IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben Hefop 3.3.2. projekt az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán
Apor Vilmos Katolikus Főiskola bemutatása Fő szakok: tanító, óvodapedagógus, szociálpedagógus sok hátrányos helyzetű hallgató (Nógrád megye) Emberközpontú (tánc-dráma, kézműves foglalkozások, gyakorlat orientált képzés) Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12. Hefop 3.3.2 pályázati célok Kompetencia alapú e-tananyagok kifejlesztése, beépítése az oktatásba IKT eszközökkel segített oktatási gyakorlat fejlesztése Szükséges IKT eszközök beszerzése Korszerű tanterem kialakítása Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Kidolgozott tanagyag tartalmak Környezettudatos nevelés Multimédia kompetencia fejlesztés Művészeti nevelés, művészetterápia (vizuális és zenei nevelés) Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Tananyagok megvalósítása online tananyag és multimédiás DVD a közoktatás ill. az óvodások számára Gyakorlatok, módszertani útmutatók a hallgatóknak, pedagógusoknak Általános jellemzők: differenciálás, interkulturális nevelés, hátrányos helyzetűek segítése Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Környezettudatos nevelés témakörei légkör, talaj, víz biodiverzítás ökológiai lábnyom hulladék Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Multimédiás kompetencia fejlesztés témakörei Digitális videózás technikai ismeretei Felvételkészítés, filmnyelv alapjai Hang és világítás Utómunkák - videószerkesztés Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Művészeti nevelés, művészetterápia témaköre Vizuális nevelés tér- ember és környezete Körülöttünk lévő természeti világ Épített világ Zenei nevelés – népzenei alapokon Ritmus és dallamkészség Zenei ismeretátadás Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
IKT kérdőív - Kompetencia mérés Előzetes informatikai tanulmányok Technikai feltételek IKT kompetenciák Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Előzetes informatikai tanulmányok I. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
PC/laptop ellátottság Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12. Internet ellátottság Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
IKT kompetenciák Gyakoriság - gyakorlottság Internet használat Információ keresés, kommunikáció Szórakozás A Web aktív használata (Web 2.0) Ügyintézés Média készítés, szerkesztés Az oktatásban használható IKT eszközök Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Leggyakoribb tevékenységek E-mail Keresés az Interneten Csevegés Személyes kapcsolat nyilvántartó (iWiW) Videó megosztóportálok (YouTube) CD/DVD írás Digitális fényképezőgép használata Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Legritkább tevékenységek Web 2.0-es lehetőségek Média készítés, szerkesztés Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12. Összegzés Hallgatók viszonylag sok informatika órán vettek részt, de nagy különbségek vannak Általános tekinthető PC/laptop, Internet használat, de hallgatóink 10-15%-ának nincs saját hozzáférése/PC-je Oktatási informatika és média szerkesztés amit a legkevésbé ismernek, használnak Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12. Javaslat A pedagógusképzésben egységesített IKT kompetencia felmérés Differenciált oktatási IKT képzés Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia, Eger 2008.02.12.
Jelli János jelli@avkf.hu Köszönöm a figyelmet Jelli János jelli@avkf.hu