A PIAC.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tökéletes verseny Közgazdaságtan 10. hét.
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Birkás György Makroökonómia 1. előadás Birkás György
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
A verseny - a piac alkotója
A PIAC ÉS A VÁLLALKOZÁS MIKROKÖRNYEZETE
A piac Szakiskola.
Vállalati Gazdaságtan
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Fogalma, összefüggések
Regionális gazdaságtan 4.
Értékesítési csatornák
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Településmarketing Értékaudit.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mezőgazdaság – kompetitív piac
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Elméleti közgazdaságtan
A marketing piac tartalma
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A vállalkozás fogalma:
Kereslet-rugalmassági számítások
Termék & Márka Kopcsay László.
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
A MARKETING FOLYAMATA.
Tantárgy teljesítésének feltételei:  Tankönyv nincs. Tananyag: prezik+elmondottak.  Katalógus van  Hiányozni 3 X 2 óráról lehet.  Több hiányzás esetén.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK II. Előadó: Bod Péter Ákos.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
A piac és a piacgazdaság
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Bevezető előadás.
Gazdasági rendszerek.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Előadás másolata:

A PIAC

A kereslet és a kínálat, az eladók és a Fogalma: A kereslet és a kínálat, az eladók és a vevők között kialakuló kapcsolatok összessége. Piaci szereplők: a termékeknek és szolgáltatásoknak tényleges és potenciális (lehetséges) vásárlói és eladói. Piac elemei: kereslet:adott áron megvételre keresett áruk és szolgáltatások összessége

kínálat:a piacon eladásra felajánlott áru és szolgáltatás mennyiség ár:az áru pénzben kifejezett értéke

verseny: két vagy több szereplőnek a piacon egymással szemben előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége versenytárs: azonos, vagy részben azonos tevékenységi körrel rendelkező másik eladó

Marshall kereszt Keresleti és kínálati függvény egy Nemtudom melyik tetszik majd hagyd bent amelyik jóó ! :O Keresleti és kínálati függvény egy koordinátarendszerben ábrázolva

földrajzi szempont szerint Piac csoportosítása földrajzi szempont szerint Helyi piac Regionális piac Nemzetközi piac világpiac

Piaci típusok Fogyasztási cikkek piaca Cél: szükségletkielégítés Termelői piac Cél:nyereség- maximalizálás Közvetítői piac Cél: nyereségmaximali-zálás Nagyfogyasztók piaca Cél: társadalmi igények kielégítése

Csoportosítás a vásárlás célja alapján Szükségletkielégítés A termelői és közvetítői piacon vásárlók célja profitmaximalizálás A lakosság szükségleteinek kielégítése

Kik a vevők ? ☺Család (csoport) (fogyasztási cikk) ☺ Egyéni fogyasztók ☺Alapvetően csoportos, de van egyéni (közvetítői) ☺Csak csoportfogyasztás (termelői) ☺ Csoportos fogyasztók (nagy fogyasztók)

Piac szerkezet Piacszerkezet jellemzői Tiszta vagy tökéletes verseny Monopolisztikus verseny Oligopólium Monopólium Eladók száma Nagyon sok sok néhány egy Belépési korlát Kicsi Közepes Nagy Termék jellege Homogén Differenciált Homogén vagy differenciált Egyedi Termékek helyettesítése Tökéletes Részben Kismértékben Nincs Árbefolyás Korlátozott Jelentős Kizárólagos Piacra lépés lehetősége Könnyű Nehéz Nincs kismértékű példa Zöldség, gyümölcs!!!? Élelmiszer-kereskedelem Mobiltelefon Posta

Szervezeti piacok Termelői vállalatok Szolgáltató vállalatok Kis-és nagykereskedők Idegenforgalmi vállalatok, vendéglátói tevékenységet végző vállalatok Kormányzati piac

Szervezeti piac jellemzői ● A vásárlók mérete nagy ● Kevés vásárló ● Vevők területi koncentrációja erős ● A vásárlás általában jelentős mértékű ● Kereslet rugalmatlan ● Az eladó és a vevő közötti kapcsolat szoros ● Reciprocitás: kölcsönösen vásárolnak egymástól ● Racionális vásárlás: vásárlás ésszerűség alapján ● Szakszerűség elvén alapszik a vásárlás

A környezet főbb típusai: Mikrokörnyezet Az a környezet , amellyel a válalat közvetlen kapcsolatban áll, elemeire a működés során hatással lehet: a, Szállítók (együttműködő partnerek): azok a vállalatok, amelyektől a vállalat a működéshez szükséges anyagokat, gépeket, árukat, szolgáltatásokat, energiát beszerzi. b, Piaci közvetítők: a termelő és a fogyasztó között helyezkednek el, tevékenységükkel elősegítik, hogy a vállalat terméke vagy szolgáltatása eljusson a fogyasztókhoz.

Kereskedő: feladata a vállalat által előállított termék értékesítése Kereskedő: feladata a vállalat által előállított termék értékesítése. Lehet nagy és kiskereskedő. Szállítmányozók: közúti, vasúti, vízi és légi fuvarozók. Pénzügyi szolgáltatók: bankok, biztosító társaságok.

Mikrokörnyezet c) Vevők d) Versenytársak e) Közvélemény - belső közvélemény - helyi közvélemény - pénzügyi közvélemény - média - polgárjogi közvélemény - kormányzat

Makrokörnyezet a, demográfiai tényezők: nem, kor, lakóhely stb.: Az a környezet, amellyel a vállalat közvetett kapcsolatban áll, elemei a vállalat működésére hatással vannak. a, demográfiai tényezők: nem, kor, lakóhely stb.: b, gazdasági környezet: infláció, munkanélküliség, hitelek c, ország gazdasági környezet: természeti adottságok d, technológiai adottságok: K+F e, politikai környezet: törvények, kormányszervek, jogszabályok f, társ- kulturális környezet: hagyományok, attitűdök, normák

Nemzetközi környezet A mikro- és makrokörnyezet elemei nemzetközi szinten jelenik meg Külföldi konkurencia Külföldi vevők Eu jogrendszer

Piaci mérőszámok piacpotenciál: lehetőséget jelent (elméletileg eladható mennyiség) piacvolumen: a ténylegesen eladott mennyiség piaci telítettség: PV/PP piacrészesedés: az összes értékesítés egy válllatnak jutó hányada saját eladása/PV relatív piaci részesedés: egy adott vállalat eladása egy másik vállalat eladásához képest.

Swot Gyengeségek: Azok a vállalaton belüli tényezők, amelyekben az adott vállalatnak versenyhátránya van főbb vetélytársaival szemben. Erősségek: Azok a tényezők, erőforrások, amelyekben a vállalatnak versenyelőnye van legfontosabb versenytársaival szemben (pl. fejlett technológia, jól képzett munkaerő,)

Lehetőségek: Azok a vállalaton kívüli tényezők, amelyek lehetővé teszik a fejlődést, és amelyeket éppen ezért ki kell aknáznia a vállalatnak (gyorsan bővülő piac, jó pénzügyi/politikai kapcsolatok, javuló gazdasági helyzet az iparágban, stb.) Veszélyek: Azok a hatások, amelyek kedvezőtlenül befolyásolják, korlátozzák a szervezet fejlődését, amelyeket tehát le kell győzni, el kell hárítani (piac telítődése, fogyasztói igények változása, demográfiai eltolódás, versenytársak előnye a piacismeretben, stb.)

Köszönjük a figyelmet ! Készítette: Zeng Fanni Fajka Melitta