Incidens menedzsment Roskó Tibor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Advertisements

Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Önkormányzati információs rendszer
Készítette: Nagy Márton
Az SAP Standard és Enterprise Support szolgáltatások ismertetése
Bitumen Internet Sales 2012
ProFM Helpdesk hatékony web alapú hibakezelő rendszer
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Jogában áll belépni?! Détári Gábor, rendszermérnök.
DOKUMENTUMKEZELÉS.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Hálózat fejlesztés.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Panaszok kezelése Forgalomból kivonás
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Biztosításfelügyeleti szakmai konzultáció
2010. Június 4. – MNB Konferencia „Fókuszban a lakossági megtakarítások” Személyes pénzügyek Lehetőségek és kihívások.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Ellenőrzés, visszacsatolás
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk.
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Magas Rendelkezésreállás I.
dr. Koós Tamás szeptember 18. Budapest
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Workshop, megcélozva közép- és kelet-Európát Budapest, Magyarország május 15.
APRÓSÁG Specifikus apróhirdetési oldal
A teljes infrastruktúra egységesített felügyelete és védelme.
Automatizálási folyamatok az SQL 2012-ben
Városi Rendészeti Program. Mi a Városi Rendészeti Program célja?  Az Önkormányzat Közterület felügyeletének munkáját segítse azáltal, hogy egy közös.
Kőnig Tibor, Lippé Szabolcs, Árvai Zoltán. IdőpontCím 09:15-09:45Az alkalmazás-életciklus menedzselése – Áttekintés (Kőnig Tibor) 09:45-10:30Az életciklus-kezelés.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 A munka véglegesítése, nyomtatás.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Continuous delivery: cél a működő szoftver
A belső fenyegetettség elleni védelem aktuális kérdései © , Megatrend 2000 Rt. All rights reserved. Kajati László igazgató, biztonsági üzletág.
Windows 10 áttekintés és bevezetés Windows 10 áttekintés rendszergazdáknak Mi változott a Windows 7 óta?
INFORMATIKA- SZOLGÁLTATÁS és INFORMÁCIÓ- BIZTONSÁG Krauth Péter
KONFIGURÁCIÓKEZELÉS è A projektirányítás a költségekkel, erőforrásokkal és a felhasznált idővel foglalkozik. è A konfigurációkezelés pedig magukkal a termékekkel.
Személyazonosság kezelés metacímtár kialakításával november 17. Hargitai Zsolt rendszermérnök Novell Magyarország
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
Ellenőrzések számvitele. Ellenőrzés célja az általa képviselt érdekek alapján: - k ülső ellenőrzés (adóhatósági, hitelezők..) - belső ellenőrzés - önellenőrzés.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
PROJEKT MENEDZSER Elkészíti a projekt terveket
A civil szervezetek hatásméréséről
A rendszer felépülése Fenntartó – engedélye(k), ha közvetlenül nyújt szolgáltatást Intézmény/ Szolgáltató – székhely típusú szolgáltatás nyújtási hely.
Előadás másolata:

Incidens menedzsment Roskó Tibor

5.1. Goal of incident management gyors helyreállítás minimalizálni az üzleti folyamatok sérülését szolgáltatás minőség és elérhetőség biztosítása normál működés az SLA (Service Level Agreement) –ban van deklarálva

5.2. Scope of IM

Az ITIL szerint: bármely esemény, amely nem része a normál szolgáltatásnak és megtörtént vagy jövőbeli megszakítás, visszaesés a szolgáltatás minőségében egy incidens.

szolgáltatás igénylés alkalmazás nem elérhető hiba: a felhasználó nem tud dolgozni lemez használati limit túllépés hardver rendszer leállás automata riasztás a nyomtató nem nyomtat a config nem elérhető szolgáltatás igénylés infó, tanács, dokumentáció kérés elfelejtett jelszó

szolgáltatás igénylés RFC-nek tekinthető a valóságban egy rendszerben van kezelve, ezért minden incidens cégen belül létrehozható külön RFC menedzsment technikai orientáltságú rendszer-felügyeleti eszköz az automatikusan regisztrált eseményeket a normál működés szintjén tartja nyílván az incidens leírásánál jelenik meg, mivel nem érinti a felhasználói szolgáltatásokat

bemenetek incidens részletei a Service Desktől config részletek a CMDB-ből válasz, van-e egyező probléma, ismert hiba? megoldás részletei RFC válasz a megoldásra

5.3. Basic concepts

5.3.1. Incidens kezelés a problémák megoldásában nem csak IT részleg vesz részt Service Desk monitorozza és kezeli az összes regisztrált incidenst a hatékonyság, eredményesség érdekében előre meghatározott rend szerint járnak el, ami szoftveresen támogatott

SD által azonnal nem megoldható incidens átkerül egy speciális csapathoz megoldani a lehető leggyorsabban, a felhasználót legkevésbé zavarva az ok megszüntetése és ennek elfogadása esetén az incidens lezárható

státuszok új elfogadott ütemezett átadva spec-nek WIP: work in progress megoldva lezárva

pl: hálózati hiba miatt nem működik a nyomtató Fontos, hogy minden esemény teljes életciklusa naplózva legyen, hogy az ügyfeleknek naprakész információt lehessen szolgáltatni. update history modify status modify priority monitor costs Az eredeti bejelentés a megoldás folyamán módosulhat, de meg kell őrizni az eredeti leírást! pl: hálózati hiba miatt nem működik a nyomtató

incidens kezelés része változtató neve változás dátuma, ideje mi változott (prioritás, státusz) miért mennyi időbe telt

hozzáférési jogok 3. fél részvétele a megoldási folyamatban egyes állomásokon más nevében frissítenek

5.3.3. Funkcionális vs Hierarchikus escalation Escalation: olyan mechanizmus, amely időben segíti az incidens megoldását a teljes megoldási folyamat során.

Funkcionális Átvinni egy incidenst 1. szintről 2. szintre tudás vagy hozzáértés hiánya miatt. Előre meghatározott intervallumokban történik az ellenőrzés. Az automatikus lefutáshoz körültekintően kell megadni az intervallumokat, hogy azok ne lépjék túl a SLA-ban megadottakat.

Hierarchikus Előre látható, hogy az incidens megoldása nem fér bele a megadott időbe vagy nem lesz elfogadható. Manuálisan a SD által avatkozik be, ha nincs megfelelő ismeret a megoldáshoz. Automatikusan csak akkor ha nagy intervallum után sem lesz elfogadható megoldás.

5.3.4. Prioritás Előre meghatározott incidens prioritások, az okozott fennakadás szerint. A megoldás általánosan meg van fogalmazva a SLA-ban, rendszerint kategorizálva.

SD szerepe az IM minden incidens a SD-nek van bejelentve általa van regisztrálva, auto generált id-vel az automatikusan létrejött incidenseket csak regisztrálni kell az incidensek ~85% itt van megoldva minden incidenst monitoroz

példa incidens rögzítésére alap adatok rögzítése (idő, probléma) a service request a céges standard szerint lesz megadva CMDB-beli CI-k, amelyek a hibához kapcsolódnak ki vannak szelektálva prioritás, auto id megadása incidens értékelés, ha már van ismert megoldás, azonnali tanács adása lezárás: megoldás leírása, kategorizálás ha nincs megoldás átkerül a 2. szintre

5.3.5. Kapcsolat incidens, probléma, ismert error, RFC között incidens: IT infrastruktúrában bekövetkező hibák, ezek következményei, tervezett munkák során bekövetkező hibák A hibaelhárítás sok esetben kis energiával javítható, akár az ügyfél által pc, network router reset

Ha nem ismert az incidens oka, akkor a hiba az infrastruktúrában van Létre kell hozni egy hiba rekordot A megoldás gyakran más hibákon keresztül nyerhet megoldást azáltal, hogy a korábbi hibák megoldásait használjuk fel.

Egyezés esetén a hiba átvihető egy már ismert hibára, ezáltal megoldhatóvá válik RFC infrastruktúra hiba megoldva

A vizsgálat közben a Problem Management megoldást találhat az incidensre (ismeretlen hiba) és jelzi az IM-nek, hogy az incidens ismert hiba vagy lezárt státuszba kerül.

5.4. Benefits of IM Elsődleges, hogy az alábbiak szerinti folyamatmodellt követi

az üzlet szempontjából csökkenti a hibák időbeli megoldását, nő a hatékonyság proaktív fejlesztések az elérhető üzletközpontú menedzsment információk SLA-ba integrálása

IT szervezet számára fejlettebb monitorozás, SLA betartása fejlettebb menedzsment információ a szolgáltatás minőségéről jobb munkaerő-kihasználtság, nagyobb hatékonyság megszűnnek az elveszett, rosszul javított incidensek pontosabb CMDB információk, folyamatos incidens követés

Ha nincs vagy rossz az IM senki nem kezeli az incidenseket, ezek súlyosbodnak, romlik a szolgáltatás minősége a szakértő kisegítő személyzet az állandó megszakítások miatt kevésbé hatékony az üzleti személyzet összezavarodik mert mindenki mástól kér segítséget incidensek gyakori újraértékelése, már meglévő megoldások hozzákapcsolása helyett koordinált menedzsment információ hiánya elveszett, rosszul megoldott incidensek

Köszönöm a figyelmet!