IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ERNYŐ PROJEKT szakmai program TÁMOP /
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
A koragyermekkori nevelésről
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
IKT struktúra.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
ERNYŐ PROJEKT Záró 2013/ TÁMOP /
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Új technológiák alkalmazási lehetőségei a mentori munkában Készítette: Lőrinczné Tasi Zsuzsanna.
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben Hefop 3.3.2. projekt az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán

Apor Vilmos Katolikus Főiskola bemutatása Fő szakok: tanító, óvodapedagógus, szociálpedagógus sok hátrányos helyzetű hallgató (Nógrád megye) Emberközpontú (tánc-dráma, kézműves foglalkozások, gyakorlat orientált képzés) Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12. Hefop 3.3.2 pályázati célok Kompetencia alapú e-tananyagok kifejlesztése, beépítése az oktatásba IKT eszközökkel segített oktatási gyakorlat fejlesztése Szükséges IKT eszközök beszerzése Korszerű tanterem kialakítása Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Kidolgozott tanagyag tartalmak Környezettudatos nevelés Multimédia kompetencia fejlesztés Művészeti nevelés, művészetterápia (vizuális és zenei nevelés) Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Tananyagok megvalósítása online tananyag és multimédiás DVD a közoktatás ill. az óvodások számára Gyakorlatok, módszertani útmutatók a hallgatóknak, pedagógusoknak Általános jellemzők: differenciálás, interkulturális nevelés, hátrányos helyzetűek segítése Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Környezettudatos nevelés témakörei légkör, talaj, víz biodiverzítás ökológiai lábnyom hulladék Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Multimédiás kompetencia fejlesztés témakörei Digitális videózás technikai ismeretei Felvételkészítés, filmnyelv alapjai Hang és világítás Utómunkák - videószerkesztés Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Művészeti nevelés, művészetterápia témaköre Vizuális nevelés tér- ember és környezete Körülöttünk lévő természeti világ Épített világ Zenei nevelés – népzenei alapokon Ritmus és dallamkészség Zenei ismeretátadás Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

IKT kérdőív - Kompetencia mérés Előzetes informatikai tanulmányok Technikai feltételek IKT kompetenciák Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Előzetes informatikai tanulmányok I. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

PC/laptop ellátottság Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12. Internet ellátottság Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

IKT kompetenciák Gyakoriság - gyakorlottság Internet használat Információ keresés, kommunikáció Szórakozás A Web aktív használata (Web 2.0) Ügyintézés Média készítés, szerkesztés Az oktatásban használható IKT eszközök Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Leggyakoribb tevékenységek E-mail Keresés az Interneten Csevegés Személyes kapcsolat nyilvántartó (iWiW) Videó megosztóportálok (YouTube) CD/DVD írás Digitális fényképezőgép használata Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Legritkább tevékenységek Web 2.0-es lehetőségek Média készítés, szerkesztés Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12. Összegzés Hallgatók viszonylag sok informatika órán vettek részt, de nagy különbségek vannak Általános tekinthető PC/laptop, Internet használat, de hallgatóink 10-15%-ának nincs saját hozzáférése/PC-je Oktatási informatika és média szerkesztés amit a legkevésbé ismernek, használnak Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12. Javaslat A pedagógusképzésben egységesített IKT kompetencia felmérés Differenciált oktatási IKT képzés Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.

Jelli János jelli@avkf.hu Köszönöm a figyelmet Jelli János jelli@avkf.hu