Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön"— Előadás másolata:

1 Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön
Előadó: Csernevné Fekete Ágnes Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 1211 Budapest, Kossuth L. u. 12. Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

2 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Középiskola
Érettségire készítünk 4 évfolyamos szakközépiskolai, 5 évfolyamos kéttannyelvű és nyelvi előkészítő osztályokban. Érettségi utáni két éves szakképzés: repülőgép-szerelő, repülőgép műszerész, autóelektronikai műszerész, légiközlekedési üzemvitel-ellátó Első külföldi szakmai gyakorlat: 2000/2001-es tanév, Ausztria Mobilitás Nívódíj: 2005, 2007 Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

3 Leonardo mobilitás program
A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szakképzés területén. 2007. január 1-jén vette kezdetét az EU új integrált, oktatási és képzési együttműködési programja az Egész életen át tartó tanulás program, amelybe beépült a Leonardo program is. A Leonardo mobilitás program a szakképzésben résztvevő fiatalokat segíti hozzá ahhoz, hogy egy másik európai országban betekintést nyerhessenek szakmájuk munkafolyamataiba. Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

4 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz
a. elősegíti a munkatapasztalat szerzését mobilitás programban: csak gyakorlat! illeszkedjen az itthoni oktatási folyamatba a munkaprogram közös tervezése valódi, konkrét karbantartási feladatok: szakértelem és felelősség szükségességének megtapasztalása a mentor feladata Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

5 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz
b. fejleszti a gyakorlatias nyelvtudást és általában a kommunikációs készséget a külföldön töltött 3 hét legfontosabb hozadéka a külföldi szakmai gyakorlat: „éles helyzet” megvalósul a nyelvi készségek eszközként való használata a szóbeli kifejezőkészség, olvasott szöveg értése, íráskészség fejlődik (Maintenance Manual, Trouble shooting Manual, Check List) Ez a nagyon életszerű nyelvhasználat rendkívül hatékonyan járul hozzá a készségalapú nyelvelsajátításhoz. Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

6 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz (b. folyt.)
személyes tapasztalattá válik az idegen nyelvtudás szükségessége a projekt munkanyelve az angol a Leonardo program nyelvi készségeket fejlesztő lehetőségei a projekt különböző szakaszaiban: pályázás, felkészülés, kint-tartózkodás, hazaérkezés utáni motivált állapot egyéb, a nyelvi fejlődés irányába ható előnyök: barátság-érzelmi motiváltság, a „kapcsolat kapcsolatot hoz” mechanizmusa Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

7 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz
c. az újszerű élethelyzet pozitív hatással van a kiutazó személyiségére hatalmas élmény egyéni életükben többnemzetiségű tanulópárok, csapatok személyiségjegyekben történt változások:önbizalom, magabiztosság, alkalmazkodóképesség a külföldi fogadóhelyek véleménye a szemmel látható tudás- és személyiségbeli gyarapodás motiválja a többi tanulót Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

8 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz
d. új technológiai eljárásokat, technikai eszközöket ismer meg cél: olyan szakmai ismeretek elsajátítása, amelyek megszerzésére itthon nincs lehetőség a fogadó intézmények felszereltsége a javítási, karbantartási dokumentáció használata, kezelése Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

9 A mobilitás mint sajátos pedagógiai eszköz
e. megismeri egy idegen ország munkakultúráját, szokásait a környezet nevelő hatása: műhelyek, tanhangár, menza, kollégium egészséges életmódra nevelés nagyon más: a szakképzés gyors és hatékony reagálása a változó körülményekre, az elméleti képzés is gyakorlatorientált (Learning by doing, Final work), a tanulói önállóság szintje igen magas Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

10 A partnerintézmények felkutatása, a kiutazás hossza
Comenius: Iskolai hálózatok projekt ( ) Aviation Colleges in Europe Kossuthos repülőgép-szerelők külföldön Tempus Közalapítvány: partnerkereső adatbázis, partnerkereső szeminárium: 2-39 hétre pályázható támogatás a szakmai alapképzésben részt vevő tanulók számára 3-4 hét eredményesen megvalósítható Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

11 Kik vehetnek részt a programban?
szakmai alapképzésben részt vevő fiatalok, munkavállalók, munkanélküliek, szakképzési szakértők Kossuthban:az érettségiző és az érettségi utáni szakképző osztályok tanulói hátrányos helyzet: plusz támogatás nyelvtudás szintje: az angol a repülőgépipar és a repülés nemzetközi nyelve Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

12 Milyen kompetenciákra tehetnek szert a programban résztvevők?
2042/2003/EK rendelet IV. függelék idegen nyelvi kompetenciák matematikai kompetencia természettudományos és technológiai kompetencia digitális kompetencia interkulturális és szociális kompetencia állampolgári kompetencia vállalkozói kompetencia Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

13 A projekt szervezése és menedzsmentje
tájékoztatás és kiválasztás felkészítés a munkaprogram kialakítása a fogadó intézménnyel utazás, biztosítás, szállás, étkezés a munkaprogram megvalósulásának nyomon követése Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

14 A külföldi szakmai gyakorlat elismerése, dokumentálása
mindegyik partner sajátjával egyenértékűnek ismeri el Együttműködési szerződés a partnerekkel Europass mobilitási igazolvány Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

15 A projekt költségvetése
Támogatható költségtételek: programszervezés és monitoring felkészítés résztvevők mobilitási költségei (oda-vissza út, biztosítás, megélhetési költségek) Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola

16 Köszönöm a figyelmet! Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola


Letölteni ppt "Gyakoroltuk az angol nyelvet külföldön"

Hasonló előadás


Google Hirdetések