Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok -
Információbiztonság a Magyar Köztársaság közigazgatásában dr
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
A környezetvédelem intézményrendszere
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka a területfejlesztésben
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Új gazdálkodási rend a Közigazgatásban II. Magyar Államkincstár – Dr
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
A rendészet szervei.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Önkormányzatok tájékoztatása
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI MIGRÁCIÓ
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
Önkormányzatok tájékoztatása KMOP csatlakozók részére
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
Az adatvédelem szabályozása
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Interoperabilitási megoldások az e-közigazgatási keretrendszerben Hirling László
KÖZSÉGEK, KISTELEPÜLÉSEK ÉS KISTÉRSÉGEK ORSZÁGOS ÖNKORMÁNYZATI SZÖVETSÉGE ASP MÁRCIUS 2. KRUCSÓ BALÁZS.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A MOREQ és a KEIR összehasonlítása.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
Úton az elektronikus levéltár felé
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
ASP 2.0 Projekt Kócsáné Horváth Erika Október 25.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
ASP 2.0 projekt Kassai László november 30. tanácsadó
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Készítette: Kócsáné Horváth Erika Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ A projekt célja Az elektronikus közigazgatás kiterjesztése és minden önkormányzat részére való hozzáférés biztosítása. Az önkormányzati feladatellátás egységesítésével a hatékony forrásfelhasználás mellett a belső működés támogatása. Térítésmentes korszerű informatikai megoldások, szolgáltatások igénybevételének biztosítása ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ A projekt megvalósítása Az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program keretében az ASP projekt magvalósítására konzorcium jött létre. A konzorcium vezetője a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) tagjai Magyar Államkincstár Belügyminisztérium Kincstári Informatikai Nonprofit Kft. (KINCSINFO Kft.) Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Jogszabályi háttér Az Önkormányzati ASP Központ felállításáról és működtetési, üzemeltetési feladatairól az önkormányzati ASP központról és a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII.29.) Korm. Rendelet módosításáról szóló 62/2015. (III. 24.) Korm. Rendelet rendelkezik. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ ASP központ szakrendszerei Az önkormányzati ASP központ szakrendszerei Keretrendszer Iratkezelő szakrendszer Önkormányzati adó szakrendszer Gazdálkodási szakrendszer Ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer Ipar- és kereskedelmi szakrendszer Önkormányzati települési, és elektronikus ügyintézési portál ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Az önkormányzati ASP központ szakrendszereivel kapcsolatos hatáskörök A szakrendszerek működésének ellenőrzésére és a fejlesztés irányainak meghatározására az iratkezelő szakrendszer esetében a közokiratok kezelésének szakmai irányításáért, az önkormányzati adó, a gazdálkodási, az ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer esetében az államháztartásért felelős miniszter a helyi önkormányzatokért felelős miniszter egyetértésével, az ipar- és kereskedelmi szakrendszer esetében az iparügyekért felelős miniszter a kereskedelemért felelős miniszter egyetértésével, az önkormányzati települési, és elektronikus ügyintézési portál esetében az önkormányzatokért felelős miniszter jogosult, az ASP Központ vezetőjét a Belügyminiszter javaslata alapján a Magyar Államkincstár Elnöke nevezi ki. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Az önkormányzati ASP központ működtetője és a működtetési feladatok Központ működtető: Magyar Államkincstár Informatikai üzemeltető: Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. Az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozás feltétele, hogy az önkormányzat megfeleljen a Kincstár által közzétett műszaki minimumfeltételeknek, teljesítse az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló törvényben előírt követelményeket, biztosítsa az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozáshoz szükséges helyi feltételeket és a meglévő adatok migrációját, vállalja, hogy a szakrendszer által támogatott feladatait a szakrendszer útján látja el. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Az önkormányzati ASP központ feladatai Az ASP Menedzsment Szervezet a szolgáltatásrendszer legfontosabb, központi eleme, amely kapcsolatban áll, koordinálja és irányítja a szolgáltatási folyamatban résztvevő szervezetetek tevékenységét. Ezen túl feladatai közé tartozik a csatlakozás- és szolgáltatás-menedzsment ellátása, ügyfél kapcsolattartás, ügyfélszolgálat biztosítása, csatlakozási és szolgáltatási szerződések megkötése, IT biztonság, adatvédelem biztosítása, igénykezelés és igazgatásszervezés, jogszabály követési, önkormányzati fejlesztési igények kezelése, fejlesztés menedzsment, képzési, oktatás feladatok menedzselése, felhasználói szerződés megkötése az informatikai üzemeltetést végző NISZ Zrt.-vel ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ A NISZ Zrt. feladatai A NISZ Zrt. végzi az önkormányzati ASP központ informatikai infrastruktúrájának, a keretrendszer, az iratkezelő szakrendszer, illetve az önkormányzati Portál szakrendszer alkalmazásainak üzemeltetetését. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Az önkormányzati ASP központ szolgáltatásai ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Keretrendszer felhasználói felület Önkormányzati ASP Központ Keretrendszer felhasználói felület ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Keretrendszer funkciói Az ASP szakrendszerek egy központi keretrendszerre épülő, egységes futtató környezetet és szolgáltatást használó modulárisan felépülő alkalmazások összessége, így biztosítja az ASP programrendszer működési kereteit, az egyes szakrendszerek közötti kapcsolatot, a szakrendszerek felhasználói adatainak és jogosultságainak beállításait, a különböző, felhasználói igények szerinti statisztikák készítését (pl. létrehozott un. tenantok, azok jogosultságai alapján, stb) ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Iratkezelő Szakrendszer Az Iratkezelő rendszer az ASP keretében működő szakrendszerekkel integrált módon biztosítja a jogszabályokban előírt - megfelel a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló 27/2014. (IV.18) KIM rendeletben foglalt előírásoknak - az önkormányzati iratkezelési feladatok ellátását. Az iratkezelő rendszer képes az ügyiratforgalmi kimutatások, az ügyintézés mennyiségi és minőségi adatait tartalmazó vezetői információk, éves hatósági statisztikai jelentés, ISO jelentések stb. elkészítésére. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Gazdálkodási Szakrendszer A Gazdálkodási szakrendszer – 4 modulból áll. Ezek a következők. KASZPER – Központi Analitikai Számviteli - Pénzügyi Rendszer KATI – Tárgyi eszköz és készletnyilvántartó modul ETRIUSZ – Költségvetési, tervezési és beszámoló készítő modul VIR – Vezetői információs rendszer A rendszer a jogszabályoknak megfelelően alkalmazza a gazdálkodási folyamatokat, és az ezzel kapcsolatos feladatokat komplex módon ismeri, biztosítja a gyors, és hatékony kommunikációt, tervezésénél elsődleges szempont volt a rendszerszemlélet ű gondolkodásmód megvalósítása ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Adó szakrendszer Az ASP adó szakrendszer biztosítja a helyi adózással kapcsolatos adóhatósági feladatok ellátását, a települési önkormányzat hatáskörébe tartozó adókkal kapcsolatos nyilvántartásának vezetését, a kapcsolódó ügyiratok előállítását, a pénzügyi – számviteli feladatok ellátását, támogatja az elektronikus ügyintézést, a hatósági tevékenységet, valamint kezeli a külső adatkapcsolatokat. Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ kataszter szakrendszer Ingatlanvagyon - kataszter szakrendszer Az ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer a az önkormányzati ingatlanok nyilvántartását biztosítja a következők szerint. Ingatlanvagyon-kataszter nyilvántartása, az adatok karbantartása. Ingatlanvagyon-kataszter különböző igények szerinti lekérdezési lehetőségek. Elkészíthetők a programmal az ingatlanvagyon-kataszter statisztikai kimutatásai, jelentései (OSAP 1616). A gazdálkodási szakrendszer eszköznyilvántartásával történő egyeztetetések elkészítése. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Ipar- és kereskedelmi szakrendszer Önkormányzati ASP Központ Ipar- és kereskedelmi szakrendszer ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Üzletek Telephelyek IPAR szakrendszer modulok Üzleti célú szálláshelyek Nem üzleti célú szálláshelyek Rendezvények Vásár, piac és bevásárlóközpont Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Önkormányzati portál és elektronikus ügyintézési szakrendszer Az önkormányzati ASP projektben összesen négy portál valósul meg. Települési portál: helyi információs, tájékoztató felület, Elektronikus Ügyintézési portál: az elektronikus ügyintézés helyszíne, Intranet portál: önkormányzati ügyintézői és testületi belső munkafelület, ASP tájékoztató honlap: az önkormányzati alkalmazásközpont portálja, hibabejelentő. ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Az önkormányzati ASP központról a következő linken lehet további információt elérni. http://alkalmazaskozpont.asp.lgov.hu/ ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium

Önkormányzati ASP Központ Köszönöm a figyelmet! ELEKTRONIKUS KÖZIGAZGATÁS OPERATÍV PROGRAM Belügyminisztérium