EÖTVÖS JÓZSEF ISKOLAALAPÍTVÁNY SZAKKÖZÉPISKOLÁJA BÉKÉSCSABA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önsegítő Angol Nyelvi Tanulókör
Advertisements

Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Deák Ferenc Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
FELVÉTELI tájékoztató
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Tanulók szabad és felelősségteljes egyéni munkája Dalton-tervvel
Angol nyelvi kompetencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
A kerettantervek fejlesztése
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
Iskolánk futó projektjei
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
A projekt oktatási rendszere Előzmények Fejlesztőknek szóló oktatások Képzőknek szóló oktatások TÁMOP A/1-11/ Homor.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
A Grundtvig akció pályázati lehetőségei Grundtvig 2 és 3.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
„ Gasztro-karrierek az EU-ban ” Leonardo da Vinci mobilitási programok németországi szállodákban Pályázatkiíró Magyarországon: Tempus Közalapítvány Budapest.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
HU Phare program: A fogyatékkal élő emberek munkaerőpiacra jutásának elősegítése (A foglalkozási rehabilitáció eszköztárának rendszerszemléletű.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Az UNESCO Asszociált Iskolák Mintaiskolájaként végzett jó gyakorlatok.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
Innovációt támogató megoldások: „Halad, aki megindult” ZALAEGERSZEG, 2015.SZEPT.30. JÓ GYAKORLATOT MEGOSZTÓ KONFERENCIA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Pályázatkiíró: Tempus Közalapítvány Budapest
A pályázat címe: Erdély aranykora, Bethlen nyomában nyomában
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
ERASMUS PLUS TANÁRI MOBILITÁS
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
TÁJÉKOZTATÓ Soproni Szakképzési Centrum
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Készítette: Dóka István
Előadás másolata:

EÖTVÖS JÓZSEF ISKOLAALAPÍTVÁNY SZAKKÖZÉPISKOLÁJA BÉKÉSCSABA

A projekt címe Idegenforgalmi szakképzésben résztvevő tanulók 13 hetes szállodai és vendéglátóipari gyakorlata Angliában.

Anglia

Bournemouth

Ki a célcsoport? Érettségi utáni idegenforgalmi szakképzésben résztvevő tanulók.

Mi jellemzi a célcsoportot? évesek. Jellemzően 13. évfolyamon tanulnak. Összefüggő szakmai gyakorlatot kell teljesíteniük. Magas óraszámban tanulják az idegen nyelvet. Békés megyeiek. Elmaradott térségben laknak % nem járt Nyugat-Európában.

Miért? Intézményi motivációk. Intézményi filozófia: esélyadás! Nemzetközi kapcsolatok bővítése. (Svájc, Németország). Nemzetköziesedés. Versenyelőny. Szakmai célok.

Észak-Rajna Vesztfália

Schweizerische Schule für Touristik und Hotellerie AG, Chur

Miért? Tanulói motivációk. Nyelvi kompetenciák fejlesztése. Szakmai készségek fejlesztése. Munkatapasztalat szerzése. Önálló életvitel kipróbálása. Referencia szerzése. Felnőttkori mobilitás segítése. Személyes kapcsolatok szerzése.

A siker egyik titka Az intézményi és tanulói motivációk nagyrészt fedik egymást.

Eredmények Tanulói oldal Mely kompetenciák fejlődnek különösen? Nyelvi kompetenciák. Különösen a kommunikáció. MÉRÉS. Szakmai kompetenciák. Szállodai munka területei, fázisai. MÉRÉS.

Eredmények Tanulói oldal Ami nem mérhető, de látható, tapasztalható! Nyitottság Céltudatosság Önállóság Pontosság, fontosság Kapcsolatok Viselkedéskultúra Utazási lehetőség

Eredmények Intézmény NEMZETKÖZIESEDTÜNK 1.Szemléletváltás vezetés és nevelőtestületnél. MÁSKÉPP IS LEHET! Meg kell felelni a partnerek követelményszintjének is. Át kellett venni a partnerek oktatási módszertanát. (pl. gyakorlatiasság, pontosság) A felkészítés során kiegészítő foglalkozásokat kellett tartani. Pl. pszichológiai felkészítés, viselkedéskultúra.

Eredmények Intézmény 2.Továbbképzési lehetőség pedagógusok számára. 3.Tananyagok, tankönyvek, oktatási módszerek megismerése német és angol nyelvterületen. 4.Változás az intézmény szellemiségében. Ne akadályt keress, hanem megoldást! 5.Fegyelmezettebb tanulói munkavégzés. 6.Több a mosoly!!!!!

Gyakran ismétlődő vélemények „Megtanultam önállóan élni és dolgozni.” „Önállóságot tanultam sok sok pozitív élménnyel gazdagodtam.” „A 3 hónap életem legnagyobb élménye volt.” „Hatalmas esély nyelvtanulásra és tapasztalatszerzésre.”