Nem minden az aminek látszik…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
Vizuális képességek fejlődése
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Matematika és módszertana
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Csoportos alkotástechnikai módszerek szóban és írásban
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A munka világával kapcsolatos tudás
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Csapatépítés Egyénekből álló csoportok egységes ereje építette fel Egyiptom piramisait!
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Módszertani megújulás a nevelő munkában
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Kerekasztalok tervezésének munkafolyamata Mikor lehet rá szükség? Mikor lehet rá szükség? 1. Ha egy adott település vagy klienscsoport szolgáltatásai forráshiányosak.
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
A team-munka elméleti alapjai
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta,
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
TÁMOP / Önálló innováció az Erkel Ferenc Tagintézményben Délutáni sportfoglalkozás alsó tagozatos gyerekek részére készítette: Mócsán.
HURO/1001/138/2.3.1 Egy határon átívelő magyar- román idegen nyelvi dráma tehetségprogram megvalósítása.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Harmadik matematikakönyvem
Gazdagító programpárok Logikai-matematikai tehetséggondozás.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
TÁM-PONT A TESSÉK! Közhasznú Egyesület és a Törökbálinti Kórház mentálhigiénés segítő programja egészségügyi dolgozók számára.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Játékszenvedély Készítette:ViniczayGábor Forrás:Wikipedia.
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
I. generáció II. generáció III. generáció IV. generáció
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Gondolkozz, játssz, győzz, fejlődj. Csapatjátékok szerepe az oktatásban

Nem minden az aminek látszik… „Kockulás” vagy sem? Nézőpont kérdése!!! Képességek, csapatok Különböző kvalitás Különböző ismeretek Különböző habitusok Felvetés, ötlet Saját tapasztalatok, ismeretek hasznosítása Játékos képzés „honosítása” Készségek fejlesztése

Ötlet Felvetés Számítógépes játékok segítségével fejleszteni a gyerekek kvalitását Saját tapasztalatok, ismeretek hasznosítása „Játékos képzés honosítása” Készségek fejlesztése

A játék alapjai DOTA 2 Szabályok Játékmenet Játék felépítése Csapatok és a csapattagok szerepe Early game vs. Late game Jutalomrendszer

A játék szerepe az oktatásban – I. „Mit?” és „Hogyan?” Csapatmunka fejlesztése Taktika, együttműködés Szerepek felosztása Brainstorming Statisztikák elemzése

A játék szerepe az oktatásban – II. „Mit?” és „Hogyan?” Önálló gondolkodás, logika fejlesztése Egyéni szerep teljesítése Matematikai készségek fejlesztése Számítások, taktikai lépések tervezése

A játék szerepe az oktatásban – III. „Mit?” és „Hogyan?” Társas készségek fejlesztése Kommunikáció Beilleszkedés Konfliktus kezelés

A játék szerepe az oktatásban –IV. Óraszám Napi 2 órában (akár délutáni kötelező foglalkozásként) Technikai háttér Iskolákban biztosítva Minimális gépigény Költséghatékony megoldás

A játék hatásai Pozitív hatások Negatív hatások Kikapcsolódás, stressz oldás Siker élmény, öröm Fejlődés Nyelvtanulás Negatív hatások Függőséget és csalódást okozhat

Játéknak indult… Négy vezető ország Kiemelkedő teljesítmény Oroszország Ukrajna Kína Észak-Amerika Kiemelkedő teljesítmény Pl.: Denil Ishutin (Dendi)

Zárásként Egy kis ízelítő: KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! https://www.youtube.com/watch?v=-cSFPIwMEq4 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!