A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
Advertisements

PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
ISKOLATÁSKÁBÓL RIDIKÜL, AVAGY OKTATÁS ÉS MUNKA KELETEN ÉS NYUGATON
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Molekuláris Bionika.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
AEGON Ösztöndíj Program
Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi.
Gyermekünk jövője attól függ, hogy otthonról milyen útravalót kap!
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
A JOGI KAROK KÖZÜLI VÁLASZTÁS Készítette: Kasa Helga.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
Széchenyi István Egyetem, Győr
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Hallgatói kiválóság és intézményválasztási motivációk a hazai felsőoktatási felvételiknél Budapest, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem október 28.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
KERNER Barbara Pécs, 2006 Kerner Barbara Pécs, A 455 milliós piac.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Gábor Kálmán A fer hatása a felsőoktatásra Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia 2006 Felsőoktatási Kutatóintézet Institute for Higher.
Turizmus gazdaságtan 3..
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Halász Levente Tudományos munkatárs Kodolányi János Főiskola
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
1 Üzleti szakfordító és tolmács SZAKIRÁNY Nyelvi és Készségfejlesztési Tanszék Vogelné Takács Gabriella tanszékvezető
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Nemzeti Pályainformációs Központ
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Dr. Nagy Katalin Magyarország EU melletti Állandó Képviseletének korábbi tanácsosa XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.. ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Miért pont a BME ? ~ Mérnök leszek Loading
Európai szemeszter 2018/19
Előadás másolata:

A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai Dr. Pozsgai Gyöngyi Pécsi Tudományegyetem Külügyi Igazgatóság

Külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai, motivációi A hallgatók egyetemválasztási motivációjának modellezése: toló – húzó (push – pull) faktorok kombinációja A toló faktorok a küldő országban működnek - ezek idézik elő a hallgatónak azon döntését, hogy külföldi tanulmányokat folytasson A húzó faktorok a fogadó országban működnek - jellemzők, melyek az országot vonzóvá teszik a hallgató számára

Az egyetemválasztást befolyásoló piac szerkezete Globális felsőoktatási tér Európai felsőoktatási tér Magyar felsőoktatási tér Intézmény Összetett versenyhelyzet – globális, európai és hazai versenytársak

Fő befolyásoló tényezők Küldő ország felsőoktatási piaca Egyetemválasztást befolyásoló tényezők a különböző felsőoktatás piaci szinteken Piaci szintek Fő befolyásoló tényezők Küldő ország felsőoktatási piaca ország gazdasági szintje felsőfokú tanulmányok elérhetősége- hallgató a saját hazájában nem tud bejutni az általa választott képzésre vagy a képzés nem létezik a hazájában Európai Unió EU-s diploma munkalehetőség Magyar felsőoktatás ország imázsa ország felsőoktatásának elismertsége a küldő országban megélhetési költségek ország oktatási és társadalmi-kulturális környezete társadalmi kapcsolatok személyes ajánlások ösztöndíjlehetőség Választott intézmény egyetem pozitív imázsa nemzetközi rangsorban elfoglalt hely magas színvonalú oktatás jó hírű oktatói gárda kutatási lehetőségek hallgató korábbi tanulmányainak elismerése kínált programválaszték tandíj mértéke lokáció adminisztratív személyzet segítőkészsége

Kutatás A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai On-line kérdőíves felmérés: Országos hallgatók (2014) – 200 fő (Corvinus, Debrecen, Szeged, SOTE) PTE ügynökségek (2014) - 35 ügynökség hallgatók (2015) - 210 fő Fókuszcsoportos vizsgálat : PTE – 2013-2014

Fő információforrások PTE : Felsőoktatási kiállítás a 3. helyen a rangsorban Országos: család, barát ajánlása megelőzi a kiállítást

Ügynöki lekérdezés - A magyar felsőoktatás vonzerejét meghatározó tényezők Egyéb:barátságos környezet, nincs rasszizmus, multikulturális környezet, barátságos emberek

Fő egyetemválasztási szempontok Ázsiai hallgatók: a költségek a legfontosabbak Európai hallgatók: a lokáció az első helyen Német hallgatók: oktatás az elsődleges

Fókuszcsoportos kutatás Külföldi egyetem választásának motivációi Továbbtanulás külföldön – választás okai kínaiak: szülői befolyásolás erős, mindenkit a szülő küldött külföldre európaiak: egyéni döntés, szülői támogatással angol nyelvű diploma – előny a munkaerő-piaci elhelyezkedésnél Külföldi tanulás előnyei nyelvtanulás EU diploma – könnyebb elhelyezkedési lehetőségek különböző kultúrákkal, új emberekkel való megismerkedés

Oktatással kapcsolatos fő egyetemválasztási szempontok német hallgatók: legfontosabb az EU elfogadott diploma, az otthon nehéz bekerülni a felsőoktatásba és a kiscsoportos tanulási forma ázsiai hallgatók: legfontosabb a könnyű bekerülni valamint a jó infrastruktúra

Költségekkel kapcsolatos fő szempontok Ázsiai hallgatók: a tandíj fontosabb, mint a megélhetési költségek ÁOK: alacsony utazási költségek fontosabbak a méltányos tandíjnál

Lokációval kapcsolatos fő szempontok Város szépsége: a marketingkommunikációban kiemelni - EKF relevanciája Ázsiai hallgatók: az ország a legfontosabb számukra Németek: Budapesthez való közelség a legfontosabb ( reptér) Országos: ország elhelyezkedése, Budapest

Hallgatói élettel kapcsolatos fő szempontok Nők: biztonság mellett a tradicionális egyetem a legfontosabb Országos: magas minőségű infrastruktúra a tradicionális egyetem helyett

Munkaerő piaci elhelyezkedés

Köszönöm a figyelmet! pozsgai.gyongyi@pte.hu