ELEKTRONIKUS KERÉKPÁR VÁLTÓ- RENDSZEREK KÖŐ KATALIN EC58AW.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
a sebesség mértékegysége
Advertisements

KELETKEZÉSE HÁROMSZÖG OLDALAI HÁROMSZÖGEK TÍPUSAI OLDALAIK SZERINT
Készítette: Sábián Róbert
Vonóhorgos, 4 kerékpáros szállító
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
A számítógép műszaki, fizikai része
Optikai kábel.
A Windows használata Bevezetés.
"Free phone" Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
A számítógép felépítése
Elektronikus készülékek megbízhatósága
Kombinatorikai ütemezések elmélete Bicikli alkatrészei Váz(A), első kerék(B), hátsó kerék(C), váltó(D), fogaskerekek(E), lánc(F), alváz(G), jobb pedál(H),
Memória.
Mi az a mikroorganizmus?
BANKFIÓK Egy elképzelés tényleges megvalósítása valós tervek alapján.
4. Kreatív döntéshozatal
OKTV feladatok megoldása C#-ban
Small Liga Mozgás vezérlő rendszere
Termékmenedzsment és értékelemzés
NC - CNC.
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Multiméter története, használata, főbb jellemzői.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Bekezdésformázás.
Széchenyi István Egyetem
MECHANIKA STATIKA MEREV TESTEK STATIKÁJA EGYSZERŰ TARTÓK.
1.feladat. Egy nyugalomban lévő m=3 kg tömegű, r=20 cm sugarú gömböt a súlypontjában (középpontjában) I=0,1 kgm/s impulzus éri t=0,1 ms idő alatt. Az.
Soros kapcsolás A soros kapcsolás aktív kétpólusok, pl. generátorok, vagy passzív kétpólusok, pl. ellenállások egymás utáni kapcsolása. Zárt áramkörben.
SÚRLÓDÁSI ERŐ.
Komplex rendszertervezési módszerek
A LabVIEW használata az oktatásban
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai kar Szobakerékpár Tervezése Gépészeti tervezés módszerei feladat Készítette: Pásztor Péter Pásztor.
A fényképezőgép fizikai felépítése
Biológiai anyagok súrlódása
Villamos hálózatok védelmei Lapsánszky Balázs 2/14.E.
Fogyatkozások.
Eu-háló Partnerszervezeti Kommunikációs Center január 17.
A dielektromos polarizáció
Az állatok mozgása Csiga-biga gyere ki…….
Rezonancia katasztrófák világunkban
Első lépések a szövegszerkesztő használatában
A súrlódás és közegellenállás
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
Ismerkedjünk tovább a számítógéppel
N-Body probléma Két test közötti gravitációs erő m_i, m_j : tömeg r_ij : az i testből a j testbe mutató vektor G : gravitációs állandó Eredő erő: a túlzott.
Fotó-összeállítás: Susánszky Ferenc Szöveg: Dékányné Szalai Katalin Dévaványa Felemelkedéséért Közhasznú Alapítvány, Somodi Mária Magyar Közlekedési Klub.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
ESP Szilágyi András, WSX87Z.
Szénási András Szilárd G0H05P
Spykee robot SZÁNTÓ ANDRÁS, XMPO09. Mi is az a Spykee robot?  WiFi-n keresztül vezérelhető kémrobot  otthoni megfigyelésre,  videotelefonálásra és.
IV Előadás Emelőgépek elemei
Mechatronikus szemmel nézve Bozsik Márton - NIUAJF
Makai Zsolt JFX75X Robotpilóta vitorlásra
Veszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan TanszékVeszprémi EgyetemGépészeti alapismeretekGéptan Tanszék Hajtások.
Folyadékok és gázok mechanikája
Umron, az asztaliteniszező robot KOVÁCS BERTALAN FJF6UG.
Egyéb műszaki jellemzők
A pneumatika alapjai 2. A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek) PTE PMMFK.
Termikus kölcsönhatás
Hardver.
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
Szakítóvizsgálatok Speciális rész-szakképesítés HEMI Villamos - műszaki munkaközösség Dombóvár, 2016.
Készítette Ács Viktor Villamosmérnök hallgató
Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT
egymáson elgördülve (diffúzió!)
Az információ.
a sebesség mértékegysége
Gears Fogaskerekek.
Előadás másolata:

ELEKTRONIKUS KERÉKPÁR VÁLTÓ- RENDSZEREK KÖŐ KATALIN EC58AW

FUNKCIÓ A kerékpárokon a váltók a kerékpáros által a hátsó keréknek átadott nyomaték szabályzását teszik lehetővé. A váltók fejlesztésének következő logikus lépése az elektronikus váltás. Mivel ezek a rendszerek nem használnak bovdeneket, a váltás gyorsabbá, megbízhatóbbá válik, illetve a karbantartásigény is csökken. Előny: -Több fogásból lehetséges a váltás - Kisebb erőt és mozdulatot vesz igénybe (hideg időjárás esetén hasznos) - A váltást nem befolyásolja a bovden állapota (nyúlás, korrózió) -Kisebb erők hatnak a hajtás alkatrészeire (nincs csapódó lánc)

MŰKÖDÉSI ELVE I. Gomb megnyomása a váltás kezdéséhez Microcontroller jelet kap (folyamatosan figyel, PD szabályzás) Jeltovábbítás a váltók felé (PWM vezérlés) H-Bridge felerősíti a jelfeszültséget, majd a kívánt irányban zárja a kört Encoder jeléből visszajelzés az aktuális állásra Folyamatábra: * Az áramkör integráltsági foka nem publikus.

MŰKÖDÉSI ELVE II. Az adott fokozatoknak van egy hozzárendelt szög-értékük, így az encoder állásából tudható, hogy a váltók épp mely fokozatban vannak. Az első váltónak több állása van, mint ahány sebességet kezelnie kell – ezek a hátsó váltó aktuális fokozatától függnek. Ezzel előzhető meg, hogy a keresztben álló lánc (nem ideális) ne érjen bele az első váltó testébe. Videó:

SZERKEZETI ELEMEI A rendszer egy mikroprocesszorból, egy akkumulátorból (2.) és a kezelőgombokból (3.) áll. A gombok a kormány két fő fogáspontja közelében helyezkednek el. Az akkumulátor és a vezérlés számára a vázak alján, vagy belsejében alakítanak ki helyet. A mozgatómotorok a váltók közelében találhatóak: az első a konzolon, a hátsó a váltótestben (1.)

SEMATIKUS ÁBRA Külső akkumulátor típusBeépített akkumulátor típus

ALKALMAZÁSI TERÜLETEI -Országúti- -Hegyi- -Túrakerékpárok

Köszönöm a figyelmet! Forrás: - Mivel a termék pontos felépítése nem publikus, a feladat elvégzéséhez használt legáltalánosabb elemek segítségével szemléltettem a működést.