TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1207 Tartamfejlesztés – Hegyhát OrIGAMI(K) Készítette: Kurczné Fork Valéria.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

EURÓPA MAGYARORSZÁG.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Az iskolai szociálismunka
az általános iskolákban
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója

 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Szakmai munkánk a pályázatban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
TÁMOP / BESZÁMOLÓ. PÁLYÁZAT CÉLJA A gazdaság versenyképességének alapvető feltétele, hogy a vállalkozásoknál versenyképes, a gazdaság.
Kollégiumi csoportvezetők módszertani munkaközössége
TÁMOP / A mindennapos testnevelés részét képező mozgásprogramok tapasztalatai.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„Az innováció útján…” Átfogó módszertani megújulás a kiemelt figyelmet igénylő tanulók nevelésében-oktatásában a Meixner Ildikó EGYMI-ben.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY TÁMOP C „Az innováció útján a Szorgalmatosi Deák Ferenc Általános Iskola” Az elnyert támogatás: 12 millió Ft.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

TÁMOP / Tartamfejlesztés – Hegyhát OrIGAMI(K) Készítette: Kurczné Fork Valéria

TÁMOP / ÁLTALÁNOS PROJEKT TAPASZTALATOK Megvalósítás időtartama: március december 31. Bevont pedagógusok száma: 88 (megfelelő végzettségű, vagy tanfolyamot végzett pedagógus) Érintett tanulók: Mindhárom iskola valamennyi tanulója Bevont külső szakemberek száma: 73

TÁMOP / A pályázat fő célja: a tanulók munkaerő-piaci sikeressége, a gazdasági, társadalmi és technológiai változásokhoz való folyamatos alkalmazkodás érdekében - az oktatás és képzés minőségének és hatékonyságának javítása - az egész napos iskolai nevelés és foglalkoztatás elterjesztése

TÁMOP / Részcélok: 1. az oktatási intézmények pedagógiai, módszertani megújulása feladat: a.) jó gyakorlatok átvétele TLG Jó gyakorlat neve TartalomÁtadó intézmény,, Édes élet” – gazdasági projekt a vállalkozások működése cukrászdanyitás példáján keresztül, a gazdasági gondolkodás megismertetése, a pénzügyi döntéshozásban való részvétel Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium és Szakközépiskola

TÁMOP / Általános Iskola Gyönk Jó gyakorlat neve Tartalom Átadó intézmény,,Dalton-tervvel a tehetségekért” nevelésközpontú, csapatorientált, megoldáskereső munkamódszer  lehetővé teszi minden tanuló fejlesztését  minden tanulónak lehetőséget biztosít, hogy egyéni munkatempójához igazodva dolgozhasson Együtt Győrszemeréért Egyesület

TÁMOP / Általános Iskola Hőgyész Jó gyakorlat neve Tartalom Átadó intézmény „Élménytől élményig” Kézműves tevékenységek a tehetségfejlesztés szolgálatában. (A művészeti tevékenység hatása, hogy elősegíti a tudásszerzést, a kreatív képességek fejlődését, erősíti a közösséghez tartozást. )Csuhé, nemez, gyöngy, fonás, rajzolás, festés. Zalai Matematikai Tehetségekért Alapítvány

TÁMOP / b.) továbbképzések megvalósítása pedagógusok száma: 39 TLG - 15 általános iskola Gyönk - 13 általános iskola Hőgyész – 11 Témák: - a köznevelési törvény új nevelési feladatai - tanulási és magatartási problémák módszertana - szaktárgyi képzések - informatikai képzések - családpedagógiai - a lelki egészség fejlődését szolgáló képzés - egészségtan, életvitel - egészséges életmódra nevelés

TÁMOP / környezettudatos magatartás - helyes testtartást kialakító, testtartás javító tornát oktató - művészetek egészség- és személyiségfejlesztő hatású alkalmazását oktató - társas kapcsolati készségek gyakorlását szolgáló - elsősegélynyújtás - menedzsmentképzés vezetők számára - tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódó - népismereti - honismereti - idegen nyelv - mérés-értékelés - mediáció -SNI tanulók nevelése, oktatása, integráció, fejlesztő pedagógia - a legtöbb képzésről + tapasztalat - ingyenes 30 órás akkreditált képzések

TÁMOP / a diákok egészséges életmódra nevelése, egészségtudatos, szemléletformáló iskolai nevelés elterjesztése a tanulók testi-szellemi állapotának, egészségvédelmének érdekében Programok: -Egészségnapok szervezése (orvos, szakács, jógaoktató, zumbaoktató, aerobic oktató, önvédelmi oktató, NB I kosarasok,ugrókötél oktató, védőnők, Nemzeti Látványszínház …) - Dohányzás megelőzést és dohányzásról leszokást célzó program (tüdőgyógyász)

TÁMOP / Elsősegély nyújtás tanfolyam (mentőstiszt, mentőápoló, 2 védőnő) -Családi életre nevelést célzó program (orvos, 3 védőnő) - Komplex közlekedési ismeretek oktatása a.) egészségfejlesztési ismeretek ( 2 orvos ) b.) baleset megelőzési ismeretek (KRESZ szakkör)(közlekedésrendészeti főhadnagy ) -Sportkirándulások (gyalogtúra, kerékpártúra) -Mindennapos testnevelés részét képező mozgásprogramok (labdarúgás, kézilabda, tollaslabda, íjászat, fitball, társastánc foglalkozások) (mesteredzők, Magyar Tollaslabda Szövetség tagja, fitball edző, tánctanár, íjász edző) - Alkalomszerű, szabadtéri jellegű, mozgásos tevékenységek

TÁMOP /

3. a környezettudatos szemlélet kialakítását megcélzó iskolai szabadidős tevékenységek ösztönzése Program: -erdei táborok szervezése ( iskolánként 2 alkalommal) 4. digitális írástudás fejlesztése Program: informatika szakkör (digitális képszerkesztés) a média felelős és tudatos használatát elősegítő innovációs program (folytatás: média és osztályfőnöki órákon 7-8. évf.) (kommunikátor, újságszerkesztő)

TÁMOP / gazdasági kultúra, a vállalkozói készségek fejlesztése, a munkaerő - piaci helytállást, alkalmazkodást megalapozó programok alkalmazása az iskolában - Gazdasági és pénzügyi ismeretek fejlesztése” c. program ( a gimnáziumi végzős osztályokhoz kapcsolódóan, folytatás: 12. évfolyamon az osztályfőnöki órák tananyagába beépítve) (közgazdász, ügyvéd, vállalkozó, könyvelő, rendőrségi szakember) -Konfliktus-és iskolai agressziókezelési program (klinikai szakpszichológus, pszichológus, viselkedéselemző,természetgyógyász) -Az iskolán belüli bántalmazás és zaklatás megelőzését célzó program (viselkedéselemző, 2 rendőrségi szakembert) - A készségfejlesztést, a konfliktuskezelő képesség illetve az egyéni megküzdő képesség fejlődését elősegítő program (EGYMI vezetője, szociális munkás, pszichológus, természetgyógyász)

TÁMOP / az idegen nyelvek oktatásának fejlesztése Programok: - nyelvi témahetek - német nyelvi vetélkedő - német nyelvi tábor - német nemzetiségi színházlátogatás - német nyelvű zenés előadás ( Holló együttes) - anyanyelvi nyelvtanárok alkalmazása ( 2 német, 1 angol) 7. a nevelés-oktatás hozzájárulása a nemzeti identitás kialakulásához, hagyományápolás Program: - Nemzeti hagyományok, helytörténeti ismeretek feldolgozása c. program ( idegenvezető, műsorszerkesztő) - Sulinapok, Hunyadi Napok, Tolnai Napok (előadóművészek: Figura Ede, Aranyosi Péter, Vastag Csaba, Cozombolis zenekar…)

TÁMOP / a helyi társadalmi szervezetekkel (1-1 kulturális, sport, egészségügyi vagy civil ) való együttműködés, partnerség, kapcsolat kialakítása a nevelési-oktatási feladatok megvalósításában helyi társadalmi szervezetek TLG gyönki általános iskola hőgyészi általános iskola sportszervezet Hőgyész Sport Club Egyesület Shogun Sportegyesület Hőgyész Sport Club Egyesület kulturális szervezet Művelődési Ház Gyönk Hőgyész Székely Kör egészségügyi vagy civil szervezet Gyönki Német Nemzetiségi Egyesület Védőnői Szolgálat Hőgyészi Német Nemzetiségi Egyesület

TÁMOP / a digitális, sport- és egyéb taneszközök intézményi szintű fejlesztése elősegítve az iskolás korú gyerekek készség- és képességfejlesztését, kreativitásuk fejlesztését valamint a testmozgás iránti igény viselkedésbe épülését

TÁMOP / Összegzés: A célok elérése érdekében a pályázat keretében megvalósult programok nem csak a fenntartási időszak végéig fontosak, megvalósításukról tartósan gondoskodnunk kell!

TÁMOP / vélemény: - sok színes,új, a szakmai elvárásoknak megfelelő program ( a tanulóknak tetszett) - a programok folytathatóak (Az eszközök többnyire adottak.) - a feladatokhoz sok anyag - sok tapasztalt külső szakember - új szakmai tapasztalatok, módszerek szerzése - elismert bérezés %-ban támogatott továbbképzések - helyettesítések kifizetése (202 óra) - saját tapasztalat: 1. sok segítőkész, ötletgazdag pedagógussal dolgozhattam együtt 2. megtanultam: megbízási szerződést (289), vállalkozási szerződést (53), igénybejelentéseket, teljesítés igazolásokat, megrendelőlapokat, árajánlati felhívásokat készíteni

TÁMOP / vélemények: túl sok az adminisztráció a továbbképzések későn kezdődtek, így összetorlódtak a feladatok gyakran sérültek a tanítási órák (bejáró tanulók, magas óraszám – TLG) kifizetési problémák nem minden feladathoz jutott eszköz

TÁMOP / Köszönöm - Dr. Humné Szentesi Katalin - Torma Katalin - Büttl Zoltán - Nagyné Gyánó Gabriella, Stefán Márta, Bán Tamás - Illésné Mosonyi Magdolna, Gyén Szilárd, Balaskó László, Bárdosné Szabó Gabriella - Takácsné Vízi Ildikó, Baksa László - minden pedagógus együttműködését, munkáját! Kurczné Fork Valéria szakmai vezető

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!