Tartalom  Tanulmányi kötelezettség  Önálló előadások, konferenciák  Tanulmányutak  Publikációk.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Frissdiplomások Szemerszki Marianna Tanulási utak és képzési tervek a felsőoktatásban.
Advertisements

Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Az UNESCO VI. Felnőttoktatási Világkonferenciájának előkészületei Brazília, 2009 Európai konferencia 2008 Budapest.
A Selye János Egyetem Gazdaságtudományi Karán folyó kutatások Szabó Ingrid Szabó Ingrid dékánhelyettes dékánhelyettes.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Uni-LO - Promoting the EQF learning outcomes approach within European universities Az Európai Képesítése Keretrendszer és a tanulási eredmények Projekt.
With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Lehet-e távolból tanítani? Kovács Győző és a Távoktatás.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Összehasonlító pedagógia
Felnőttképzések a Természettudományi Múzeumban Dr. Vásárhelyi Tamás
ELÉG MAGYAR MÉRNÖKÜNK VAN A GAZDASÁGI ÉS INNOVÁCIÓS KITÖRÉSHEZ? TAMÁS PÁL [MTA Szociológiai Kutatóintézet, Budapest]
Zsolt Námesztovszki, Hungarian Language Teacher Training Faculty, Subotica, University of Novi Sad, Subotica, Strosmayer 11., Márta Takács Budapest.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
Az Európa 2020 stratégia és 2014-es ajánlások
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban. THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
From eco-efficiency to sustainable production Maria Csutora Pietro Bertazzi The workshop is based on research done in the HU-0056 “Sustainable consumption,
Radiográfusi Szerepfejlődés
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
 Carpathian Basin ~ Óbuda University Dr. Ősz Rita
Sándorné Kriszt Éva Az MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottság nyílt ülése Lillafüred, október MTA SJTB Budapesti Gazdasági Főiskola.
‘Blended Learning’- Vegyesrendszerű képzések a magyar felsőoktatásban Rohonczi Edit Gábor Dénes Főiskola 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning.
Shared Services Community Meeting Mr. Csaba Kilián Executive investment director
Kurtán Zsuzsa A felsőoktatásban folyó nyelvi és szaknyelvi képzések Helyzetkép és fejlesztési lehetőségek „A szaknyelvoktatás szerepe a foglalkoztathatóság.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Information on the sources of information on the quality of education Hungary Daniel Horn research fellow MTA KRTK KTI and ELTEcon
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Centralizáció és specializáció az onkológiai sebészetben
The Role of Primary Dealers in the Financing of the Budget in the First Half of
Budapest Business School, Lotz room
The HRC’s Committee of Cross-Border Higher Education Institutions and the Makovecz Program Dr. Márta Takács, President of the of the Hungarian Rectors’
A felsőoktatási felvételi eljárás
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Véradás Véradási szándékot és viselkedés befolyásoló tényezők feltárása, különös tekintettel a kommunikáció hatékonyságának vizsgálatára esettanulmány.
XDSL hálózatok tervezése 9. Előadás
Miklós Kóbor Department of Geophysics & Space Sciences,
Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER május Halász.
MICE Tourism in Hungary Statistical Report for the Year 2008 by the Hungarian Convention Bureau HUNGARIAN NATIONAL TOURIST OFFICE.
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
Equality and solidarity in school practice
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Magnetic Miskolc Gergely Virág
A nem állami, nem önkormányzati iskolák helyzete Magyarországon
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Csurgalékvíz tisztítás
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
„Networking and participation – for the more effective representation of the interest of people experiencing poverty Getting funding from the European.
Preparation for national consultancy meeting in Budapest on 03/12/2013
Social Renewal Operational Programme
Előadás másolata:

Tartalom  Tanulmányi kötelezettség  Önálló előadások, konferenciák  Tanulmányutak  Publikációk

Tanulmányi kötelezettség  Statisztikai elemzések elmélete – teljesítve  A kutatásmódszertan alapjai – teljesítve  Szociálpszichológia – teljesítve  Statisztikai elemzések gyakorlata – folyamatban  Statisztikai programcsomagok alkalmazása – folyamatban  Demográfia

Előadások, konferenciák · szeptember 18. HAESF Fifth Year Anniversary Conference Magyar Tudományos Akadémia Előadás címe: Higher Education and Lifelong Learning American Experience vs. Hungarian Reality · november Gábor Dénes Főiskola 8. Nemzetközi ILIAS konferencia Előadás címe: Blended Learning in the Hungarian Higher Education · április Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia Pécsi Tudományegyetem Előadás címe: Vegyes rendszerű képzések a magyar felsőoktatásban

A felsőoktatás és az élethosszig tartó tanulás Az amerikai és a magyar tapasztalat összehasonlítása  Két US egyetem (Harvard, UCLA) felnőttképzési központjának bemutatása  Az európai dimenzió, a vonatkozó lisszaboni célkitűzések  Mit a magyar felsőoktatás viszonya az élethosszig tartó tanuláshoz?

Benchmarks for 2010  the share of low achieving 15 year olds in reading should decrease by at least 20%; and  the average rate of early school leavers should be no more than 10%;  85% of 22 year olds should complete upper secondary education;  the total number of graduates in maths, science and technology should increase by at least 15%, while the gender imbalance in these subjects should be reduced  the average participation of working adult population in lifelong learning should rise by at least 12.5%. for 2020  at least 95% of children between 4 years old and the age for starting compulsory primary education should participate in early childhood education.  the share of low-achieving 15-years olds in reading, mathematics and science should be less than 15%.  the share of early leavers from education and training9 should be less than 10%.  the share of year olds with tertiary educational attainment8 should be at least 40%.  an average of at least 15 % of adults should participate in lifelong Learning ( policy/doc28_en.htm) policy/doc28_en.htmhttp://ec.europa.eu/education/lifelong-learning- policy/doc28_en.htm

Hungary against the benchmark  In Hungarian the participation of the potential population in adult education is below 5% (actually decreasing). Approx companies offering some kind of education for adult learners. Approx.3000 accredited adult education institutions

Hungarian Higher Education Lifelong Learning Network MELLearN Association: 24 members Source:

Directions It is very hard to predict what is going to happen in HE in the next decade.  Number of HE institutions – oversized  Demographic decline  Aging population that needs to stay active up to a higher age  Rapidly changing working environment These all show into the direction of the need for LLL, and universities – provided they offer quality courses – may find LLL to be one of the ways out of a difficult situation.

Vegyes rendszerű képzések a magyar felsőoktatásban  Mit értünk vegyes rendszerű képzésen?  A vegyes rendszerű képzések előnyei  A törvényi szabályozás visszásságai  Mo-i távoktatási programok

A felsőoktatás tágabb kontextusa  Milyen az a világ, és várhatóan milyen az a nem túl távoli jövő, ahová-amire a felsőoktatás képzi a hallgatóit?  Melyek azok a kihívások, amikkel szembe kell néznie azoknak, akik a munkaerőpiacra képeznek, és azoknak, akik a munkaerőpiacra készülnek?

Távoktatási programok  a képzési szint szerint  a képzést kínáló intézmény típusa szerint  a tudományterületek szerint  a földrajzi elhelyezkedés szempontjából

Képzési szint  Felsőfokú szakképzés GDF (3)  BSc/BA BGF (5), PSZFK (3), BGF (1), GDF (3), BME (1), BMF (2), SZTE (1), SZIE (1), KJF (3), SZE (3), KRF (2), EKF (1), SZF (3) BGF (5), PSZFK (3), BGF (1), GDF (3), BME (1), BMF (2), SZTE (1), SZIE (1), KJF (3), SZE (3), KRF (2), EKF (1), SZF (3)  Mesterképzés UH/GDF (1) Fern Univ.Hagen (4)

Intézménytípusok Főiskolák Egyetemek Főiskolák Egyetemek 9 : 3 46 : 23

Területi megoszlás

Összegzés  Felsőfokú szakképzés - 3 program (1 intézmény) BA/BSc – 29 program BA/BSc – 29 program MA/MSc (magyar nincs, 2 külföldi) MA/MSc (magyar nincs, 2 külföldi)  12 felsőoktatási intézmény (69 közül) 9 colleges, 3 universities 9 colleges, 3 universities  23 szakterület a többség: a többség: Gazdálkodás, Üzleti tudományok, Menedzsment (9), Gazdálkodás, Üzleti tudományok, Menedzsment (9), Informatika (9) Informatika (9)  Budapest (5 intézmény, 18 program) Nagyvárosok (1 intézmény, 1 program) Vidék (6 intézmény, 13 program)

Konklúzió Két tény:  A felsőoktatásban egyre nagyobb teret hódítanak a vegyesrendszerű képzések A határ a hagyományos oktatás és a modern technológiákat alkalmazó (táv, rugalmas, on-line, stb.) oktatás között egyre inkább elmosódik A határ a hagyományos oktatás és a modern technológiákat alkalmazó (táv, rugalmas, on-line, stb.) oktatás között egyre inkább elmosódik  “Blended learning has established a culture of sustainability in higher education…” (A vegyes rendszerű képzések megalapozták a fenntarthatóság kultúráját a felsőoktatásban) (Laumaki, Graham & Dziuban, 2009) (Laumaki, Graham & Dziuban, 2009) A vegyesrendszerű képzések meghatározó szerepet fognak játszani a felsőoktatás jövőjének alakulásában

Tanulmányutak január Glasgow, Nagy Britannia University of Strathclyde, Senior Studies Institute  A brit tradíció: a felsőoktatás szerepvállalása a felnőtt, illetve az időskorú lakosság képzésében (University Extension Movement)  Financiális ösztönzők mind az egyetemek, mind a képzésben résztvevők oldalán  Részvétel – kínálat piramis, árfüggő  Profitábilis, még a recesszióban is

Publikációk Egy cikk publikálása van folyamatban magyar és angol nyelven:  A cikk címe: Vegyes rendszerű képzések a magyar felsőoktatásban  A megjelenés helye: 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia kötete

Ebben az évben végzett munkámat, tanulmányaimat és kutatásaimat Ebben az évben végzett munkámat, tanulmányaimat és kutatásaimat a Közösen a jövő munkahelyeiért Alapítvány támogatta. támogatta.