Regionális politika – beadandó feladat 1) Készítse el az Ön által kiválasztott megye elemzését az alábbiakban megadott szempontok szerint: 1.A megye informatív.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Makroökonómia 5. előadás.
Advertisements

Nemzetközi gazdaságstatisztika
"Virtuális utazás a számok tengerén" - Online adatbázisok és kiadványok a KSH honlapján "Virtuális utazás a számok tengerén" - Online adatbázisok és kiadványok.
KNOLL 1 Prof.Dr.,Dr.hc. Knoll Imre c.egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben BKF-HFF Kar Logisztika Szakirány II. Budapest,
Népmozgalmi adatbázisok
A társadalmi differenciálódás területi jellemzői Magyarországon
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Tájékoztató- levelező képzés LGM_AK002 LGM_AK004.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Mezőgazdasági szerkezetátalakulás hatása a területfejlesztésre  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1.  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1. Dr. Káposzta József.
Munkanélküliség végzettség alapján
Külgazdasági politika és piacfejlesztés 0) Témák, módszerek, követelmények Dr. Kruppa Éva Főiskolai tanár 2012/2013.
Vizsga-dolgozat Téma: orvosi kóderndszerek vagy orvos- biológiai ontológiák (pl. nem tárgyalt kódrendszer ismertetése, előnyei, hátrányai; történelmi fejlődés.
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Az új besorolásokhoz felhasznált adatok, mutatócsoportok és mutatók a következők: Demográfiai mutatócsoport M1. Terület Ú-RKK M2. Lakónépesség, Ú-RKK M3.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
DEMOGRÁFIA Alapfogalmak, mutatók
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Foglalkoztatás-politika
ORSZÁGOS SPORTISKOLAI INTÉZMÉNYVEZETŐI ÉRTEKEZLET Budapest, október 15.
Regionális gazdaságtan
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
Regionális gazdaságtan GVAM nappali tagozat tavasz, időütemezés,határidők.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
Alkalmazott egészségügyi gazdaságtan
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Településfejlesztés 2014/15. tavaszi félév Követelményrendszer Urbánné Malomsoki Mónika
MISKOLCI EGYETEM Gazdaságtudományi Kar
Vállalkozásmenedzsment
Tájékoztató NGM_AK002 NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban csütörtökön óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Az oktatás, az egészségügyi, valamint a szociális ellátás, mint versenyképességi tényezők Április 6. Dr. Molnár László Vezérigazgató GKI Gazdaságkutató.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A magán-munkaközvetítők évi tevékenysége Foglalkoztatási és Szociális Hivatal augusztus 2.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban Kleizerné Tamás Györgyi szakreferens Nyugat- dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Integrált marketingkommunikáció Prof. Dr. Józsa László.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Tájékoztató NGM_AK004. Fogadóóra Szorgalmi időszakban szerdán és óra között ig. 604-ben, más időpontban csak egyeztetés után!
Tájékoztató NGM_AK004.
Tájékoztató NGM_AK004.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
362 fő Terület 804 Ha 1 CKÖ 1 Mozgókönyvtár, e-Magyarország pont 1 Óvoda 1 Falugondnoki Szolgálat 4 legnagyobb foglalkoztató Csák Istvánné (kereskedelem)
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Országos Statisztikai Tanács
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
AZ ÉSZAK ALFÖLDI RÉGIÓ EGÉSZSÉGÜGYI HELYZETÉRŐL
Tájékoztató NGM_AK004.
FELSŐOKTATÁSI FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
MAGYARORSZÁG ÉS A BALATONI MEGYÉK GAZDASÁGA ÉS MUNKAERŐPIACI HELYZETE
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
A székesfehérvári járás munkaerő-piaci helyzete
Tantárgyi követelmények ének-zenéből
Urbánné Malomsoki Mónika
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
Munkagazdaságtani feladatok 1
Előadás másolata:

Regionális politika – beadandó feladat 1) Készítse el az Ön által kiválasztott megye elemzését az alábbiakban megadott szempontok szerint: 1.A megye informatív bemutatása (földrajzi, közigazgatási jellemzők, gazdaságföldrajzi adottságok, erősségek és gyengeségek a megye vonatkozásában általában, egyéb kiemelendő tényezők). 2.A KSH honlapján elérhető adatok alapján mutassa be a megye helyzetének változását a időszakban a népesség, a foglalkoztatás és munkanélküliség, a jövedelmek, a GDP, a szociális és közlekedési infrastruktúra, a GDP és a gazdasági tevékenység adatainak változása alapján. Ábrázolja a felsorolt adatokat grafikonon, ill. táblázatban, és értelmezze a leolvasott tendenciákat. 3.A fenti adatok alapján jellemezze a megye elmúlt 5 évének tendenciáit, fogalmazza meg a legfontosabb problémákat, és tegyen javaslatokat a fejlesztés lehetőségeire. Hasonlítsa össze megállapításait a megyei területfejlesztési koncepció (ld, Térport honlap) fő prioritásaival. 2) Az elkészített anyagból a tanórán egyeztetett időpontban tartson 10 perces PowerPoint-os szóbeli prezentációt, felkészülve az anyaghoz kapcsolódó kérdésekre és megvitatásukra. A megadott határidőre nyújtsa be az erről szóló írásos összefoglalót. Az előadás vagy az írásos összefoglaló esetleges hiányosságait a szorgalmi időszakon belül megadott határidőig pótolni kell a félév aláírásának megadása érdekében. Az írásos összefoglalót nyomtatott formában, az 1. pontban meghatározott szerkezetben kell benyújtani. Egyénileg választott kiegészítő anyagok, táblázatok, grafikák csak a megadott szerkezetet követő külön pontban („Mellékletek”) helyezhetők el. Az anyag végén – az abban felhasznált bármilyen szakirodalom vonatkozásában – korrekt forrásjegyzék elhelyezése kötelező. 3) Az egyéni feladattal kapcsolatok kötelezően betartandó határidők: Nappali tagozat: (szerda) óra Levelező tagozat: (itt szóbeli prezentáció nincs, csak az írásos anyag beadása kötelező): határidő: ó, a GT tanszék titkárságára, név feltüntetésével.

Adatforrások Megyei területfejlesztési koncepciók: Térport adatbázis: – –Itt a megfelelő dokumentumot és megyét kiválasztva a dokumentum letölthető. KSH honlap: / „Adatok” menüpont – Táblák (Stadat almenü) Területi adatok – itt az éves adatokat válasszuk valamennyi mutatóhoz ( re; illetve ezen időszakon belül elérhető adatokra) –Népesség, népmozgalom : Lakónépesség; Népsűrűség –Társadalom Foglalkoztatottak, munkanélküliek, gazd. aktívak, gazd.inaktívak ( ) Alkalmazásban állók nettó átlagkeresete ( ) Lakásállomány ( ) Bölcsődei férőhelyek száma ( ) Felsőfokú intézményben tanulók száma lakóhely szerint ( ) –Gazdasági adatok Egy főre jutó GDP ( ) Működő vállalkozások száma ( ) Beruházások teljesítményértéke ( ) Kutató – fejlesztő helyek ( ) –Közúti gépjármű állomány, személygépkocsi ( ) –Információ, kommunikáció: Internetes előfizetések száma ( )