2015. június 23. Lukács Attila Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
Szálloda. Szolgáltató üzem: olyan üzem / üzlet / vállalat, mely kézzel nem megfogható javakat kínál vevőinek, miközben anyagi javakat is felhasznál a.
Somogyváriné Koncz Margit Pécs,
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
A NATO létrejötte, bővítésének állomásai
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
TISZTA MATRAC ELÉGEDETT VENDÉG Vegyszermentes Matractisztítás
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
Európai Unió Valahol Európában…...
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
A megkoronázott minőség Nemzeti tanúsító védjegyrendszer bevezetése a szálláshelyeken.
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Készítette: Szabó Erwin Matematika BSC
ÖSSZEFOGLALÓ FELADATOK
Az Európai Unió története
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Magyar diákok külföldön. Miért? Kaland? Állás? Referencia?
Úti okmányok.
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
EU II..
Jelkép-ország Jakab Sándor Kálmán
ISO : 2011 – energiairányítási rendszer (EIR)
A versenyképesség technikai-minőségi oldaláról a „Schumpeter-termékek” kereskedelmének tükrében The research leading to these results has received funding.
Webes változat, animáció nélkül !!!
Vendégszoba Közös helyiség, konyha Egészségügyi helyiségek Somogyváriné Koncz Margit Minősítő
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Falusi szállásadók képzése Budapest, április 19.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
HAGYOMÁNYOS ÉS ALTERNATÍV ÖSZTÖNZŐ ESZKÖZÖK AZ NFH TEVÉKENYSÉGÉBEN Pintér István főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Országos Fogyasztóvédelmi.
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
1914.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Az EURÓPAI UNIÓ (EU ismeretek)
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
Trendváltás a termékenység és a női foglalkoztatás kapcsolatában Dr. Pulay Gyulának, az ÁSZ Kutató Intézete főigazgatójának előadása „Tudomány a gyarapodó.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Az Európai Unió.
Európa regionális földrajza
Európai Bizottság Miniszterek Tanácsa
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
VASÚTI IRÁNYÍTÓ ÉS KOMMUNIKÁCIÓS RENDSZEREK I.
Egészségi állapot Demográfia Horváthné Csolák Erika tanársegéd
Gazdasági kilátások Török Zoltán Vezető elemző 2014 február Raiffeisen Bank.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
A turizmuspolitika aktuális kérdései 2013-ban Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara szezonfelkészítő rendezvény április 25., Tihany Fodor Olivér.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
AMIT AZ UNIÓS MUNKAVÁLLALÁSRÓL TUDNI KELL. EUR opean E mployment S ervices.
Európai Uniós ismeretek Az európai integráció kialakulásának története.
Az autóbuszos turizmus támogatásának fontossága az EU tagállamaiban Stephen Smith Elnök Autóbuszos Turizmus Európai Szövetsége.
A FÜRDŐK HELYZETE AZ EURÓPAI TURISZTIKAI PIACON Siniša Perić.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
A konvergencia kritériumok teljesülése az euro-zónán kívül
33. EURÓPA FELOSZTÁSA.
ösztöndíj-tájékoztató
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Campus Mundi ösztöndíjak
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
Előadás másolata:

2015. június 23. Lukács Attila Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége A HOTELSTARS szállodaminősítési rendszer működése magyarországi és európai tapasztalatok 2015. június 23. Lukács Attila Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége

HOTELSTARS UNION (HSU) ALAPÍTÁS (2009. december) Stratégiai partnerség – szállodai minősítés ALAPÍTÁS (2009. december) Alapítók - 7 ország szakmai szövetsége: Ausztria, Csehország, Hollandia, Magyarország, Németország, Svájc, Svédország HOTREC – EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek ernyőszervezete közreműködésével

HOTREC 28 ország 42 szövetségi tag - HOTREC tagországok - HOTELSTARS UNION + HOTREC tagországok

UNWTO – HOTREC – HOTELSTARS UNION Az ENSZ turisztikai világszervezete is keresi a fogyasztók egyértelmű tájékoztatását segítő, az egész világon használandó osztályba sorolási rendszert. Bemutatásra került a HOTREC részéről a HSU rendszer – pozitív fogadtatással - mert az UNWTO ezt tartja pillanatnyilag a legösszefogottabb rendszernek a kontinensek között.

HOTELSTARS UNION 180 milliós piacot képvisel Ausztria Belgium Csehország Dánia Észtország Görögország Hollandia Lettország Litvánia Luxemburg Magyarország Málta Németország Svájc Svédország 180 milliós piacot képvisel több, mint 28 ezer minősített szálloda

HSU TAGORSZÁGOK STÁTUSZA ÉS LEFEDETTSÉGE ÚJ TAGOKNÁL – ÁTMENETI IDŐSZAK A BEVEZETÉSIG Bevezető státusz: Belgium, Görögország, Luxemburg Megfigyelő státusz: Franciaország, Spanyolország, Olaszország – a kritériumok harmonizációja után HSU tagság A MINŐSÍTETT SZÁLLODÁK ARÁNYA: Németország 8800 hotel (41%) Ausztria 3850 hotel (63%) Svájc 2250 hotel (39%) Magyarország 406 hotel (44%)

BŐVÍTÉSI KILÁTÁSOK A HOTELSTARS UNION-BAN Érdeklődés a Hotelstars rendszer iránt Potenciális érdeklődők: Izland, Lengyelország , Szlovénia Azerbajdzsán, Bulgária, Grúzia, Montenegro közel-keleti országokból Törökországból Dél-Amerikából

A MINŐSÍTŐ RENDSZER JELLEMZŐI Objektív I/N szubjektív módon nem befolyásolható Minden szállodatípusra alkalmazható Transzparens – a vendégnek és szakmának egyaránt Ösztönző On-line Harmonizált - EU-n belül Dinamikus – 5 évente megújul (2015-2020) A NYERTES A VENDÉG!

HOTELSTARS KRITÉRIUMRENDSZER 5 kategória : 1*- 5* (superior) 270 kritérium ( kötelező M, szabadon választható )  940 pont szerezhető Sikeres minősítéshez: kategóriánként változó pontszámot és minimum kritériumok számát kell elérni Terméket és szolgáltatást vizsgál Wellness minősítés – Magyarországon Minőség management: vendégpanaszok kezelése, Mystery guesting, EHQ: Magyar Turizmus Minőségi Díj

KÖVETELMÉNYEK MEGÚJÍTÁSA 2015-től Szabadidős és üzleti utazók elvárásait vizsgálva Folyamatos alkalmazkodás a vendégek változó elvárásaihoz Korszerű követelmények váltják fel az elavultakat (nagy hangsúlyt helyezve az alváskomfortra) Közreműködők: Ecole hôtelière de Lausanne University of St.Gallen

Kritériumok 2015 - 2020 Összesen 270 kritérium: Alapvető elvárások  15 Recepció és szolgáltatásai  43 Szobák  149 Gasztronómia  23 Rendezvények 13 Szabadidős szolgáltatások  19 Minőség és online tevékenység  8

Alapvető elvárások Tisztaság / Higiénia Karbantartottság Általános benyomás Személyzet  Hozzáértő és azonosítható munkatársak Parkolás  Töltőállomás elektromos járművek részére Akadálymentesítés

Alváskomfort Ágyszerkezet: Jó állapotú matracok min. 13 cm vastagsággal  1*-2* M (1) Rugalmas ágykeret (Box-Spring) és korszerű, jó állapotú matrac (együttes vastagság min. 18 cm) 3*-4*-5* M (5) (együttes vastagság min. 22 cm) (10) Ergonómikusan állítható ágyszerkezet (5)

Alváskomfort Higiénikus matracvédő (encasing) (10) Új matracok (max. 3 éves) (10) Allergiamentes ágy + ágynemű választási lehetőség (2) Párnák tisztítása évente vagy új párnák (8) Éjszakai jelzőfény (1)

Fürdőszoba Fürdőszoba min. 7.5 nm (10) Zuhany védőfallal (5) Csúszásmentes zuhany / kád (3) Biztonsági kapaszkodó (1)

Szórakoztató elektronika Rádió / zeneközvetítő eszköz (1) Audio vagy multimédia lejátszó (2) Beépített tömegkommunikációs eszköz a fürdőszobában (5) Nemzetközi használatra alkalmas adapter / dugalj (2) Töltőállomás különböző elektromos eszközök részére (2) Napilap a szobában (nyomtatott vagy digitális) (2)

Szabadidős szolgáltatások Beltéri/kültéri rekreációs lehetőségek a helyszínen (pl. teniszpálya, golfpálya, strand,) (3/db, max. 9) Privát spa kabin (2) Minőség és online tevékenység Vendégvélemény rendszeres elemzése (5) Weboldal közvetlen foglalási lehetőséggel és vendégértékeléssel (10) ECO-label Zöld szálloda (10)

Szigorú ügyrend – Védjegyhasználati szerződés 3 évre Önaudit Minősítő bizottság Bíráló bizottság A minősítés folyamata: Szigorú ügyrend – Védjegyhasználati szerződés 3 évre

Együttműködési megállapodás: NGM Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége Tartalma: HOTELSTARS – Nemzeti Tanúsító Védjegy Közös működtetés Egységes védjegytábla  Hotelstars Union (Hotelstars Union, NGM, MSZÉSZ logó) szállodák szolgáltatási színvonalának növelése/szinten tartása fogyasztók védelme/ tájékoztatása Védjegytábla + tanúsítvány HU/EN

HOTELSTARS ELŐNYEI, EREDMÉNYEK Egységes kritériumok Szállodai vendégek körében végzett felméréseken alapul  mindent a vendég szemével közelít meg Szállodáknak – versenyképesség javulás Vendégnek – minőség javulás

=> FOGYASZTÓK MEGTÉVESZTÉSE PROBLÉMÁK … Hotel ****superior (IKIM?) … Thermalhotel superior ***** … Hotel 4*+ … Hotel Panzió … Hotel - vendégház … Hotel Fogadó Kiadó lakások szállodaként hirdetve A szálláshely csak azt az elnevezést tüntetheti fel, amelyre működési engedélyt kapott! ÖNKORMÁNYZATI NYILVÁNTARTÁS SOKSZOR TÉVES => FOGYASZTÓK MEGTÉVESZTÉSE

TAPASZTALATOK 2010 – 2014 Pozitív fogadtatás a szállodák részéről: NEM HATÓSÁGI ELLENŐRZÉS A revizorok szakmai tanácsadása SEGÍT a hiányosságok pótlásában A követelmények teljesítéséhez sokszor minőségjavító intézkedések szükségesek (felújítás, eszközvásárlások, új szolgáltatások bevezetése,vendégpanaszok szakszerű kezelése  pénzbefektetés) 406 sikeres minősítés A korábbinál több panasz – Fogyasztóvédelem (NFH)

Követelmények teljesítése + Minőség színvonalának fenntartása = Garantált siker

Köszönöm a figyelmet! E-mail: attila.lukacs@hah.hu Web: www.hah.hu   www.hotelstars.hu Köszönöm a figyelmet! E-mail: attila.lukacs@hah.hu Web: www.hah.hu   www.hotelstars.hu