Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Miskolczi Ildikó
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Iskolánkról.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A HORVÁT NEMZETISÉGI OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Jobbágy Piroska
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Beiskolázási tájékoztató december
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
A kolozsvári Báthory Líceum
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Készítette: Bártfai Lászlóné
ELEMÉR Informatikai eszközök az iskolafejlesztés szolgálatában Egressy Géniusz tehetségnap Budapest, április 7. TÁMOP /
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
PÁLYAVÁLASZTÁS.
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Testvérvárosok Terei Általános Iskola
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Alapiskola A szentpéteri iskolákról, illetőleg keletkezésükről néhány adat áll csak rendelkezésünkre ig csupán egy tanteremből állt az iskola. A.
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
A SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM BEMUTATKOZÓJA
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Napközis beszámoló 2008/2009 I. félév. Napközis csoportok Óvodai csop.:3 gyermek /Katraniczné Suvada Rózsa, Németh Szilvia/ Fogl.I.csop.:4 gyermek / Csipai.
Napközis beszámoló 2009/2010 II. félév.
Napközis beszámoló 2010/2011 I. félév.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Széchenyi István Általános Iskola Nagycenk 2017/ 2018
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM RÖVID TÖRTÉNELME
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon? Bodrogszerdahelyi Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?

A magyar iskola olyan többletismeretek és tudás megszerzését teszi lehetővé, amelytől elesik az a magyarul beszélő gyermek, aki nem magyar tannyelvű iskolában folytatja tanulmányait. Akit nem magyar iskolába járatnak, annak magyar nyelvismerete megkopik, lelkét és szellemiségét nem erősítik az iskolában szerzett magyar történelmi ismeretek és a magyar kultúra (zene, irodalom) élményei, egész életére lélekben szegényebb lesz. Aki magyar iskolában kezdi tanulmányait, annak számára sokkal nagyobb mozgástér nyílik későbbi tanulmányai során is. Egyetemi tanulmányait folytathatja Szlovákiában magyar nyelven, vagy ha olyan szakmát választ, amiben nincs Szlovákiában magyar nyelvű képzés, szlovákiai szlovák tannyelvű egyetemen folytathatja tanulmányait, továbbá Magyarország és Szlovákia együttes EU-s csatlakozása nyomán könnyen hozzáférhetővé válik számára minden magyarországi egyetem is.

Bodrogszerdahelyi Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola Intézményünk teljes szervezettségű iskola, amely Bodrogszerdahely és környéke magyar ajkú gyermekeinek oktatását vállalta fel. Az utóbbi évek során az iskolavezetés és a szülők összefogásával több pályázatnak köszönhetően korszerűsítettük, szebbé, élhetőbbé tettük a tantermeket. Korszerű eszközök, számítógépek, digitális táblák segítik a pedagógusok hatékonyabb munkáját. Iskolánkba jelenleg 141 tanuló jár. Az oktatói-nevelői munkát Trója Ernő iskolaigazgató vezetésével 16 pedagógus, 2 nevelőnő, 3 pedagógiai asszisztens, 4 hitoktató és 5 iskolai alkalmazott végzi.  Iskolánk nemcsak szellemi tudást közvetít, hanem sokoldalú, művelt, nyelvéhez és ősei hagyományaihoz hűen ragaszkodó fiatalokat igyekszik nevelni a jövő számára. Ezeket a célokat mind nagyobb százalékban igyekszünk elérni. Reméljük, tanítványaink meglelik számításukat, s tarisznyájukban azokkal az ismeretekkel, amit iskolánk falai közt kaptak, bátran nekivághatnak az élet újabb kihívásainak.

Amit a Bodrogszerdahelyi Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola nyújt az itt tanuló gyermekek számára Sportkör Színjátszó kör Informatika Ügyes kezek Média szakkör Történelmi szakkör Egészségügyi szakkör Szlováknyelvi szakkör Fotókör Főzőkör Néptánc Olvasókör Szakkörök

negyedévente megjelenik iskolaújságunk, a Tollforgató Amit a Bodrogszerdahelyi Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola nyújt az itt tanuló gyermekek számára negyedévente megjelenik iskolaújságunk, a Tollforgató sporttáborok, jutalomkirándulások Parlamenti Karácsony- Budapest Nemzetközi Gyermeknap- Budapest logopédiai szakfoglalkozás Versenyek: szavalóverseny, sportversenyek, matematikai versenyek, népdalverseny , rajzverseny

Iskolánk élete képekben

Iskolánk élete képekben

Köszönjük a figyelmet!