SZERVEZETI MEDIÁCIÓ Mediációs Műhelytalálkozó 2015.04.17 Zajkás Gergely DHL Supply Chain.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Nehéz ügyfél-e a fiatalkorú?.  Fegyelmi eljárások  Elhúzódhat  Kérdéses a hatékonysága  Büntet  Tanult tehetetlenség  „Alternatív költsége van”
Munkanélküli fiatalok: egy hátrahagyott generáció
Konfliktuskezelés és vitarendezés Nagybörzsönyben
Komplex Instrukciós Program
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 6.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A Budapest Bank vállalati gyakorlata
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
Péczeli Katalin előadása
Családi vállalkozás.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
SZEMÉLYZETI MARKETING
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon (1.) november 21.
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
A szolgáltatások humán tényezői
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Controlling a gyakorlatban
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Velünk egy jobb világért! Fő támogató: Partner: Andersen Munkaerő-piaci Támogató és Képzési Program 11 Lukács András vezető „Esély a munkára – Civil együttműködés.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A hátrányos helyzetű munkavállalók munkaerő-piaci integrációja, mint a gazdasági stabilitás fontos tényezője Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum.
Resztoratív módszerek az iskolában
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
A szervezeti kommunikáció
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
A Mediáció.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Mediation and Restorative Justice in Prison Settings Empirikus kutatás- OKRI Kísérleti modellprogram –Foresee Partnerek: Balassagyarmati Fegyház.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
A komplex tehetségfejlesztő program
Gazdasági Mediáció Konferencia április 28. vitából egyezség Varga Tamás, gazdasági mediátor Gazdasági Mediáció Konferencia Április 28. Varga.
KONSZENZUS BUDAPEST KONSZENZUS BUDAPEST „ BÉKE AZ AKÁCFÁK ALATT” Mediáció a közösségi és távoltartási konfliktusok kezelésében EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNER: NÓGRÁD.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
Interkulturális mediáció bemutatása - ROMED2-ROMACT Interkulturális mediáció megvalósulása elméletben és gyakorlatban Jászfényszarun ROMED2-ROMACT programon.
Vállalkozásmenedzsment I.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A tanácsadás szerepe és jellemzői a munkaügyi mediációban 2013.március 21.
A második születés kora A kamaszkor és a kamaszmediáció sajátosságai Busai Barbara október 27.
A szolgáltatások humán tényezői
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Munka és álláskeresési tanácsadás minőségi szempontjai
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
VÁLTOZÁSMENEDZSMENT „Semmi sincs állandóbb, mint a változás”
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

SZERVEZETI MEDIÁCIÓ Mediációs Műhelytalálkozó Zajkás Gergely DHL Supply Chain

2 RÓLAM

3 A SZERVEZETRŐL 1/2 CORPORATE CENTRE Raktározás Közúti szállítmányozás Mo. ≈ 1200 fő

4 A SZERVEZETRŐL 2/2 Erősen hierarchizált Több szintű mátrix szervezet Felülről vezérelt Belső versenyhelyzet Együttműködés Bizalom Elfogadás Párbeszéd

5 MIÉRT MEDIÁCIÓ? – IGÉNY NYITOTT VEZETÉS SZERVEZETI BIZALOM BEFOGADÓ KULTÚRA ERŐFORRÁS

6 TERÜLETEK ÉS MEGVALÓSULÁS Kártérítési (jóvátételi) ügyek Több próbálkozás 2 sikeresen lezárt ügy külsős mediátor bevonásával Munkaügyi jogviták Csoportos létszámleépítés: mentoring szolgáltatás mediátorok bevonásával Munkatársi, vagy csoportok közti konfliktusok Ügyfél konfliktusok 2 konkrét eset (verekedés) külsős mediátor bevonásával Félbemaradt folyamatok Mediáció nem valósult meg

7 MIÉRT NEM SIKERÜLT? Munkatársi, vagy csoportok közti konfliktusok Szervezeti hierarchia Egyéni motiváció hiánya Eszkaláció mint rutin Elutasítás (1) ismeretlen a módszer (2) megoldom Én Elfogultság Ügyfél konfliktusok Az ügyfél már döntött Büszkeség Megfelelés (kiszolgáltatottság) Ismeretlen módszer – elutasítás „Erőből” kezeljük

8 A RENDSZER MEGVÁLTOZOTT – IGÉNY NYITOTT VEZETÉS SZERVEZETI BIZALOM BEFOGADÓ KULTÚRA ERŐFORRÁS

9 9 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET