Minőségbiztosítás Galba Ágota. 2010.12.06Szoftverminőság2 Célkitűzés-feladatok Célja: segítségével a személyzet és a menedzsment képes objektívan belelátni.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
GAZDÁLKODÁSI FELADATOK ELLÁTÁSA 2013.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
A belső könyvvizsgáló iroda tevékenységének rövid leírása Hargita Megye Tanácsa RO Csíkszereda, Szabadság tér 5. szám Tel.: , Fax:
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Environmental Compliance Inspection Course Az ellenőrzés megtervezése.
Szervezeti szintű folyamatszemlélet OPF. Célja: Az OPF célja, megtervezni és végrehajtani a szervezeti folyamatok fejlesztését, mindezt arra alapozva,
Szoftver minőség és menedzsment Mérés és elemzés Sziládi Zoltán.
A projektmenedzsment funkciói és területei
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségirányítás a felsőoktatásban
HACCP-előírások, alapvető higiéniai követelmények a vendéglátó üzletekben. Szoboszlai Gyula.
Pályázat és projekt menedzsment
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
HACCP az élelmiszer-higiéniában
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
Az inspektor A gyártás részletes és kollegiális felügyelete.
Egyéni döntések a szervezetben
Szervezetfejlesztési Program
A LOGISZTIKAI RENDSZEREK MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA
MÁSODIK MILLENNIUM VISSZANÉZVE (MMV) Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Második Millennium - másodszor Magyar Urbanisztikai Társaság Budapest,
Kisiklott projektek sínre tétele Sipos Ferenc Ágazat igazgató Móra Krisztina Projektvezető HTE Projektmenedzsment a gazdaságban,
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
S S A D M ELEMZÉSI ÉS TERVEZÉSI MÓDSZERTAN
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Project Monitoring and Control (PMC)
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Kormányszóvivői tájékoztató Public Private Partnership Átfogó hatékonyságjavítási és befektetési-aktivitás növelési program.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az elemzés és tervezés módszertana
Funkciói, feladatai és területei
Az EEM helye a menedzsmentben
Élelmiszerbiztonság a kereskedelemben.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
NHS (Nemzeti egészségügyi szolgálat) Skócia Kormányzás & Belső Audit Egészségügyi dolgozók belső auditálási konferenciája Dave Proudfoot, Helyettes vezető.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar 2009/2010-es tanévre pótfelvételi eljárásban meghirdetett képzések.
A projekt szervezeti formái
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
CMMI - VALIDÁCIÓ Suba Gergely.
Móricz Pál – ügyvezető igazgató Szenzor Gazdaságmérnöki Kft.
KONFIGURÁCIÓKEZELÉS è A projektirányítás a költségekkel, erőforrásokkal és a felhasznált idővel foglalkozik. è A konfigurációkezelés pedig magukkal a termékekkel.
Projektirányítás elmélet - teszt
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Projekt neve Cég neve Előadó neve
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Az SZMBK Intézményi Modell
IRÁNYÍTÁS/ ELLENŐRZÉS
Előadás másolata:

Minőségbiztosítás Galba Ágota

Szoftverminőság2 Célkitűzés-feladatok Célja: segítségével a személyzet és a menedzsment képes objektívan belelátni a folyamatokba és az összekapcsolt termékekbe Eljárás területe támogatja a minőségi termékek kézbesítését A személyzet és menedzsment ellátása minden szinten a megfelelő rálátással és visszajelzésekkel a folyamatokról és termékekről a projekt teljes időtartamára

Szoftverminőság3 Tevékenységek Objektív kiértékelése a végrehajtott folyamatoknak és termékeknek az alkalmazható folyamat leírások, szabványok és eljárások ellenében Nem egyező eredmények azonosítása és dokumentálása Minőségbiztosítási tevékenységek eredményeiről visszajelzés a személyzetnek és a menedzsmentnek Nem egyező eredmények a szükséges helyre meg legyenek címezve

Szoftverminőság4 Minőségbiztosítás eljárás területe Biztosítja, hogy a megtervezett folyamatok implementálva vannak Az ellenőrzés eljárás területében lévő gyakorlatok biztosítják, hogy a szükséges követelmények teljesüljenek  Két eljárási terület alkalmanként ugyanazt a terméket címzi meg, de eltérő perspektívából Ezen átfedés lecsökkentheti a kifejtett erőfeszítéseket, de eközben a különböző perspektívákat fenn kell tartani

Szoftverminőság5 Tárgyilagosság a minőségbiztosításban A tárgyilagosság szerepe a minőségbiztosításban kritikus a projekt sikeressége szempontjából Elérhető függetlenség és kritériumok által Kritériumokkal szembeni kiértékelő függvények használata: formális (tárgyilagosság biztosítása) és informális (bő 1 napi lefedettség) függvények

Szoftverminőság6 Tárgyilagos kiértékelés módjai Termékekről elosztott áttekintés és magyarázat Mélyreható vizsgálat a termékről annak végrehajtási helyén Egyenrangú vizsgálatok a formalitás különböző szintjein Formális vizsgálatok Folyamat ellenőrző pontok elhelyezve a folyamatokban

Szoftverminőság7 Tárgyilagosság biztosítása Általában egy minőségbiztosítási csoport, - amely független a projekttől- biztosítja a tárgyilagosságot, de néhány szervezet (leginkább a kisebbek) ezt a függetlenséget kikerülve más módszert alkalmaz: egy olyan szervezet, amely nyílt, minőségorientált kultúrával a minőségbiztosítás megoldható akár teljesen akár részben, a minőségbiztosítási funkció beágyazható a folyamatba

Szoftverminőság8 Minőségbiztosítási funkció beágyazva a folyamatba Minden egyén aki rész vesz a minőségbiztosítási tevékenységek végrehajtásában minőségbiztosítási képzést kell kapjon Ugyanezen egyéneket külön kell választani azoktól, akik fejlesztik vagy fenntartják a termékeket Független csatorna a menedzsment felé a nem egyező eredmények miatt

Szoftverminőság9 Példa: Tárgyilagosság megvalósítása egyenrangú vizsgálatok által A tagok képzésen vesznek részt, és megkapják a szerepüket a vizsgálatban Azon tagok akik nem vesznek részt az egyenrangú vizsgálatokban, minőségbiztosítási szerepet kapnak Nem egyező eredmények rögzítése a vizsgálati jelentésben, visszakövetésük, esetleges projekten kívülre tevésük

Szoftverminőság10 Minőségbiztosítás A projekt elején célszerű megvalósítani Szabványok Tervek Folyamatok Eljárásmód biztosítása Projekt értékének növelése és követelményeinek betartása Szabványok, tervek, folyamatok vizsgálata, hogy beleillenek-e a projektbe A folyamatokat és a termékeket kiértékelésre ki kell jelölni Kiértékelés történhet: mintavételezés vagy kritériumok alapján

Szoftverminőság11 Nem egyező eredmények kezelése Mihamarabbi azonosítás és megoldás ha lehetséges A nem megoldható eredmények a megfelelő menedzsment szintre kerülnek megoldás céljából

Szoftverminőság12 Speciális gyakorlatok Tárgyilagos kiértékelő folyamatok A minőségbiztosítási jelentéslánc leírása Termékek:  Kiértékelés riportok  Nem egyezőség riportok  Módosító tevékenységek

Szoftverminőság13 Tárgyilagos kiértékelő folyamatok Algyakorlatok 1. Egy olyan környezet támogatása, amely bátorítja a személyzet részvételét a minőségi vizsgálatok azonosításában és jelentéseiben 2. Kialakítani és fenntartani a kiértékelés megállapított kritériumait Az alfolyamatokat célja ilyen kritériumok megalkotása, melyek a következőkön alapulnak: Mit kell kiértékelni Mikor és milyen gyakran kell a folyamatot kiértékelni Hogyan kell a kiértékelésnek viselkednie Kiknek kell közreműködnie a kiértékelésben

Szoftverminőság14 Tárgyilagos kiértékelő folyamatok Algyakorlatok - folytatás 3. A megadott kritériumok használata a kiválasztott, végrehajtott folyamat kiértékelésére a folyamat leírások és szabványok betartása miatt 4. A kiértékelés alatt megtalált nem egyező eredmények azonosítása 5. Olyan tanulságok azonosítása, melyek javítják a folyamatokat

Szoftverminőság15 Nem egyező eredmények kommunikálása és megoldása Nem egyező eredmények státusza utal a minőségi irányvonalra Minőségi eredmények: nem egyező eredményekből és irányvonal analízis eredményekből áll Cél:  minőségi eredmények kommunikálása  Nem egyező eredmények megoldása a személyzet és a menedzsment segítségével

Szoftverminőság16 Termékek- Algyakorlatok Termékek:  Módosító cselekvés jelentések  Kiértékelés jelentések  Minőségi irányvonalak Algyakorlatok:  1. Minden nem egyező eredmény megoldása a személyzet megfelelő tagja által-ha lehetséges  2. A nem megoldható, eltérő eredmények dokumentálása  3. Nem megoldható, eltérő eredmények a hozzá tartozó menedzsment szintre való terjesztése  4. Nem egyező eredmények analizálása a minőségi irányvonalak azonosítása céljából  5.A fontos résztvevők tisztában vannak a kiértékelés eredményeivel és a minőségi trendekkel  6.Nem egyező eredmények követése megoldás céljából  7.A hozzátartozó menedzsmenthez az eltérő eredményekről és minőségi irányvonalakról leírás eljuttatása

Szoftverminőság17 Példák az eltérő eredmények megoldására Az eltérő eredmények fixálása Azon szabványok, folyamat leírások, eljárások megváltoztatása, melyek kritériumai nem teljesültek

Szoftverminőság18 Minőségbiztosítási tevékenységek rekordjainak kialakítása és fenntartása Termékek: Kiértékelés logok Minőségbiztosítási riportok Módosító tevékenységek státuszának jelentése Minőségi irányvonalak jelentése Algyakorlatok  1. Minőségbiztosítási tevékenységek részletes rögzítése, hogy később is a státuszuk és eredményeik ismertek legyenek  2.A minőségbiztosítási tevékenységek státuszának és történetének módosítása szükség szerint