Neptun Konferencia, március 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Felsőoktatási helyzetkép Stéger Csilla.
Advertisements

Educatio Kht. Országos Felsőoktatási Információs Központ Felsőoktatási Felvételi 2008.
Adatszolgáltatási igények kezelése
. A évi általános felsőoktatási felvételi eljárás Stéger Csilla Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Educatio Kiállítás – január 20.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
. Az általános felsőoktatási felvételi eljárás 2012-ben Stéger Csilla főosztályvezető Oktatási Hivatal - Felsőoktatási Főosztály Pécs, december 5.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
A HUNAGI lehetséges szerepvállalása a térinformatikai oktatás terén Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás „ Az elmélet és gyakorlat találkozása”
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Pótfelvételi 2013 Általános információk NYME SEK SZOMBATHELY augusztus 1. Előadó: Németh Péter.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Kommunikáció az egyetemen Készítette: Ébner Mária
BUDAPESTI MŰSZAKI FŐISKOLA BEISKOLÁZÁSI PR TEVÉKENYSÉG Gáti József.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
HATÓSÁGI FOLYAMATOK A FIR INTÉZMÉNYTÖRZSÉBEN KÉPZÉSEK NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE EKOP-1.A.1-08/C
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
A DPR felmérések aktuális kérdései Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
DEBRECENI EGYETEM TTK Felvettek ban nappali tagozatra Diplomát kapott 2009.juniusban MSc-re felvett júliusban TTK BSc-ről összesenMSc-re.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
BA Szakirány-választás Határidő (hétfő) 8 órától (vasárnap) 24 óráig!
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – szeptember 16. A FIR.
A felvételi eljárás elemei
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Neptun Konferencia – november 12.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások megújítása Stéger Csilla Oktatási Hivatal 2014.szeptember.29.
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
Előadó: Németh Péter igazgató
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Adatellenőrzési szabályok OSAP statisztika FIR optimalizáció
Specializáció választás Hallgatói felület bemutatása.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A továbbtanulást érintő jogszabályi változások Kalóné Szűcs Erzsébet igazgató.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
EKF Comenius Kar, Sárospatak Dr. Kelemen Judit dékán.
Felvételivel kapcsolatos információk Hrabacsik Mihály.
MUNKAERŐ-PIACI IGÉNYEKRE TÁMASZKODÓ GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSEK, SZOLGÁLTATÁSOK A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM FÓKUSZÁBAN TÁMOP F-14/1/Konv
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
2011.december 9. Országos Doktori Tanács A felsőoktatási intézmények doktori tanácsai elnökeiből álló testület, amely állást foglal a doktori képzéssel,
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Specializáció választás
Specializáció választás
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Savaria Egyetemi Központ
Továbbtanulási kisokos Keresztféléves felvételi lépésről lépésre
Neptun konferencia – július 17.
A felsőoktatási felvételi eljárás
FIR Fórum szeptember 16. A magyar állami ösztöndíj adminisztrációjának egyes kérdései Vanó Renáta .
Beiratkozás – átsorolás: magyar állami ösztöndíj nyilatkozat
OSAP statisztika FIR FÓRUM január 29. Hosznyák András.
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei
A felvételi eljárás elemei
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
A Felsőoktatási Információs Rendszerről
2018/2019 tanév.
FELVÉTELI ELJÁRÁS
Merre tovább a középiskola után?
Ágazati stratégia vs. intézményi implementáció
Neptun Konferencia, március 17.
Előadás másolata:

Neptun Konferencia, 2015. március 17. Aktualitások Stéger Csilla

Menü Aktualitások – Stéger Csilla jogalkotásról kancellárok értekezletéről duális képzésekről folytatásról IT, OEP, hallgatói pénzügyek – Demcsákné Ódor Zsuzsanna Szabályok és OSAP – Hosznyák András Kérdések – válaszok (ebéd után is… ?)

Jogszabályokról A Vhr. visszamutatása az MRK és HÖOK felé megtörtént, kancellárok felé zajlik, a beérkezett észrevételeken dolgozik az EMMI, ezt követően megy kormány elé. A szakrendszer felülvizsgálata tart, nem zárultak le a megbeszélések a MRK szakbizottságokkal, ezt követően megy Felsőoktatási Kerekasztalra és lesz belőle korm. rendelet tervezet. A KKK-k módosítása várható a szakstruktúra változtatása után.

Kancellárok értekezletén Fir bemutató 2015. március 3-án tájékoztatást adtunk a kancellároknak a FIR-ről az alábbi fókuszokkal: (az előadás diái kint a HÜ-ben!) FIR helyzete az ágazati nyilvántartások között, a FIR működésének filozófiája/logikája, a FIR fontosabb moduljainak bemutatása (támidő funkció, Monitor felület, OSAP felület), a FIR-ben tárolt adatok pontosságának jelentősége, adathibák helyzete (hallgatói, oktatói) és…

Kari eltérések a hallgatói adatkezelésben Azon hibák arányában, ahol a hallgató képzést csak egy karon folytat. Kar Arány BCE-GTK 40,85% BCE-KIK 23,82% BCE-KTK 13,60% BCE-ÉTK 11,68% BCE-TK 3,65% BCE-TÁJK 3,39% BCE-KERTK 3,01% Kar Arány DE-ÁOK 17,78% DE-TTK 15,19% DE-MK 9,12% DE-BTK 8,79% DE-GVK 7,14% DE-GYFK 6,64% DE-GTK 6,49% DE-KTK 5,85% DE-IK 4,05% DE-ÁJK 3,91% DE-FOK 3,78% DE-EK 3,29% DE-NK 2,34% DE-MÉK 1,93% DE-GYTK 1,89% DE-ZK 1,80% Kar Arány EKF-TKTK 34,23% EKF-TTK 26,69% EKF-BTK 22,63% EKF-GTK 14,71% EKF-CK 1,74% Kar Arány KF-GAMFK 44,02% KF-TFK 35,59% KF-KFK 20,39% Kar Arány KRF-GTK 83,23% KRF-TVK 16,77% Kar Arány ELTE-BTK 44,36% ELTE-TTK 12,78% ELTE-ÁJK 11,14% ELTE-PPK 9,98% ELTE-BGGYK 9,74% ELTE-TÓK 4,01% ELTE-IK ELTE-TÁTK 3,98% Kar Arány BGF-GKZ 65,66% BGF-KVIK 20,74% BGF-PSZK 8,47% BGF-KKK 5,13% Kar Arány ME-GTK 25,43% ME-GÉIK 24,10% ME-ÁJK 18,80% ME-BTK 11,45% ME-CK 7,06% ME-BBZI 4,81% ME-MFK 2,95% ME-MAK 2,73% ME-EK 2,65% Kar Arány BME-GTK 38,41% BME-VIK 17,01% BME-GPK 10,91% BME-ÉMK 9,57% BME-ÉPK 8,59% BME-VBK 6,84% BME-KJK 6,50% BME-TTK 2,17% Kar Arány KE-PK 43,88% KE-AKK 29,56% KE-MK 13,35% KE-GTK 13,21% Kar Arány EJF-NTK 72,56% EJF-MKK 27,44% 2015. február 26-i állapot szerint

Kari eltérések a hallgatói adatkezelésben Azon hibák arányában, ahol a hallgató képzése csak egy karon folyik. Kar Arány NYME-BPK 17,49% NYME-MÉK 13,74% NYME-SKK 11,51% NYME-TTK 9,63% NYME-EMK 8,97% NYME-KTK 8,85% NYME-AK 8,76% NYME-BTK 8,00% NYME-MNSK 5,28% NYME-GEO 4,13% NYME-BDPK 3,64% Kar Arány PE-GTK 32,63% PE-MFTK 24,52% PE-MK 17,12% PE-GK 15,41% PE-MIK 10,32% Kar Arány SZE-MTK 39,84% SZE-GK 33,72% SZE-ÁJK 13,60% SZE-PLI 9,17% SZE-ZMI 3,67% Kar Arány SZTE-BTK 26,31% SZTE-TTIK 20,00% SZTE-ÁJK 13,33% SZTE-JGYPK 12,57% SZTE-ÁOK 8,46% SZTE-GTK 6,04% SZTE-MK 5,11% SZTE-ETSZK 3,63% SZTE-GYTK 1,59% SZTE-ZMK 1,30% SZTE-FOK 0,87% SZTE-MGK 0,79% Kar Arány PTE-ÁJK 21,79% PTE-BTK 20,27% PTE-KTK 10,78% PTE-PMMIK 10,71% PTE-ÁOK 10,54% PTE-IGYK 7,64% PTE-ETK 7,58% PTE-TTK 7,08% PTE-FEEK 2,73% PTE-MK 0,81% Kar Arány SZIE-GTK 25,26% SZIE-GAEK 24,65% SZIE-YMÉK 13,77% SZIE-MKK 12,46% SZIE-ABPK 12,08% SZIE-ÁOTK 9,09% SZIE-GÉK 2,69% Kar Arány OE-KVK 26,40% OE-NIK 23,36% OE-BGK 18,57% OE-RKK 14,42% OE-KGK 14,32% OE-AMK 2,93% Kar Arány PPKE-BTK 56,72% PPKE-JÁK 28,54% PPKE-VJK 7,46% PPKE-HTK 5,37% PPKE-ITK 1,92% Kar Arány KRE-BTK 45,40% KRE-ÁJK 41,19% KRE-TFK 8,78% KRE-HTK 4,63% Kar Arány SE-TSK 58,05% SE-ETK 16,16% SE-ÁOK 13,54% SE-EKK 5,80% SE-GYTK 3,38% SE-FOK 3,07% Kar Arány NKE-KTK 67,00% NKE-HHK 30,09% NKE-RTK 2,32% NKE-NETK 0,59% 2015. február 26-i állapot szerint

Kérésünk a kancellároktól Az intézményben a tanulmányi adminisztráció megbecsülése (óriási teljesítményt nyújtott e terület 2011 óta), támogatása (vezetés figyelme, melléállása és szükséges erőforrások), képzése! Aktuális adatok pontos bejelentése a márciusi statisztikában és a múlt adatjavításának folytatása

Kérésünk a kancellároktól Intézménytörzs vonatkozásában: Intézmény valamennyi képzésének , nyilvántartásba vétele (idegennyelvű, határon túli képzések és szakirányú továbbképzései is) Nyilvántartásba vétel szerinti indítás (képzési idő, nyelv, telephely stb.) Felvételi tájékoztatóban csak nyilvántartásba vett képzés szerkeszthető – időben kell nyilvántartást kezdeményezni Karok, karnév változások, kollégiumok, diákotthonok, szakkollégiumok bejelentése A nyilvántartott adatok bármikor megtekinthetők a http://firgraf.educatio.hu publikus oldalon!

Kérésünk a kancellároktól Személyi nyilvántartás terén kérjük, hogy Minden képzés esetén biztosítsák, hogy szakértő személyek (nem képzetlen tanszéki adminisztrátorok) végezzék a képzések adminisztrációját. A tanulmányi adminisztrátorok képzése kulcs kérdés. Doktori képzések, szakirányú továbbképzések, idegen nyelvű képzések, levelező/esti/távoktatásos képzések nem képezhetnek egy külön, leválasztott világot. E képzésekre minden kötelezettség éppúgy vonatkozik! Javasoljuk a tanulmányi adminisztrációban a központi minőségbiztosítási szabályokat, az egységes eljárásrendeket.

Duális képzési forma a 2015. évi általános felvételi eljárásban

Duális formák Meghirdetése Nincs „duális képzéseknek” külön meghirdetése a felvételi tájékoztatóban: Alapképzésekre lehet jelentkezni, melyek várhatóan elindulnak duális formában. A duális partner cégek jegyzéke megjelent a felvételi tájékoztatóban, ez nem változhat, mert a jelentkezőnek teljes körű tájékoztatást kell adni. Az alapképzésre felvételt kell nyerni ahhoz, hogy az adott cégnél duális formában folytathasson valaki képzést szeptembertől.

Duális formára való jelentkezés Az érintett alapképzésre való jelentkezéstől elkülönül a duális formára való jelentkezés: Mert az alapképzésre országosan egységes elvek és pontszámítás alapján, rangsorolással kerülnek be a jelentkezők, a duális formára való felvétel pedig a cég egyéni/szubjektív szempontrendszere szerint történik. A céghez kell a jelentkezőnek közvetlenül jelentkezni, az általános eljárástól független módon. Ezért az Oktatási Hivatalnak a jelentkezésekről adata nem lesz, amennyiben a tárcának adatokra lesz szüksége, ezeket az érintett felsőoktatási intézményektől fogja kérni.

A cégek feladatai A cég feladata az eljárás során: A duális forma iránt érdeklődők tájékoztatása a jelentkezés céges formai és tartalmi követelményeiről. A céghez jelentkezést benyújtókról a felsőoktatási intézményt tájékoztatni annak érdekében, hogy kiszűrésre kerüljön valamennyi olyan személy , aki jelentkezik a céghez, de az adott alapszakra nem jelentkezett az intézménybe. A céges kiválasztási/felvételi eljárást kérjük május 31. és július 1. között lebonyolítani. Kérjük a jelentkezőket kiértesíteni a céges kiválasztás/felvételi eredményéről július 5-ig (annak érdekében, hogy a jelentkező a döntés alapján adott esetben július 8-ig sorrendmódosítással élhessen).

Az intézmény feladatai A felsőoktatási intézmény feladata a felvételi eljárás során a duális formával kapcsolatban: A duális forma iránt érdeklődők tájékoztatása a jelentkezés céges formai és tartalmi követelményeiről, a céges kapcsolattartókról. A partner céghez jelentkezést benyújtók adatainak bekérése a cégektől, annak ellenőrzése, hogy csak olyan személy, jelentkezik a céghez, aki az adott alapszakra jelentkezett az intézménybe. Annak biztosítása, hogy a céges kiválasztási/felvételi eljárást lebonyolódik május 31. és július 1. között. Annak biztosítása, hogy a cég a jelentkezőket kiértesíti a céges kiválasztás/felvételi eredményéről július 5-ig (annak érdekében, hogy a jelentkező a döntés alapján adott esetben július 8-ig sorrendmódosítással élhessen). Amennyiben erre az ágazat igényt tart, adatszolgáltatás a folyamat állásáról.

A vonalhúzás után 2015. július 23-án ponthatárok megállapítása Adott alapképzésre felvételt nyert jelentkezők (2015. 07.23-tól ismert) Adott cégnél duális formára kiválasztásra került jelentkezők (2015. 07. 01-től ismert) E körről döntés az általános felvételi eljárásban születik. E körről döntés a cégnél, az általános felvételi eljáráson kívül születik.

Az ideális végeredmény Adott alapképzésre felvételt nyert jelentkezők (2015. 07.23-tól ismert) valamennyi duális formára felvett jelent- kező felvételt nyer az alapképzésre Adott cégnél duális formára kiválasztásra került jelentkezők (2015. 07. 01-től ismert)

Nem ideális végeredmény Előfordulhat: van olyan duális formára felvett jelent- kező, aki felvételt nyert az alapképzésre (lila zóna). Nem töltöttük fel a céges helyeket! Adott alapképzésre felvételt nyert jelentkezők (2015. 07.23-tól ismert) Adott cégnél duális formára kiválasztásra került jelentkezők (2015. 07. 01-től ismert)

Teendők utóbbi esetben Az utóbbi esetben A cégnek július 23. és szeptember 1. között új felvételi/kiválasztási eljárást kell lebonyolítani azon személyek között, akik az adott szakra felvételt nyertek! Ehhez intézményi támogatás, elsősorban információ kell. Ennek megállapításához július 23. után kérjük, ellenőrizzék, hogy a céghez duális formára felvételt nyert személyek, az adott szakra a központi eljárásban is felvételt nyertek! A céges kiválasztás NEM A PÓTFELVÉTELI eljárás része, nem kell (szabad) benyújtani pótfelvételi jelentkezést mert mindenki aki az általános eljárásban felvételt nyert az a pótfelvételiből automatikusan kizáródik.

Duális képzések a 2015. évi általános felvételi eljárásban Duális képzésekkel kapcsolatos fórumok 2015. március 17. intézményi fórum, Roadshow: 03.25. Miskolc (KRF, ME) 03.26. Pécs (PTE, KE) 03.30. Zalaegerszeg (BGF, NYME, PE) 04.01. Budapest (BCE, BGF, BKF, DF, GDF, KF, SZIE, SZF) 04. 02. Debrecen (DE, NYF) 04.03. Szeged (EJF, SZTE, TPF)

FIR FÓRUM - jövő Június elején várhatóan lesz FIR FÓRUM Kaptunk a Dunaújvárosi Főiskolától informális meghívást Várható témák: Duális képzési forma nyilvántartása a FIR-ben Kompetencia mérés 2015 szeptemberétől XSD módosítások HÖSZ

Köszönöm a figyelmet! steger.csilla@oh.gov.hu