Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás 2008. május 30.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
A tanári munka értékelése
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Karinthy Frigyes Gimnázium
Magyar diákok külföldön. Miért? Kaland? Állás? Referencia?
Kutatás-történet : Magyar Háztartás Panel vizsgálat (TÁRKI, Budapesti Corvinus Egyetem elődje, KSH) 2007, NKTH Jedlik-pályázat: Háztartások Életút.
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium , Szakközépiskola és Kollégium
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Felnőttoktatási tájékoztatója
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban között végzett tanulók pályakövetése.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
SOROZATOK Érettségi feladatok Készítette: Kovács Árpádné MJ DE Balásházy János Gyakorló Szakközépiskolája, Gimnáziuma és Kollégiuma Debrecen-Pallag2014.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Átalakult a szakképzési rendszer
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Érettségi feladatok Függvények Készítette: Kovács Árpádné MJ
Intézményi szintű oktatási innovációk Magyarországon: az óvodáktól a doktori iskolákig Innováció, kutatás, pedagógusok HuCER május Halász.
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Szöveges feladatok Érettségi feladatok
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Geometria Érettségi feladatok
Érettségi feladatok Függvények Készítette: Kovács Árpádné MJ
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Szöveges feladatok Érettségi feladatok
Gimnáziumi statisztika
Érettségi feladatok Függvények Készítette: Kovács Árpádné MJ
Előadás másolata:

Európai Társadalmi Jelentés 2008 Műhelybeszélgetés Oktatás május 30.

PISA, 2000, OECD

Mennyire determinálja a szocio-ökonómiai háttér a diákok teljesítményét? PISA, 2006, OECD Balázsi Ildikó

Joint progress report of Education and Training 2010 Programme, EU, draft

Forrás: Monitor vizsgálat, TÁRKI

Képzési részvételi arányok az utolsó 15 évben legmagasabb végzettség és korcsoportok szerint, % (a még tanulók nélkül), N=3305 Végzettség Tanulmányokba kezdett NemIgen Kevesebb, mint 8 általános96,33,7 8 általános88,411,6 Szakmunkásképző73,027,0 Szakközépiskolai érettségi55,844,2 Gimnáziumi érettségi62,137,9 Technikum65,035,0 Főiskola55,944,1 Egyetem57,942,1 Együtt73,326,7 Forrás: Monitor vizsgálat, TÁRKI, 2007