LABORATÓRIUM A TEHETSÉGGONDOZÁS SZOLGÁLATÁBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
„Legyél te is természettudós”
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
A Garay János Gimnáziumban
Pályaválasztás 2014/15.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Az Öveges laboratórium működése Szilágyi Tibor laborvezető.
Science Center of DEBRECEN
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Szakmai munka az Öveges laboratóriumban Szilágyi Tibor laborvezető.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Iskolánkról.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
Tehetségpont létrehozása
Természettudományok fizika, kémia, biológia Céljaink  Szemléletformálás (tanórán és azon kívül is)  Gyakorlatias tudás  Egyéni tehetséggondozás  Felkészítés.
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
A gyakorlatvezető mentor
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
A kerettantervek fejlesztése
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium
Készítette: Kocsis Erzsébet
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
TÁMOP / Kötelező nyilvánosság, nyílt nap – Érd, szeptember 25. Vörösmarty Mihály Gimnázium– 2030 Érd, Széchenyi tér 1. Pályázat.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szaktanári Segédlet Tananyagfejlesztés A TÁMOP /2 projekt keretein belül.
FASORI LABORGYAKORLATOK
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Záró konferencia Pályázati cél Az iskolás korú gyermekek, tanulók természettudományos érdeklődésének felkeltése, ismereteik mélyítése.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Alapítás: augusztus „Többre megyünk együtt, mint külön- külön…”
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
A 20 éves MKNE és az ökoiskolák
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Vegyészképzés a Madách iskolában
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

LABORATÓRIUM A TEHETSÉGGONDOZÁS SZOLGÁLATÁBAN Garay János Gimnázium Szekszárd

A projekt megvalósításának kezdete: 2011.05.01 A pályázat megírása: 2010.06. A projekt megvalósításának kezdete: 2011.05.01 A projekt megvalósításának vége: 2012.08.31. 2012.12.31. A pályázaton elnyert támogatás: 177.450.664 Ft A támogatás mértéke: 100% Fenntartási időszak: 5 év

A pályázat célja olyan természettudományos laboratórium létrehozása volt, amely teret biztosít az oktatás tanulókísérletekre alapozott megszervezésére. elősegíti a természettudományok népszerűsítését, a tehetséggondozást, a pályaorientációt. helyszínül szolgál a délutáni szakköröknek, tanulmányi versenyeknek, tudományos diákköröknek, kutatási tevékenységeknek. biztosítja az emelt szintű érettségik vizsgahelyszíneit, azok kísérleti feladatainak elvégzéséhez.

a korszerű és magas szintű természettudományos szemléltetés hálózatos rendszerének kialakítása költséghatékony módon A pályázaton elnyert támogatási összeg: 177.450.664 Ft Építészeti felújítás: 27 millió Ft Eszközfejlesztés: 62 millió Ft Biológia- Almus Pater Taneszköz-és Intézményellátó Zrt. Fizika- 3B Scientific Europe Kft. Taneszközgyártó és Forgalmazó Kft. Kémia- VWR International Kft. Bútor: Garzon Bútor Kereskedelmi Kft. 7,8 millió Ft.

Legmodernebb eszközeink: Autokláv Eszköz sterilizálására. Túlnyomásos vízgőz segítségével adott hőfokon és hatóidő alatt elpusztítja a mikroorganizmusokat. PCR-készülék A PCR örökletes betegségek kimutatására, genetikai ujjlenyomat azonosítására, fertőző betegségek diagnosztizálására, gének klonozására és apasági vizsgálatokra alkalmas.

ELFO-készülék: Az elektroforézis elválasztástechnikai módszer. Elektromos töltéssel rendelkező részecskék, elektromos erőtérben a vonzó és taszító kölcsönhatások által eltérő mértékben elmozdulnak. HPLC: Nagyhatékonyságú folyadékkromatográfia készülék. Vegyületek elválasztására, azonosítására és mennyiségi meghatározására gyakran használt eljárás.

Klorofill Fluorométer: A fotoszintézis intenzitásának mérésére. Spektrofotométer: Anyagvizsgálati módszer az átbocsátott ill. elnyelt sugárzások mérésével. Stirling-motor: Termodinamikai körfolyamat szemléltetése, és azzal kapcsolatos mérőkísérletek elvégzésére alkalmas.

Tanulói oszcilloszkóp, katódsugárcső házzal: A katódsugárcső működésének szemléltetésére, és annak fizikai alkalmazásának bemutatására szolgál. Digitális tárolós oszcilloszkóp: Analóg-, vagy digitális jelek mérésére és ábrázolására szolgál.

Elektrondiffrakciós cső: Demonstrációs multiméter: Főként elektromosságtani mennyiségek (áramerősség, feszültség, ellenállás) mérésére szolgál. Elektrondiffrakciós cső: Az elektron hullámhosszának mérésére alkalmas cső.

Légpárnás sín: Sebesség és gyorsulás mérésére, rugalmas és rugalmatlan ütközések modellezésére, kiegészítőkkel szabadesés vizsgálatára is használható. Infokommunikációs eszközök, melyek a digitális oktatás és a dokumentálás feltételeit biztosítják: Digitális tábla Laptop Notebook Wifi csatlakozás

a korszerű és magas szintű természettudományos szemléltetés hálózatos rendszerének kialakítása költséghatékony módon Partnerintézményeink: I. Béla Gimnázium, Informatikai Szakközépiskola, Kollégium, Általános Iskola és Óvoda, Szekszárd Sztárai Mihály Gimnázium, Tolna Energetikai Szakközépiskola és Kollégium, Paks Alapfokú Nevelési Oktatási Intézmény, Kölesd Babits Mihály Általános Iskola, Szekszárd Baka István Általános Iskola, Szekszárd

Dienes Valéria Általános Iskola Grundschule, Szekszárd Garay János Általános Iskola, AMI, Közoktatási Típusú Sportiskola, Óvoda és Pedagógiai Szakmai-Szolgáltató Intézmény, Szekszárd PTE Illyés Gyula Gyakorlóiskola, AMI és Gyakorlóóvoda, Szekszárd Szent József Iskolaközpont, Szekszárd

Együttműködés: A vendégintézmények tanulói számára évente 30 délelőtti, ill.10 délutáni tanórát biztosít a pályázat intézményenként. Saját intézmény tanulói számára évente 200 tanórát. A természettudományos végzettségű tanárok közül iskolánként legalább három pedagógus, harmincórás továbbképzése teszi lehetővé a laboratóriumi gyakorlatok magas szintű levezetését. Tanári kézikönyvek szerzői Elblinger Ferenc, Dr. Krausz Krisztina, Pápai János. Iskolánk honlapján a projekt időtartama alatt a szorgalmi időszakban havonta legalább három tanári kísérletet, demonstrációt digitális úton korlátlanul és térítésmentesen hozzáférhetővé teszünk.  

Labormunka szervezése A labor honlapja - a labor órarendje - telefonon vagy e-mail-ben időpont egyeztetés Regisztráció után – tanári kézikönyvek- kísérletválasztás A kísérleti igényt legalább egy héttel korábban jelezni kell a laboránsoknál! ( bemutató vagy elvégzendő, csoportok száma, anyagigény, külön kérés) Kísérleti jegyzőkönyvek készítése, előkészítés Labor bemutatása, balesetvédelmi oktatás Segítés, készenlét Rendrakás.

Pozitív benyomások: Tanulók Kísérleteket végezhettek. Új és ismeretlen eszközök. Fegyelmezett, precíz munkavégzés és a laborköpeny nevelő hatása. Tanárok: Módszertani fejlődés a továbbképzés, a segédanyagok és a rendezvények által. Előkészített eszközök, segédanyagok. Segítség az óra alatt és az óra után. Eszközök elpakolása, rendbetételére sincs gond.

I. II. III. IV. V. VI. VII. VIII. IX. X. XI. XII. Garay Gimn. 90 68 67 92 42 13 131 108 112 Tehetség 33 20 18 57 12 8 10 30

-Tanórai differenciálás különféle formái. A tehetséggondozás időkeretei -Tanórai differenciálás különféle formái. -Speciális osztályok-ahol emelt óraszámban tanulhatnak 9. és 10. osztályban biológiából, kémiából. -Fakultáció 11. évfolyamtól 2 tantárgyból heti 2-2 órában. -Délutáni tehetséggondozó foglalkozások, ahol az emelt szintű érettségire és versenyekre készülhetnek a tanulók. (heti kb. 10 óra) 9. évf. 10.évf. 11.évf. 12.évf. Biológia 2 4 Kémia

A tehetséggondozás időkeretei -Pályázati kutatóprogramokban való részvétel egy-egy téma részletesebb kidolgozásával, ízelítőt kapva az egyetemi kutatásokból. 2008 óta a Szegedi Tudományegyetem Kutatóiskolája a gimnázium. - Út a tudományhoz programban László Szilárd növényi és élelmiszermintákban vizsgál bioaktív anyagokat. -Terepgyakorlatok szervezése lehetővé teszik a fajismeret és a társulások jellemzőinek elmélyítését. -Tehetségnapok keretében egy-egy tudományos szaktekintély, és tanulóink ill. kutatócsoportjaik munkájának megismerésére van mód.

-Megyei beiskolázású központi szakkörök- A tehetséggondozás időkeretei -Megyei beiskolázású központi szakkörök- biológiából és kémiából a megye tehetséges diákjai számára, egyetemi oktatók és emeltszinten érettségiztető középiskolai tanárok előadásaival. A középiskolai tananyag témaköreit több szempontból, gyakorlati példákkal megvilágítva, emelt szintű érettségire készítünk fel 8 alkalommal, össz. 32 órában. -Általános iskolák tehetséges diákjaiknak is teret biztosít a Kutatók éjszakája ” Nyitott Labor” programunk. Érdekes és látványos kísérleteket végezhetnek a diákok laborosaink és fakultációsaink segítségével.

A tehetséggondozás időkeretei - „Kutakodók szakköre”- a partneriskolák felsős diákjainak biológiából, fizikából és kémiából felváltva szervezünk foglalkozásokat. Célunk, hogy a diákok ne csak szemlélői, hanem részesei is legyenek a kísérletezés folyamatának. A kísérletezés során szerzett jártasságukról egy verseny keretében is megbizonyosodhatunk. - Kutakodók tábor egy péntek délután és szombat délelőtt biztosít nyolcadikosoknak látványos kísérletezést, mikroszkópizálást, ion-és bacivadászatot, érdekes előadásokat.

Hevesy György (Budapest, 1885. VIII. 1. - Freiburg, 1966. VII. 5.) Többféle szakterületről származó kiterjedt ismeretei tették lehetővé, hogy új összefüggéseket tudjon felfedezni. 1944-ben megkapta a Kémiai Nobel-díjat a radioizotópos nyomkövetés módszerének kidolgozásáért.