Dr. Papp-Danka Adrienn Tanulásmódszertani útmutató online tanuláshoz X. MoodleMoot Konferencia, 2015. június 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Friss diplomások a versenyszektorban
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A fejlesztés hatása a szervezetre
Bevezető előadás. Összegzően meghatározhatjuk úgy is a személyiséget, mint az egyén jellegzetes gondolkodási, érzelmi és viselkedéses mintáit, melyek.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Az élethelyzethez igazított tanulás. A tanulás célja kompetencia-többlet megszerzése; ahol a kompetencia: gyakorlatban hasznosítható tudás a működtetéséhez.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A történelmi tanulás sajátosságai
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Pedagógus értékelési rendszer
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
E-LEARNING ALKALMAZÁSOK DR. ZÁRDA SAROLTA. AZ ELEKTRONIKUS OKTATÁS KÖVETELMÉNYRENDSZERE JÓL TAGOLT TARTALOM PERCES SZAKASZOK - A TARTALOM A KELLŐ.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Dánia Mérés-értékelés tanulmányút Készítette: Bite Zoltán Kolping Katolikus Szakiskola, Speciális Szakiskola és Kollégium - Pétfürdő.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Az online kurzus tapasztalatai – Téringer Anita
Előadás másolata:

dr. Papp-Danka Adrienn Tanulásmódszertani útmutató online tanuláshoz X. MoodleMoot Konferencia, június 26.

A kérdés… tanulási környezet megváltozása … hogyan lehetek sikeres tanuló online környezetben? tanulásról, tudásról való gondolkozás megváltozása tanulói szerep megváltozása a korábbi tanulás(módszertan)i tapasztalatok szerepe, jelentősége

Kutatási módszerek és eszközök Írásbeli kikérdezés Tanulói kérdőív Tanulási napló Logolt adatok Online megfigyelés Tanulási előélet - eredményesség - IKT tapasztalat Önszabályozó tanulási képesség Tanulási sajátosságok - tanulási orientáció - impulzív-reflektív Digitális hozzáférés - eszközhasználati szokások - tanulásszervezési nehézségek - személyes tanulási környezet - időmenedzsment Online tevékenységadatok - oldalletöltések száma - időkimutatások - tipikus tevékenységek

A vizsgált minta A kurzusok mindegyike BLENDED LEARNING típusú kurzus volt (moodle)

„Az online tanulási folyamatot kezdje a tervezéssel… az időbeosztást a teljes online tanulási folyamat alatt tartsa szem előtt!” Önszabályozáson belül mért tervezési képesség  Kérdőívben: x = 2,89 (1-5-ig skálán)  Reflektív típusú tanulási naplóban: az időbeosztással való kontextusban jelent meg (sikerek/kudarcok); vissza-visszatér Az IDŐ fontos vagy nem fontos?! Általános időmenedzsment képességet mérő kérdéscsoport  a hallgatók 96%-a nem rendelkezik időmenedzsment képességgel  nincs szignifikáns összefüggés a tanulási eredményességgel → blended learning típusú kurzusokban nincs erre szükség?! Tanulásmenedzsmentet mérő kérdéscsoport 3. faktor: tanulásszervezés nehézségei  van szignifikáns összefüggés a tanulási eredményességgel (r=0,137; p<0,01)  az eredményes online tanuláshoz szükséges a tanulás megfelelő szervezése (rendszeresen tanulni és lépést tartani az oktatóval)

„… a sikeres online tanulás érdekében először sajátítsa el a magabiztos technológiahasználatot!” Tanulásmenedzsment kérdéscsoport 2. faktora: a tanulási források használatával kapcsolatos nehézségek  a digitális technológiák használata, és a kurzusinformációk menedzselése  x =4,25  szignifikáns összefüggést mutat az eredményességgel (p<0,01)

„Törekedjen a kurzuson belüli együttműködésre! … kövesse nyomon a társainak tanulási folyamatait is, és vegyen részt a konstruktív kommunikációs helyzetekben, vagy akár alakítsa ki ön ezeket!” A tanulási-tanítási folyamatba való bevonódással kapcsolatos nehézségek (tanulásmenedzsment kérdéscsoport 1. faktora)  a felfedezés képessége, a társak munkájának nyomon követése, a konstruktív kommunikáció  szignifikáns összefüggés a tanulási eredményességgel (p<0,01)

„Használja a tanuláshoz a Wikipédiát, a YouTube-ot, valamint az online fogalom- és gondolattérképeket!” PLE Webkettes alkalmazások tanulási céllal való használatának gyakorisági mérése A fenti 3 alkalmazás használatának gyakorisága szignifikánsan összefügg a tanulási eredményességgel (p<0,05) Vélhetően az egyes alkalmazások céljának köszönhető a pozitív hatás

„Szerezzen minél több tapasztalatot online tanulási tevékenységekben, mert ezzel javíthatja online tanulási eredményességét…” Négyféle tanulási környezet felsorolása (definícióval!)  elearning; elektronikus távoktatási környezet; blended learning tanulási környezet; virtuális tanulási környezet → tanult-e korábban ezek valamelyikében A tanulási eredményesség és a különböző tanulási környezetekben szerzett tapasztalat nem független egymástól (χ 2 -próba; p<0,01)  A különbség a gyengén teljesítők körében érhető tetten, a jobban teljesítőknél nem Az előzetes IKT tapasztalat különbséget okoz a hallgatók online önszabályozási képességében!  Akik már szereztek korábban tapasztalatokat elearning környezetben, szignifikánsan jobb online önszabályozási képességgel rendelkeznek, mint azok, akiknek nincsenek ilyenirányú tapasztalatai (t” = 2,302; p = 0,02)

„Mennyit kattintson a tanulási környezetben a sikeres online tanuló…?” Nem igazolódott a hipotézis  leírhatók különböző tanulói csoportok a tevékenységeik alapján, de a klaszteranalízis nem tartja fontos változónak az eredményességet 3. kurzus legjobb tanulmányi átlagot elérő klaszterére ez jellemző:  viszonylag sokszor lép be az online felületre,  változatos online tevékenységeket végez a kurzusfelületen,  leggyakrabban a tananyagelemeket tekinti meg, tehát tartalomorientált,  körülbelül percet tölt egy alkalommal a rendszerben,  közepes mértékben jellemző rá az éjszakai tanulás.

Hogyan készülhet egy hasonló útmutató? Tapasztalatok alapján Empirikus adatok alapján Nehézsége: az univerzalitás – hol van az érvényességi kör?  sokféle kurzus  sokféle digitális környezet  sokféle hallgató Találni közös pontokat, készségeket, képességeket, amelyek szinte minden útmutatóban szerepelnek…

A négy „univerzális” tényező tervezett idő rendszeresség „you never find the time for it, you make the time for it!” IDŐ osztálytársakkal ÉS az oktatóval (PLN) rendszeresség problémákról is! KOMMUNIKÁCIÓ kezdeti nehézségekre időt szánni problémákat kibeszélni tájékozódás a technológiai követelményekről (frusztráció megelőzése) DIGITÁLIS KOMPETENCIA bevonódás biztosítása (ld. f2f) „zajmentes” környezet FIZIKAI KÖRNYEZET

Záró gondolatok Oktatói oldal! További kérdések:  Ha olvas ilyet, jobban teljesít-e?  Mi/Ki segít ezt betartani?  Tevékenységalapú megfigyelés

dr. Papp-Danka Adrienn Köszönöm szépen a figyelmet!