SZERVEZETI MEDIÁCIÓ Mediációs Műhelytalálkozó Zajkás Gergely DHL Supply Chain
2 RÓLAM
3 A SZERVEZETRŐL 1/2 CORPORATE CENTRE Raktározás Közúti szállítmányozás Mo. ≈ 1200 fő
4 A SZERVEZETRŐL 2/2 Erősen hierarchizált Több szintű mátrix szervezet Felülről vezérelt Belső versenyhelyzet Együttműködés Bizalom Elfogadás Párbeszéd
5 MIÉRT MEDIÁCIÓ? – IGÉNY NYITOTT VEZETÉS SZERVEZETI BIZALOM BEFOGADÓ KULTÚRA ERŐFORRÁS
6 TERÜLETEK ÉS MEGVALÓSULÁS Kártérítési (jóvátételi) ügyek Több próbálkozás 2 sikeresen lezárt ügy külsős mediátor bevonásával Munkaügyi jogviták Csoportos létszámleépítés: mentoring szolgáltatás mediátorok bevonásával Munkatársi, vagy csoportok közti konfliktusok Ügyfél konfliktusok 2 konkrét eset (verekedés) külsős mediátor bevonásával Félbemaradt folyamatok Mediáció nem valósult meg
7 MIÉRT NEM SIKERÜLT? Munkatársi, vagy csoportok közti konfliktusok Szervezeti hierarchia Egyéni motiváció hiánya Eszkaláció mint rutin Elutasítás (1) ismeretlen a módszer (2) megoldom Én Elfogultság Ügyfél konfliktusok Az ügyfél már döntött Büszkeség Megfelelés (kiszolgáltatottság) Ismeretlen módszer – elutasítás „Erőből” kezeljük
8 A RENDSZER MEGVÁLTOZOTT – IGÉNY NYITOTT VEZETÉS SZERVEZETI BIZALOM BEFOGADÓ KULTÚRA ERŐFORRÁS
9 9 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET