8. FRANCIA IMPRESSZIONIZMUS JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
Advertisements

1588. Spanyol Armada (hajóhad) legyőzése
Az attrakció mozija és a „primitív kifejezésmód”
Idézetek Carl Gustav Jungtól ( )
A mozgóképi elbeszélés
AZ AVANTGÁRD új művészeti törekvések a XX. század elején
REALIZMUS.
A NEMZETGAZDASÁGOK VILÁGGAZDASÁGI SZEREPKÖRÉNEK VÁLTOZÁSA
Kifejezési eszközök a filmművészetben A képkivágások.
12 filmremek Útmutató a klasszikus filmek világában 1958-ban nagyszabású világkiállítás zajlott le Brüsszelben. Korunk értékeinek bemutatásából nem hiányozhattak.
CAMILLE PISARRO Zene: Clayderman automata képváltás.
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
Fordulópontok a millennium értelmezésében Nagy Zsófia Sola Scriptura Teológiai Főiskola.
Az abszurd dráma. Mit takar a fogalom? Elsősorban egy ír szerző, Samuel Beckett életműve tartozik ide (mások mellett) Fő műve: Godot-ra várva (En attendant.
Antigoné és társai: nők az irodalomban
Moliere 24/B.
Precízné Aranyossy Ildikó.  Eredeti neve Jean-Baptist Poquelin.  Párizsi királyi kárpitos fiaként született.  A jezsuitáknál megtanult latinul, eredetiben.
A SZÜRREALIZMUS.
Az avantgárd művészeti irányzatok
Bemutatkozás Név: Vespi Gábor Kelt: december 27.
Jeanne d’Arc - Szent Johanna „Egyszerű emberek vigasztalására jöttem”
A TÉKOZLÓ FIÚ (Negyedik lecke) Felismerés III..
Realizmus, Preraffaeliták testvérisége, Plein air
Szent Ágoston hatása a kálvinizmusra
A Globe színház 18/A.
Posztimpresszionizmus
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
 A játék a II. világháború gyalogsági harcmodorát mutatja be. Forradalmi benne a csapat alapú egyjátékos mód, a játékos végig egy szakasszal, vagy.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Bepillantás egy boldogabb világba: Anika illúziója és a mozinézők illúziója 10/C.
1.26 MICHELANGELO ANTONIONI
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
1.27 INGMAR BERGMAN JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013.
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
24. FILMES MUNKAKÖRÖK, FILMFORGATÁS
3. A FILMELBESZÉLÉS KIALAKULÁSA
22. MAGYAR ÚJ HULLÁM JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
5. AVANTGARDE FILMES IRÁNYZATOK
Filmelemzési szempontok
1.29 EURÓPAI POSZTMODERN FILM
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Összeállította: Nikli Károly
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Készítette: Balázs Hanna, Erdélyi Gyula
Az Angol Reneszánsz William Sheakespeare.
13. FRANCIA LÍRAI REALIZMUS
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
1 13. AZ OBJEKTÍV LÁTÓSZÖGE Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013.
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
a kubizmus kubus = kocka
Ez az állam volt a mai Franciaország közvetlen elődje.
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Csongor és Tünde Paulay Ede rendezésésben. Pár szó a rendezőről…  Paulay Ede tokaji születésű rendező volt.  Rendező mivoltja mellett, még számos címet.
Sík Ferenc: Csongor és Tünde
Poltrona di Proust | 1978 Alessandro Mendini Fiktusz Lilla.
A százéves háború.
Paulay Ede rendezésében
Sík Ferenc – Csongor és Tünde
Paulay Ede rendezésében
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Színpadon Az ember tragédiája
Előadás másolata:

8. FRANCIA IMPRESSZIONIZMUS JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013

A francia impresszionizmus kialakulása  A francia filmművészeti avantgárd első szakasza a francia impresszionizmus volt.  Ez az irányzat bizonyos képviselői révén átnőtt az „igazi” francia avantgárdba, de jellege szerint különbözik attól.  Ez a különbség abban áll, hogy az impresszionizmus nem a valóság, hanem a csak a korábbi művészetek ellen lázadt.

A francia impresszionizmus képviselői  Az impresszionizmus előfutárának Abel Gance tekinthető.  Később több fiatal rendező is feltűnt:  Louis Delluc  Germanie Dulac  Julien Duvivier  Albert Cavalcanti  Carl Theodore Dreyer  Jean Epstein  Marcel L’Herbier.

A francia impresszionizmus fő műve  Az impresszionista művek között sok a remekmű, de van egy kimagasló film, ami a maga nemében a francia némafilm emblémája lett: Carl Theodore Dreyer: Jeanne d’Arc szenvedései (1928)

 Dreyer szerette volna megmutatni a lélek hatalmát a test felett. A realitás érdekében mellőzött mindenféle púderezést és sminket.  A színészeit is az életből válogatta, nem hivatásos színészek voltak.

Carl Theodore Dreyer: Jeanne d’Arc szenvedései (1928)  A rendező végig közeli képkivágásokat használ, ezek közül is főleg permier- és szekond plánokat, de előfordul kistotál is. Ennek ellenére a néző térbeli és időbeli orientációja mindig hibátlan, hiánytalan marad.

Carl Theodore Dreyer: Jeanne d’Arc szenvedései (1928)  Dreyer szakított azzal a megszokással is, hogy a film jeleneteit nem a forgatókönyv szerinti sorrendben veszik fel.

Carl Theodore Dreyer: Jeanne d’Arc szenvedései (1928)  A film valamennyi színterét és dekorációját előre megépítette, a jeleneteket sorban, a dráma időrendje szerint vette fel. Ezáltal elérte azt, hogy a színészei a lehető legmélyebben beleéljék magukat a szerepükbe.

Carl Theodore Dreyer: Jeanne d’Arc szenvedései (1928) 01:20:00

vége