Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Marketing- információrendszer 112. lecke
MIR Különböző külső és belső információk koordinált és folyamatos gyűjtése, feldolgozása, szelektálása, tárolása, áramoltatása és megjelenítése, valamint az ezeket megvalósító rendszer.
A MIR alrendszerei piackutatás, marketing felderítés, belső adatszolgáltatás, Marketingmodellezés.
Kutatási folyamat lépései Probléma meghatározása Kutatás tervezése Adatgyűjtés Adatelemzés Kutatási jelentés
Adatgyűjtés módszerei Primer adatok: saját adatgyűjtés és feldolgozás –Kvalitatív Mélyinterjú Fókuszcsoport –Kvantitatív Megkérdezés – kérdések sorozata Megfigyelés – magatartásformák rögzítése (pupilla, Gilette) Kísérlet – (tesztcsoport – kontrollcsoport) Szekunder adatgyűjtés: mások által gyűjtött, feldolgozott és publikált adatok megszerzése.
A megkérdezés fajtái Személyes Postai Telefonos On-line (Próba!) Kérdéstípusok: –Nyílt –Zárt Alternatív (igen-nem) Szelektív (egy vagy több) Skála (1-5; 1-7;1-10)
Köszönöm a figyelmet!