A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest 2011. november 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Advertisements

„Ezt egy életen át kell játszani”
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Nyílt napok látogatottsága
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
as tanév Záró értekezlet.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A gyerek nem az életre készül, hanem él
A kerettantervek fejlesztése
Iskolánk futó projektjei
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A testnevelésre vonatkozó sportiskolai kerettanterv ismerete.
Intézményvezetők válaszai a tanulmány kérdéseire.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A szaktanácsadó segítő szerepe
Szabályozás és megvalósítások Beiskolázással és továbbhaladással összefüggő szabályozás megvalósítási útjai a gyakorlatban Imre Anna Országos Neveléstudományi.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Az országos mérések megújult rendszere
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Tervezési folyamat.
Szakiskolai fejlesztési program
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Regionális konferencia
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Előadás másolata:

A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.

Intézményi jellemzők A iskola  Központi fekvés  650 tanuló (30% körzeti); HH/HHH arány: 22%  Zenei tagozat, testnevelés emelt szintű és normál osztályok B iskola  A kerület pereme; lakótelepi környezet; a Honvédelmi Minisztérium építette (1983)  multikulturális környezet, migráns hátterű gyermekek  254 tanuló (50% körzeti)  HH/HHH arány: 28% (saját nyilvántartás)

Intézményi problémák és erősségek A iskola Problémák Iskola-összevonás (2004)  Új vezetés  Átalakítások  Nem egységes tantestület és pedagógiai kultúra Erősségek:  A normál osztályoknak is plusz  A tagozatok vonzóak a szülők számára  A pedagógusok egy része kísérletező, nyitott B iskola Problémák  1993-tól folyamatosan változó tanulói összetétel  Csökkenő tanulói létszám Erősségek:  Vezetés folyamatossága  Családias, nyitott kapcsolatok  Egységes tantestület  A pedagógusok között jó együttműködések  A gyermek teljes személyiségének fejlesztése a cél

Jogszabályi változások megvalósulása A iskolaB iskola Beiskolázási körzet változása nem SNI integrációnemigen HHH integrációnem évismétlésigen Szöveges értékelésigen 5-6. évfolyam nem szakrendszerű átszervezése igen

5-6. évfolyam nem szakrendszerű átszervezésének indulása (2008/09) A iskola  Negatív fogadtatás a pedagógusok részéről  Döntés: a felső tagozatos tanárokat érinti Előkészítés:  Önkormányzati szervezésű továbbképzések: 4X30 óra kompetencia-alapú vagy 120 óra NSZK  Résztvevők: minden érintett szaktárgyat tanító tanár  A tanfolyam hatása : ellentmondásos, de a megvalósításhoz nem ad segítséget B iskola  Pozitív fogadtatás  Döntés: a felső tagozatos tanárokat érinti Előkészítés:  Önkormányzati szervezésű 120 órás NSZK továbbképzés  Résztvevők: 2 fő  Előny: több felsős tanárnak volt tanítói végzettsége

Megvalósítás A iskola  Nehéz kezdet, bizonytalanság  Matematika, magyar, történelem, természetismeret, technika, rajz, testnevelés (tagozatonként változó)  Tantárgyanként változó arányban (15-50%)  A pedagógus döntése: teljes órák vagy bizonyos feladatok  Segítség forrása: tanítók, kerületi szaktárgyi felelősök, internet, ismerősök B iskola Külön munkacsoport tapasztalatgyűjtésre és alakításra  Matematika, magyar, történelem, természetismeret, angol + városismeret, erdei iskola  Éves óraszám 25%-a  teljes órák felhasználása  Szöveges értékelés  differenciálás

Tapasztalatok A iskola Negatív:  Kezdeti feszültség a tanítók és tanárok között; Központi irányítás részéről tapasztalat, könyvek, koncepció hiánya;  Tananyag vs. játékidő;  Projektnap és órarend- szervezés problémája;  Nem minden gyermeknek van rá igénye;  A kerületi tantárgyi mérés csak elméleti ismereteket kér számon. Pozitív:  Tantárgyak összehangolása;  Tanítók és tanárok együttműködése. B iskola Negatív: Központi irányítás részéről tapasztalat, könyvek, koncepció hiánya; Tananyag vs. játékidő; Pozitív:  Oldja a diákok szorongását;  Kissé javítja a lemaradók teljesítményét;  A gyermekek egymást segítik;  A differenciálást hagyományos órákon is alkalmazzák;  Tanítók és tanárok együttműködése.

Köszönöm a figyelmet!