl é s Sz í nvonalas ut á np ó tl á s tov á bbk é pz é s Doktori v é d é sek sz á ma db jegyzők ö nyvek Eredm é ny indik á torok Tudom á nyos műhelymunka sz í nvonal á nak biztos í t á sa Publik á ci ó k sz á ma db El é rhetős é gi adatok, publik á ci ó s jegyz é k Oktat á si-Kutat á si infrastrukt ú ra bőv í t é se Fejlesztett/felszerelt ter ü let m2m Adatk ö zl é s

MONITORING II. KMOP-4.2.1/B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTEn Utánpótlásképzés, módszertani fejlesztés Oktatási segédanyagok db Elérhetőségi adatok Tudományos műhelymunka színvonalának biztosítása Létrejött innovációk, szabadalmak száma db Elérhetőségi adatok, dokumentáció Nemzetközi szintű kutatás fejlesztés Létrehozott adatbázisok száma db Elérhetőségi adatok Kimenet indikátorok Utánpótlás szakirányú továbbképzése A kutatásba bevont hallgatók száma db Adatközlés Utánpótlás képzéseA kialakított szolgáltatásokat igénybevevő hallgatók száma db Adatközlés Tudományos műhelymunka és interdiszciplináris együttműködés színvonalának biztosítása A kutatásokba bevont hazai és külföldi kutatók száma db K+F pályázati szerződések Ipari partnerekkel folytatott kooperációs kutatásfejlesztés intenzitásának fokozása Új ipari kapcsolatok száma db Együttműködési megállapodások, közös K+F pályázatok

KMOP-4.2.1/B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTEn KÖSZÖNJÜK A TÁMOGATÁST !