CSOPORT A HM EI csoport tapasztalatai az ESR 112 megvalósításában,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Automatikus diabemutató!
Advertisements

So Others May Live! …rádiótávközlés az életmentés érdekében….
Projekt általános bemutatása
A NEtTelefon – üzleti Előfizetőknek
JHS újratöltve, avagy a Gondoskodó Technológia!
Az alternativ műholdas TV szolgáltatásban rejlő lehetőségek forgalmazók és szerelők számára Rácz Tamás – Értékesítési Igazgató.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
IP vagy Analóg Videó Megfigyelő rendszer
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
AZ INFORMATIKAI BIZTONSÁG
Önkormányzati informatika ASP alapokon
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
ESR 112 új alapokon Tóth Csaba ESR projektigazgató NISZ Zrt.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Analógiák Egészségügyi vezetői konferencia Előadó: Bari András cégvezető.
 H ol?  Kiemelt kockázatú objektumokban.  Milyen eszközökkel?  Speciális felderítő eszközök használatával.  Levélvizsgáló berendezés  Röntgensugaras.
Fáy András EADS, Védelmi és biztonsági divízió április
Az Országos Mentőszolgálat Mentésirányítási Rendszere (MIR) Professzionális Mobil Távközlési Nap Április 15. Dr. Göndöcs Zsigmond főigazgató.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
Informatikai megoldások egy kézből
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Jogában áll belépni?! Détári Gábor, rendszermérnök.
Osztályvezető, OFK Informatikai Főosztály
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Bevezetés a VoIP technológiába
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Informatikai döntéstámogatás az MVM-nél
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Beágyazott internet az alállomási irányítástechnikában Hogyan kerül irodai megoldás az ipari irányítástechnikába? Ez egészen biztosan nagyon veszélyes!
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Elektronikus információbiztonsági kihívások – új szempontból – a Magyar Honvédségnél
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Draskóczi József r. alezredes
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
4.Tétel: xDSL, VoIP, FTTx, NGN
Tűzfal (firewall).
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
OSINT eszközök a gyakorlatban avagy hogyan gyűjtsünk és elemezzünk nyílt adatokat személyekhez kapcsolódóan Dr. Gorza Jenő PhD nyá. ezredes, c. egyetemi.
BT bemutatkozás Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Kooperatív délután
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Az expressz szállítási iparág mai tendenciái a magyarországi TNT példáján keresztül Október 16.
2002. május 29. Hangot, adatot gyorsan és titkosan! Szakmai szeminárium 1/30 Avaya IP Office IP telefónia, előnyök Szabadhegyi Péter
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Elektronikus dokumentumkezelés
Az ORACLE JDE EnterpriseOne ERP rendszer bevezetésének tapasztalatai
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Az informatikai biztonság irányításának követelményrendszere (IBIK)
Kooperatív Képzés - Avaya
Mezősi Róbert Comp-Sys Kft
Ki mit biztosít? Informatikai feltételek: Munkaállomás(ok) Monitor
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Előadás másolata:

CSOPORT A HM EI csoport tapasztalatai az ESR 112 megvalósításában,   A HM EI csoport tapasztalatai az ESR 112 megvalósításában, műszaki struktúrák és megoldások. Előadó: LUKÁCS Tamás, HM EI cégcsoport

HM ELEKTRONIKAI, LOGISZTIKAI CSOPORT   HM ELEKTRONIKAI, LOGISZTIKAI ÉS VAGYONKEZELŐ Zrt.

HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt. CSOPORT HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt. A társaságot a honvédelmi miniszter 1993. január 1-én alapította. Üzletágai: Logisztikai, Vagyonkezelő, Biztonsági és Vagyonvédelmi Releváns képességei: Logisztika, fővállalkozói tevékenység Ingatlan-, vagyonkezelés, fenntartás, üzemeltetés Informatikai rendszerek fejlesztése, üzemeltetése Építés-beruházás, felújítás, korszerűsítés Üzemeltetés, karbantartás, javítás Információ-védelem, védett rendszerek fejlesztése,üzemeltetése Objektum, vagyonvédelem

HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt. CSOPORT HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt. Főbb gazdasági mutatók

HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt. CSOPORT HM Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt. Tanusítványok:

NextiraOne Magyarország Kft. CSOPORT NextiraOne Magyarország Kft. A NextiraOne Európa legnagyobb kommunikációs megoldásokat integráló szállító-független vállalata 17 országban 130 ezer ügyfél, és 1.1 Mrd € árbevétel Vállalati kommunikáció, integrált alkalmazások (CTI, CC, hangrögzítés), IT és üzletvédelem (tervezés – audit), rendszerintegráció Kiemelt, fontosabb projektek: BVOP, MÁV NBH, NBSZ MÜPA “NextiraOne is one of the leading convergence integrators in Europe”. 2006

CSOPORT Mediumsoft Inc. Közép-európai segélyhívó szolgáltatások szakértője Közép-európai irodák: Cz, Sk, Pl, 10M € árbevétel Segélyhívás-kezelés, krízismenedzsment, rendszermegoldások, adat- és kommunikációs hálózatok, információbiztonság Kiemelt, fontosabb projektek: Országos EU ESR a Cseh Köztársaságban Országos Kríziskezelő Rendszer Tűzoltósággal, rendőrséggel, és mentőszolgálattal közös diszpécserközpontok (Ostrava, PL.)

A párizsi SAMU projekt bemutatása CSOPORT A párizsi SAMU projekt bemutatása A francia szabályzó hatósági elvárások teljes megfeleltetése Segélyhívás kezelési folyamatok kialakítása, és integrálása 400 fős call center kiépítése, és beüzemelése Magas rendelkezésre állású CTI kialakítása, és implementálása Speciális telefon eszköztár kialakítása a francia szabályozói követelmények szerint

A cseh EU ESR (112) bemutatása CSOPORT A cseh EU ESR (112) bemutatása 1996 – 2000 Az EU csatlakozási folyamat során tapasztalatcsere a 112 segélyhívószám bevezetéséről 2000 – 2002 Jogszabályi háttér, valamint szabályzási és megfelelő műszaki környezet létrehozása 2003 – 2005 A projekt megvalósítása, beüzemelése A projekt kezdeti céljai: Az EU integrációs elvárások teljes megfeleltetése Technológiai és segélyhívás-kezelési folyamatok kialakítása Segélyhívások fogadásához szükséges, összes információval rendelkező operációs központok kialakítása Garantált állampolgári segítségnyújtás Téves riasztások maximális kiküszöbölése

Rendszerarchitektúra, hálózati ábra CSOPORT A cseh EU ESR (112) bemutatása Pr Plz. OL HK PU KV ZL JI KL LI UL BM CB OV Rendszerarchitektúra, hálózati ábra Automatikus SS7-es Routing Alternatív Routing Alap Routing 112 Hívás Kp. Tűzoltóság 112 Mentők Rendőrség

Rendszerarchitektúra, technológiai környezet CSOPORT Rendszerarchitektúra, technológiai környezet Távoli kp.-ok 2 Mbit/s 112 –es Kp. Operátor LAN 2 Mbit/s 112-es Kp 2 Mbit/s 112-es Kp. Control 112 Aplikációs szerver Távközlési Főkp. SS7 2 Mbit/s 2 Mbit/s 2 Mbit/s SDH uzel CTI server Központi 4xxxx 2 Mbit/s Tel.hálózat, SS7 Operátorok TLF 2 Mbit/s IP-MPLS Router Switch IP 1 Szolgáltatók adathálózata LAN Router 128 kbit/s 2 IPT IP Mentők 128 kbit/s LAN Router IP Tűzoltóság IPT 128 kbit/s Router IP Rendőrség LAN IPT

Az ESR operátori software nyelvi támogatása CSOPORT Az ESR operátori software nyelvi támogatása A SW nyelvi támogatás tartalmazza: A hozzáféréssel rendelkező diszpécserek listáját Információt a több nyelven beszélő diszpécserekről Lehetőséget minden diszpécsernek, hogy helyszíntől függetlenül nyelvi segítséget kérjen más diszpécsertől Konferenciahívás lehetőségét hívó és több nyelven beszélő diszpécserek között A segítségnyújtást az eseményhez legközelebbi központ lássa el

Az ESR operátori software nyelvi támogatása CSOPORT Az ESR operátori software nyelvi támogatása Nyelv választás Nyelvi támogatás Javasolt egységek Kérdések rendje A nyelvi támogatói oldal a rendszer támogatói része, mely segít a kérdések megfelelő nyelven történő feltevésében. Kérdések rendje cseh nyelven – kérdések :GB, E, Fr… Tanácsok, eseményhez javasolt egységek

Vezetékes vonalról történő hívás lokalizálása CSOPORT Vezetékes vonalról történő hívás lokalizálása SS7 alapú hívásazonosítás Automata/fél-automata cím beazonosítás Cím adattár – Info 35

Mobilhívások lokalizálása CSOPORT Mobilhívások lokalizálása Mobilhívások lokalizálása hívó helyének behatárolása adott terület utcáinak meghatározása

Az intézkedő szervek kommunkációja és koordinálása CSOPORT Az intézkedő szervek kommunkációja és koordinálása Mentők 112 Hívás kp. 112 Operátor Rendőrség Tűzoltó diszpécser Az intézkedés függ: Az esemény helyétől, kiterjedésétől Az esemény fajtájától, jellegétől

CSOPORT Az intézkedő szervek kommunkációja és koordinálása 112 Hívás kp. 112 Operátor Esemény rekord Who ? What ? Where ? 112 Tűzoltó diszp. routing & script képességek TETRAPOL (hang & adat) SW/GIS server Adatbázis környezet, beavatkozások, források ... AVL/GPS server

További támogató funkciók CSOPORT További támogató funkciók Rekord visszajátszás és rekord exportálás Hang- és adatrögzítési szolgáltatás és ezek későbbi visszajátszási lehetősége A rögzített adatok XML protokol alapú, külső telephelyek közötti exportálási lehetősége Adatstatisztikák kiértékelésének lehetősége Kettőshívások leválogatása XML protokol alapú kommunkició más központok irányába Esemény és reagálási folyamat információ Ismételt bejelentések szabályozása – diszpécser dönthet a hívás elutasításáról Statisztikák A folyamat alatt minden adat rögzítésre kerül Az adatok tovább leválogathatóak és későbbi statisztikai kimutatások készíthetők Rendszerfelügyelet A háromszintű (HW-SW-NW) 7/24-es felügyeleti központ minden rendszerproblémát képes megoldani.

A rendszer megbízhatósága CSOPORT A rendszer megbízhatósága Túlterhelés és más technikai problémák A Cseh Köztársaságban a 112-es ESR hívásfogadó központjai interconnect kapcsolaton alapuló 14 db hálózatba kötött call centerből állnak. A hálózat esetleges túlterheltsége esetén a segélyhívások átirányítása automatikusan egy másik 112-es ESR call centerbe történik.