Bevezetés az újkori filozófiába. Miért új korszak? -szabad városok -polgárság (pénz és tudás) -egyház- és tekintély- ellenesség - ész.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Készítette: Raczkó Viktória
IDÉZEZEK „Nem kívánok ragyogást,
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
Matematika a filozófiában
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Béla gondolatai a házasságról
Várkonyi Nándor látomása az emberi kultúra kialakulásáról Konzulens: VERÓK ATTILAKészítette: DEÁK KRISZTINA egyetemi adjunktus informatikus könyvtáros.
A KÖZÉPKORI NEVELÉS.
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
Készítette: a Dalai Láma
Ausztriai Nyelvi Tábor 4. Nap. A nap programja IdőkeretProgram 07:00-07:30Reggeli 08:00-10:00Németóra 11:00-11:30Holzgautól busszal a Reuttener Bergbahnig.
Az én Budapest-térképem Tájékozódás vidéki szemmel Szűcs Eszter – P3N3CH.
Paracelsus A meg nem értett tudós.
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A munka világával kapcsolatos tudás
PLATÓN Kakuk Ádám 12.D.
Mi a filozófia? bevezetés. Mi a filozófia? bevezetés.
F. Bacon ( ) és a modern tudományok alapvetése.
Mi a filozófia? Filozófia as tanév I. előadás.
ME-ÁJK, Bevezetés az állam és jogtudományokba 1. Előadás vázlata
Felvilágosodás Bevezető óra.
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Közbeszerzési, Pályázati és Beruházási ismeretek
Szervezetfejlesztési Program
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
Bevezetés az orvosi kódrendszerekhez 2. előadás Semmelweis Egyetem Egészségügyi szervező szak II. évf
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Mobilis robot (e-puck) robot és a Webots szimulációs rendszer megismerése szimulációs rendszer robot közepesen nehéz feladat megoldása például: vonalkövetés.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Élete ( ) Filozófiája - prekritikai korszak (1750 előtt) - természettudományok - kritikai korszak: - Mit lehet tudnom? - Mit kell tennem? -
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
Információ, adat, jel, kód
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
vizuális kommunikáció
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Egyetemek és vágánsok 14/A.
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Antropológa IV. rész Az emberi ismeret. Az ismeret fontossága Van-e kapcsolat a külvilág és a gondolat közt? (Mátrix) Van-e lét, van-e igazság? - a lét.
Kreatív, és korszerű Egyház Folk Iván. "Aki azt akarja, hogy az Egyház maradjon meg olyannak, amilyen, az nem akarja, hogy az Egyház megmaradjon." Klaus.
KLASSZIKUS SZOCIOLÓGIA ELMÉLETEK BBTE Szociológia és Szociális Munkásképző Kar Szociológia Tanszék Szociológia szak Péter László.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
XVIII. sz. , skót felvilágosodás Empirista, szkeptikus
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Énekel: Zdenka Lorencová
Személyiségteszt.
Bertrand Russell ( ). Problems of Philosophy – 1912 The Principles of Mathematics – 1903 logicizmus: a matematika nem más, mint továbbfejlesztett.
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
Germanisztika (német) alapszakos képzés
Figyelem irányító ábrák
A Bábel tornya A Bábel tornya (más néven a bábeli torony) a Biblia egy ószövetségi leírásában szerepel, mely arról számol be, hogyan jöttek létre a világ.
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
Hajdúszoboszló.      Tanulói létszám: 320 fő  ebből SNI-s: 29 fő.
Adat és információ. Információ, tudás  A latin informatio = felvilágosítás, tájékoztatás, oktatás szóból  Minden, ami megkülönböztet  Új ismeretté.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Felkészülés a nagy útra!
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
Smart Farming dr. Szieberth Dénes Kőszárhegy Kazinczy Ferenc utca 12. mobil telefon: 36 (06)
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration.
PRIMAL PICTURE INTERACTIVE ANATOMY Csajbók Edit Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár.
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
Asztrológiai továbbképzés
Az újkori bölcselet első jelentős képviselői: F. Bacon és Descartes
Énekel: Zdenka Lorencová
„Ne tegyünk minden tojást egy kosárba!”
Előadás másolata:

Bevezetés az újkori filozófiába

Miért új korszak? -szabad városok -polgárság (pénz és tudás) -egyház- és tekintély- ellenesség - ész

„Az az ismeretünk igaz, amely olyannak mutatja be tárgyát, amilyen az valójában.” Mi a biztosíték? -a kollektív tudás; -a tanáraink tekintélye. Mi történik, ha mindez megrendül? -ha a fundamentum megbízhatatlan, lehet, hogy az egész az; -az egyénnek magára kell hagyatkoznia. (Videók)

A mindenség leírása megismerés eredménye. Megismerni a megismerést! Közvetlenül az elme csak magát vizsgálhatja: -ismereteink nagy része magából az értelemből ered; -ismereteink egyedüli forrása a külvilágra és elménk működésére vonatkozó közvetlen tapasztalat.

Vége