1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, 2015. március 19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Advertisements

Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
A Socrates / Grundtvig program pályázati lehetőségei.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Versenyképesség az Európai Unióban Winkler Gyula EP Képviselő SZORVÁNYKONFERENCIA 2008 február 16, Déva.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN C ISCO H ÁLÓZATI A KADÉMIA S ISÁK Z OLTÁN
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
óvodától - szakiskoláig A vidéki tanulóknak az iskola épületében található kollégium ad otthont.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola IX. alprogram: Szakmai.
2.-3. Beszámoló, folyamatos és tervezett feladatok január 24. Közgyűlés Feladatok Képzésszervezés Pályázatok IT-mentor munka Kapcsolatépítés.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
NELI-projekt bemutatása
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Történetünk Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja 2000-től FSZH alatt (2007.jan.1-től) Európai Bizottság, Leonardo Da Vinci > LLL 65 központ.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
"Tudás és kompetencia Szakmai képzések az egyenlő esélyű hozzáférésért TÁMOP A-12/ Németh Orsolya alelnök, projektmenedzser Vakok.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
Történetünk  Nemzeti Pályainformációs Központ – 1999 óta  Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja  Európai Bizottság: Leonardo Da Vinci >
Egyenlőbb esélyek – nők a munkaerőpiacon Fórum Szentgotthárd, február 15. OFA/2007/SZFK/7242/195 számú projekt „A program megvalósulását az Országos.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
Veszprémi Szakképzési Centrum Gönczy Pál Szakközépiskolája és Szakiskolája Tapolca .
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
Back to Nature Egy kísérleti, természet-közeli, innovatív pedagógia kifejlesztése általános iskolák számára.
Szakiskolai fejlesztési program
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
Kompetencia alapú szakoktatás
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.

2 Projektadatok Élethosszig tartó tanulás program (LLP) – Grundtvig Networks Európai Bizottság finanszírozásával Időszak: 3 év – 2014.január december Partnerség: 11 ország, 12 partnerszervezet

3 Megoldásra váró probléma Fogyatékossággal élők aránya a munkaerőpiacon rendkívül alacsony Képzési lehetőség hiánya: Statisztikai adatok: középiskolai végzettség 26 %, egyetem- főiskola: 5% Fókuszcsoportos interjúk (2 alkalom, 15 fő) Főbb okok

4 Mi az AEMA projekt célja? = Országos/regionális akadálymentességi ellenőrzőpontok kialakítása 8 országban (Ausztria, Szlovénia, Egyesült Királyság, Svédország, Magyarország, Csehország, Spanyolország, Bulgária) Az Akadálymentességi Ellenőrzőpont egy hazai vagy regionális portál lesz, melyet az adott országban lévő partnerszervezet működtet.

5 Az AEMA projekt célcsoportja A portál az alábbi csoportok számára készül: Felnőttképzési szervezetek, intézmények Akadálymentességi szakemberek (Továbbfejlesztés után): Fogyatékossággal élő személyek és az őket támogató szervezetek

Mi történt eddig? Adatbázis létrehozása akadálymentességi szakemberekről, képző intézményekről A térképes adatbázis magyarországi részének alakítása Kérdőíves felmérés: 5 szervezet 7 szakértője, az akadálymentesítés minden területét felölelve (szemléletbeli, fizikai, információ és PR, technikai, didaktikai) Hírlevelek Hírek, információk a portálra 6

Magyarországi helyzet Speciális szakiskolák és készségfejlesztő speciális szakiskolák Speciális szakiskolák: nyújtott képzési idővel OKJ-s tananyag elsajátítása, a végén OKJ-s bizonyítvány – ugyanaz a tananyag, hosszabb képzési idő Készségfejlesztő spec. szakiskola: védett munkahelyre készít fel ma MO-on kb. 140 speciális osztály, 90 önálló speciális iskola működik. 7

Képzési területek a szakiskolákban humán szakterület: az itt tanulók aránya csekély, 1% (pl. egészségügy, oktatás) műszaki szakterület, 54%, hagyományos, gyakorlatorientált szakmák (gépészet, építészet, könnyűipar, informatika) gazdasági-szolgáltató szakmacsoport, 25% (abc eladó, fodrász, ruhakereskedő) agrár szakmacsoport, 21% a legnépszerűbb szakmák: abc eladó, varrónő, szobafestő, asztalos, kerékpárszerelő 8

9 A portál kialakításának folyamata Két szint: Felnőttképzési szervezetek & Akadálymentességi szakértők 2014: Jó gyakorlatok feltérképezése országonként 2015: Portál kiépítése és tesztelés 2016: Akadálymentességi ellenőrzőpontok létrehozása és hálózatosodás

Mit kínál a portál a felnőttképzési szervezeteknek? Releváns információ az akadálymentesség összes aspektusáról, jogi keretek, jó gyakorlatok Önértékelés – akadálymenteség mértéke, hol tart most a szervezet? Információ és kapcsolat az adott régióban tevékenykedő szakértőkről Promóció, saját eredmények bemutatása 10

11

Mit kínál a portál az akadálymentességi szakembereknek ? Releváns információ az akadálymentesség összes aspektusáról, jogi keretek, jó gyakorlatok Tudás, tapasztalat ismertetése Hálózatépítés, kapcsolat képzési intézményekkel Promóció, saját eredmények bemutatása 12

13

14 Köszönjük a figyelmet! Kapcsolat: