Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Az OH TÁMOP fejlesztései
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
GAZDÁLKODÁSI FELADATOK ELLÁTÁSA 2013.
A járási rendszer megújítása
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatalok és a kormányablakok
A HM Technológiai Hivatal főbb feladatai
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
A járási rendszer megújítása
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
Oktatási szakigazgatás
Információs nap szeptember 8..
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Köznevelési intézményrendszer komplex helyzetelemzésE KÉPZŐK KÉPZÉSE
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
KLIK az állami fenntartó Török Szabolcs tankerületi igazgató
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Győr-moson-sopron megyei kormányhivatal Széles Sándor kormánymegbízott
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ A tankerületek működése Hajdú-Bihar megyében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A járási rendszer megújítása
Kiskőrösi Tankerületi Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
A KRÉTA rendszer.
Közoktatási alapismeretek
Előadás másolata:

Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG 2015.03.05.

A KLIK a számok tükrében Jelenleg a KLIK fenntartásában lévő intézmények száma: Székhely-intézmények száma: 2.508 Feladat-ellátási helyekkel együtt: 5.962 Tiszta profilú: 4.515 Vegyes: 1.447 Az OH nyilvántartása alapján KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG

Folyamatban lévő változások KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG

A KLIK szervezetének átalakítása A jogalkotói szándéknak megfelelően 2015-ben a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ működése átalakul. A szervezet feladatköre módosul: kiszámíthatóbb, hatékonyabb és gazdaságosabb működést eredményez a központ a jövőben hangsúlyosabb irányító, ellenőrző és stratégiai szerepet fog ellátni a funkcionális feladatok megyeközponti, a szakmai feladatok járási szinten koncentrálódnak KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG

KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG A megyeközponti tankerületek feladatai bővülnek: gimnáziumok kollégiumok pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó intézmények gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények és az ilyen feladatokat ellátó többcélú intézmények A megyeközponti tankerületek a KLIK decentralizálásának keretén belül a feladatok bővülésével párhuzamosan megkapják a szükséges jogosítványokat is döntési idő lerövidülése hatékonyabb működés KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG

KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Funkcionális feladatok: különösen a a humánpolitikai és humánerőforrás gazdálkodási, költségvetési gazdálkodási, pénzügyi-számviteli, eszköz- és vagyongazdálkodási, iratkezelési, jogi (peres képviseleti), nemzetközi kapcsolatok lebonyolítására szolgáló, ellenőrzési, koordinációs, saját szervi működtetését szolgáló informatikai és informatikai rendszerfenntartási, kommunikációs feladatok, valamint a személyi, tárgyi, műszaki, pénzügyi feltételek biztosítását szolgáló műveletek. KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG

Feladatellátás változása az új struktúrában KLIK Központ Megyeközponti és fővárosi tankerület Járási és fővárosi kerületi tankerület Személyügy Költségvetés gazdálkodás Pénzügy-számvitel Eszköz és vagyongazdálkodás Beszerzés-Közbeszerzés Jog, koordináció Fejlesztés, projekt Oktatásirányítás- és Tanügyigazgatás

KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG KLIK jelenlegi szervezeti felépítés KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG

KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG KLIK tervezett szervezeti felépítés KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG

KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Feladatok címzettjei változnak A pedagógiai-szakmai szolgáltatást 2015. április 1-től az Oktatási Hivatal biztosítja: a KLIK fenntartásában lévő Pedagógiai Intézetek megszűnnek, feladataikat a POK-k veszik át. A szakképzés rendszere változás előtt áll: a szakképző intézmények fenntartói joga az NGM-hez kerül, 2015. nyarától. KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG

KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Köszönöm a figyelmet! www.klik.gov.hu KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG