Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet, tanársegéd PhD. Hallgató: SZE-MTDI 9022-Győr, Liszt F. u. 42.
Elkészítési előzmények, módszertan Megrendelő: Turisztikai Szakállamtitkárság (ÖTM), 2007., Részletes helyzetelemzés és helyzetértékelés, Nemzetközi kitekintés, Statisztikai adatok, kapcsolódó dokumentumok, kérdőíves felmérés, mélyinterjúk, egyéb információk, Fókuszcsoportos interjúk, szakértői egyeztetések, konzultációk, Szakértői munkacsoportok az egyes témakörök szerint, Prezentáció az OIB ülésen OES Megrendelő: Mosonmagyaróvár város önkormányzata, 2007 ősze, A turizmus helyzete Mosonmagyaróváron, stratégiai program, operatív program, zászlóshajó projektek meghatározása, A turizmus helyzete Mosonmagyaróváron, stratégiai program, operatív program, zászlóshajó projektek meghatározása, Statisztikai adatok, kapcsolódó dokumentumok, mélyinterjúk, telefonos interjúk, workshop-ok, kérdőív a Flexum Termál- és Gyógyfürdő területén, Statisztikai adatok, kapcsolódó dokumentumok, mélyinterjúk, telefonos interjúk, workshop-ok, kérdőív a Flexum Termál- és Gyógyfürdő területén, Eseti mélyinterjúk szakértőkkel, Eseti mélyinterjúk szakértőkkel, Prezentációk lakossági fórumon és városi közgyűlésen Prezentációk lakossági fórumon és városi közgyűlésen MISéOP:
Megfogalmazott jövőkép, célok A (gyógy)vendégéjszakák növekedése töretlen és 1 millióval magasabb, mint a bázis (2006) évben, A wellness szállodákban a vendégéjszakák száma a tervezési időszak utolsó évében meghaladta a 4 milliót, Az OEP és egyéb biztosítók által finanszírozott kezelésekből származó gyógyturizmus bevételek a évi nagyságot megkétszerezték, Az egészségturizmus fejlesztésnek közvetlen és közvetett eredményeképpen az új munkahelyek száma összességében rel emelkedett, A hazai lakosság részéről a fürdőlátogatottság 50%-kal emelkedett, A Kelet-Európai piacon (Lengyelország, Fehéroroszország, Ukrajna, Oroszország) a magyar egészségturizmus domináns helyzetet foglal el. Az ilyen céllal utazók több mint 50%-a Magyarországot keresi fel, Egészségturisztikai klaszterek lefedik az egész országot, A hálózati szerveződés országos szinten is megvalósult. Vendégéjszakák számának növekedése Mosonmagyaróváron, Növelni a vendégek fajlagos költségét, Szélesebb célcsoport megnyerése, Minőségi szálláshely kialakítása, Rekreációs központtá válás, Komplex turisztikai csomag kialakítása, Szélesíteni a gyógy- és termálvizek szakszerű hasznosítását, Kialakítani a fitness- és wellness- turizmus feltételeit, Erősíteni Mosonmagyaróvár turisztikai szerepét. MISéOP: OES:
Megfogalmazott FŐ CÉL OES: Az egészségturizmus termál- és gyógyvízre épülő ága Európa vezető hatalma lesz 2015-ben MISéOP: Az egészségturizmus újrapozícionálása PRIORITÁSOK
Prioritások OES I. PRIORITÁS: A természeti adottságokra épülő gyógyhelyek tudatos termékfejlesztése II. PRIORITÁS: Egészségügy és az orvostudomány összehangolása az egészségturizmussal, kutatások támogatása III. PRIORITÁS: A wellness-szel összefüggő szolgáltatások fejlesztése IV. PRIORITÁS: A gyógy- és wellness szállodák fogadóképességének fejlesztése V. PRIORITÁS: Marketingtevékenység hatékonyabbá tétele VI. PRIORITÁS: Az oktatási-képzési rendszer fejlesztése, átstrukturálása VII. PRIORITÁS: Az egészségturizmus működési kereteinek megteremtése MISéOP: Szolgáltatások differenciálása Gyógyászati készítmények előállítása A termálvízkincs differenciált hasznosítása Csatlakozás az európai uniós biztosítási rendszerekhez Egészségügy és az orvostudomány összehangolása, oktatás Fürdőmarketing
Szolgáltatások differenciálása -Gyógyélmény specializáció, -Úszóélet újjáélesztése, -Szolgáltatások igénybevételének egyszerűsítése, -Wellness profilok kialakítása, -A passzív wellness elemeinek erősítése, -Szolgáltatások összekapcsolása.
Gyógyászati készítmények előállítása
A termálvízkincs differenciált hasznosítása -A természetgyógyászat újjáélesztése, -Környezetvédelem.
Csatlakozás az európai uniós biztosítási rendszerekhez
Egészségügy és az orvostudomány összehangolása
Fürdőmarketing -Reklámhordozók aktiválása, -Aktív részvétel a szakmai szervezetekben.
„ S tudjad, hogy halandó vagy de addig is tartozol testednek valamivel például a gyógyfürdővel hetenként kétszer, esetleg háromszor ” (Márai Sándor)
Köszönöm a megtisztelő figyelmet!