Informatikus - fizika 1 ÚJ SZAK AZ ELTE TTK-N az oktatás modernizálása keretében 2000-ben lett kidolgozva, 2002 júniusában engedélyezve, 2003 szeptemberében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ECDL – Az elmúlt 15 év Várallyai László.
Advertisements

Informatikai tudásleképezés paradigmái és problémái Szekeres András Márk.
PTE PMMK Műszaki Informatika Tanszék
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Szakirányválasztás gazdaságinformatikai
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Természettudományi kkk-k Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Készítette: Tóth Enikő 11.A
50 éves a szegedi informatika
ELTE, matematika alapszak
ELTE, matematika alapszak
Fizika alapszak az ELTE-n
Csabai IstvánELTE Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék.
Szlávi Péter: VISz Oktatói-díj
TIMSS 2007.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
Molekuláris Bionika.
Anyagmérnöki Alapszak
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Széchenyi István Egyetem MTK Közlekedési és gépészmérnöki Intézet
Informatika.
A társadalomtudományi kutatás módszerei
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Gazdasági modellezés,döntési modellek
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
Reál diplomával a munkaerőpiacon Diplomás kutatás 2010.
Biomérnök alapszak (BSc)
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 11.
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
Mobilis robot (e-puck) robot és a Webots szimulációs rendszer megismerése szimulációs rendszer robot közepesen nehéz feladat megoldása például: vonalkövetés.
A modell fogalma, a modellezés jelentősége
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Mérnökök szerepe a gazdaság fejlődésében AGTEDU tudományos konferencia Kecskemét Rónay István Elnök Bács-Kiskun Megyei Mérnöki Kamara.
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Digitális képanalízis Bevezetés. Kép fénykép, kép (picture)  digitális fénykép (image) feldolgozás: (digital) image processing.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Szimuláció.
ELTE informatikus vegyész szak
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Modellek a számítógép megismeréshez Takács Béla
A programtervező informatikus, a tanár
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
kialakulása, fejlődése, generációk
Számítógépes szimuláció Első előadás Gräff József.
Szimuláció. Mi a szimuláció? A szimuláció a legáltalánosabb értelemben a megismerés egyik fajtája A megismerés a tudás megszerzése vagy annak folyamata.
A tanárképzésről Tél Tamás ELTE.
AP1 - SPORTTUDOMÁNYI KÉPZÉS ÉS TARTALOMFEJLESZTÉS
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Informatika (Bevezetés az informatikába)
Számítógépes szimuláció
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
A fizika mint természettudomány
(Informatikus mérnök szakra)
Én miért választottam a BME Villamosmérnöki szakát?!
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Integrált áramkörök programozása
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Informatikus - fizika 1 ÚJ SZAK AZ ELTE TTK-N az oktatás modernizálása keretében 2000-ben lett kidolgozva, 2002 júniusában engedélyezve, 2003 szeptemberében indult. Az informatikus-fizika szak

Informatikus - fizika2 Csabai István Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék, szoba. Kurzus információk

Informatikus - fizika3 Miért?  A világ törvényeinek mélyebb megismerése  Alkalmazható versenyképes tudás

Informatikus - fizika4  A világ bonyolult  Léteznek univerzális törvények amelyek a világ látszólag távoli jelenségeit leírják  Megismerés, modellezés  Általános: alkalmazott racionális gondolkozás Fizika?

Informatikus - fizika5  A világ bonyolult  A világ modellezéséhez, megértéséhez számítógépek kellenek  Agyunk kiterjesztett szerve: túl sok adat, túl komplex jelenség Informatika?

Informatikus - fizika6  A fizika alapjai  a természet törvényei (pl. relativitáselmélet,kvantummechanika)  komplex rendszerek modellezése  Az informatika alapjai  több hardver ismeret: a számítógép érzékeli és reagál a környezetére  hálózati ismeretek  programozás Mit?

Informatikus - fizika7  Tudomány  Fizika, csillagászat, biológia...  Összefüggések vizsgálata  Alakalmazások  Félvezető ipar, pénzügyi és gazdasági folyamatok, távközlés...  Interdiszciplináris  Érti a természettudósok, képes megérteni a mérnökök, közgazdászok, szociológusok problémáit, és meg tudja fogalmazni informatikai megközelítésben is Mire jó?

Informatikus - fizika8  A diploma belépő: hogy hova, azt a mögötte lévő tudás határozza meg  Tudomány  Nemzetközi kutatások: CERN, biofizika, SDSS, nanotechnológia  Ipar  Informatikai-, tanácsadó cégek, bankok, közép- és felső management...  Igény van:  informatikában profi, a valóságot modellezni képes szakemberekre Elhelyezkedés

Informatikus - fizika9  Bojár Gábor: Graphisopht  Czakó Ferenc: Synergon  Boda Miklós: Ericsson Research  James Simons: Rentec Investment  Stephen Wolfram: Mathematica  Neumann János Sikeres “fizikus-informatikusok”

Informatikus - fizika10  Komplex rendszerek: TCP modellezés, fraktálok, káosz  Adatbázisok: részecske- és asztrofizika  Kvantum-számítógép, -titkosítás  nanotechnológia  Párhuzamos számítás: CERN, PMS A fizika mint húzóágazat az informatikában

Informatikus - fizika11 Egyebek Középiskola egyetem, számonkérés Középiskola egyetem, számonkérés Programozási nyelvek: Programozási nyelvek: C: gépközeli, veszélyes, barátságtalan – rugalmas, gyors, elterjedt, C: gépközeli, veszélyes, barátságtalan – rugalmas, gyors, elterjedt, Pascal: programozás tanítása Pascal: programozás tanítása Fortran: matematikai csomagok Fortran: matematikai csomagok Java: web Java: web C++, C# C++, C# Operációs rendszerek Operációs rendszerek

Informatikus - fizika12 Mire jó a számítógépprogram? Általánosan: információ tárolása és manipulálása Általánosan: információ tárolása és manipulálása Többnyire: Többnyire: feladatok megoldása: raktárkészlet, ügyfélnyilvántartás feladatok megoldása: raktárkészlet, ügyfélnyilvántartás Fizika, természettudományok: Fizika, természettudományok: Mérési adatok feldolgozása, összefüggések kinyerése (adatbázisok) Mérési adatok feldolgozása, összefüggések kinyerése (adatbázisok) Szimulációk: virtuális valóság Szimulációk: virtuális valóság