A zsidóság régen és ma (Projekt, óraterv)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A zsidófolklór és zsidókultúra esete…a felsőoktatásban
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Comenius program készítette: Zakhariás Laura. „Egész életen át tartó tanulás“ Oktatás támogatása, minden korosztály számára, több programon keresztül:
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Szinte lehetetlen??? DWIGHT D. EISENHOWER generálisnak igaza volt akkor, amikor megparancsolta, hogy minél több képeket és filmeket készítsenek a holokausztról.
Gábor Zita Alapítvány „Élni az Életet 2.” A pályázat címe: „Új tantárgyunk: A holokauszt és áldozatai; zsidók, cigányok, fogyatékosok és más csoportok”
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Szemléletformálás és közös munka a Centropa filmjeinek segítségével Komódi Andrea Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Mezőberény.
Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság
Készítette: Batári Csilla Andragógia MA L II. félév.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
A holokauszt tanítása iskolámban
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A HORVÁT NEMZETISÉGI OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
A hullám musical Előzmények Todd Strasser amerikai ifjúsági regénye A tanár jegyzetei Szövegkönyv és dalszövegek Zeneszerzés, hangszerelés Stúdiómunka,díszletfestés.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
Református közoktatás Pécsett A Polgári Leányiskola története
Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnázium.
József Attila Általános Iskola Martfű, Május 1. u
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Így oktatunk mi Vagy legalábbis én… Obuch László.
Kaffka Margit Általános Iskola
Másság-tisztelet vagy személyi méltóság: a társadalompolitika válaszútja Kővári János
NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Szombathely
Kertész Imre: Sorstalanság
Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
Rajczy Mária Mechtilda
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Témahét a Szent László Gimnáziumban november 2-9. Radnóti Miklós és kora (Radnóti Miklós 100 éve, május 5-én született… …és 65 éve, november.
Gyermekvilág régen és ma
Diáktalálkozó Dél-alföldi Zöld Diákparlament I. ülése 2009-ben az Algyői Fehér Ignác Általános Iskola szervezésében célunk, hogy a Zöld Diákparlament.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
PROJEKT OKTATÁS.
Keresztnévadás a századfordulón
A szellemi tulajdon védelme és menedzselése című projekt résztvevői értékelése.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Csúcstermék=csúcsminőség? április Nem mindig az új a legjobb!
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
„El kellett mennünk a gettóba. Volt egy Muri nevű kutyánk. Az szegény olyan hosszú ideig futott utánunk, mígnem fáradtan hátra maradt. Talán az egyetlen.
A Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért személyes történeteket feldolgozó holokauszt- gyűjteménye A Zachor Alapítvány civil oktatási szervezet. Fő.
Oktatási tananyag a holokauszt téma tanításához
Csepleő Cecília magyar nyelv és irodalom katolikus hittan
Hagyományápoló munkafüzet felhasználási lehetősége
K EREKASZTAL - BESZÉLGETÉS FEBRUÁR 15. Nagy Dóra levéltáros
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
OH. Az egyes vizsgázói rétegek átlageredményeinek összehasonlítása %-ban, középszinten VizsgatárgyÖsszesGimnázium Kecskeméti Református Gimnázium.
Modern. építészet Budapest Moszkva.
A mentorálási gyakorlat komplex terve (portfólió) A tanárjelölt heti órarendje a mentorálás első, második és harmadik fázisában.
DARUS a gyermekekért.
„Engedjétek hozzám jönni a kisgyermekeket…” (Mt 19,13-15)
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
A dajka a nevelés folyamatában
IZRAEL ÉS AZ ARAB VILÁG Készítette: Mérő Dominika.
„Knowing You Knowing Me”
I. Az első világháború és jellemzői Az első világháború frontjai
Közösen a bántalmazás ellen
Különleges fejezetek a magyarországi zsidó sport történelméből
Ókori közel-keleti vallások
Előadás másolata:

A zsidóság régen és ma (Projekt, óraterv) Baglyos Natália Sztehlo Gábor Evangélikus Gimnázium, Budapest

Célok A diákok mélyebben megismerkedjenek a zsidó vallással, a zsidó vallás hagyományaival (zsidó emberek segítéségével) A diákok megismerkedjenek a II. világháborúban a zsidókat sújtó rendelkezésekkel, és a velük történt eseményekkel A diákok kritikai gondolkodásának fejlesztése Toleranciára, egymás tiszteletére, megbecsülésére való nevelés Személyes elbeszélések alapján hallhassanak a holokausztról (video interjúk, túlélővel való találkozás)

Fontos szempontok Nincs kizárólagosan jó módszer Modern eszközök használata Diákok előzetes tudására építeni (történelem, informatika) Családias légkör vélemények kifejtése Interdiszciplinaritás (művészet, irodalom, informatika)

Projekt (1 év) Foglalkozások (Haver és Zachor Alapítvány) - Zsidók a magyar történelemben - Zsidó ünnepek, szokások - Séta a zsidó negyedben - Holokauszt Magyarországon - Koncentrációs táborok - Túlélővel való találkozás (Fahidi Éva, Varsányi Imre) - Embermentők – óraterv - Filmkészítés, kiállítás

Imre bácsi

Embermentők - Zachor Alapítvány – Shoah Foundation - Iskola névadója – adott téma „Szeresd felebarátodat, mint tenmagad”(Biblia) „Aki egy embert is megment egy egész világot ment meg”  (Talmud) Többféle embermentő (Raoul Wallenberg, Oscar Schindler, Sztehlo Gábor, Slakta Margit, Salkaházi Sára, Kasztner Rezső, Brandreisz Elza, Herczeg Gézáné) Miért? Hogyan? Feladataik a bújtatás során? Segítőik / hétköznapi hősök? HÁLA????

Felhasznált filmrészletek Erdélyi Lajos Heller Ágnes Herczeg Gézáné Verebély Iván

Köszönöm a figyelmet