Wigner FK, Beszéd- és Rehabilitáció-Technológia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A hallás.
Advertisements

Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Virtuális méréstechnika Hálózati kommunikáció 1 Mingesz Róbert V
Feladatsor A mi világunk 1. c. tankönyvhöz
Hogyan érzékenyítsünk?
Lajtai Dániel (ladmaat.elte). Tartalom  Mi is az a távközlés?  Példa emberi távközlésre  Alapelvek  Távközlés napjainkban.
INFORMATIKA OKTATÁS GYÓGYÁSZAT KÖZLEKEDÉS TÁVKÖZLÉS HADITECHNIKA
Készítette: Alko-soft Bt A Braille eszközök általános jellemzői.
A fejhallgatók története
A Beszéd- és Rehabilitáció-Technológiai csoport tevékenysége
A nyelv, az orr és a bőr mint érzékszervek
2. témakör: Az állatok kommunikációja
Segédlet a Kommunikáció-akusztika c. tárgy tanulásához
3. óra Kódok, adatok.
A kommunikáció általános modellje
Vizuális kommunikáció bevezetés
Bányai Júlia Gimnázium
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Rekurziós példa „Az érzékek elé kell tárni mindent, mégpedig a láthatókat a látás elé, a hallhatókat a hallás elé, a szagolhatókat a szaglás elé, az ízelhetőket.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
Közönségkapcsolatok (PR)
Az operációs rendszerek
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
A jelnyelvi fejlődés kezdeti szakaszai siket és halló gyerekeknél
Az információs társadalom jogi alapkérdései, alapfogalmai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Bevezetés a pszichológiába
MOST „MObil SegítőTárs” vakoknak
Dr. habil. Benczik Vilmos főiskolai tanár, ELTE TÓK
A hallás.
VTT-BudapestSchanda János VE-Professzor Emeritus – CIE-MNB Színészlelet és „lágy” metrológia CIE TC 1-65:A framework for the measurement of visual appearance.
A multimédia és a közösségi hálózatok a hatékony nyelvtanulásban Debreceni Egyetem Informatika Tudományok Doktori Iskola PhD Konferencia, Hollókő, 2013.
Hogyan tanítsuk meg a számítógépet magyarul? Számítógép és nyelv Varasdi Károly MTA Nyelvtudományi Intézet
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
EGYENLŐ ESÉLYŰ HOZZÁFÉRÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁSOKHOZ SZMM, OFT Horváth Péter, szakmai tanácsadó, titkár június 17.
A fogyatékos emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Siketvak személyek szükségletei F ogyatékos E mberek Sz ervezeteinek T anácsa – Királyhidi.
Hardver ismeretek Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT A billentyűzet és a pendrive.
Antropológa IV. rész Az emberi ismeret. Az ismeret fontossága Van-e kapcsolat a külvilág és a gondolat közt? (Mátrix) Van-e lét, van-e igazság? - a lét.
Információelméleti alapok Adat és információ. Szemléletmód Fogalomalkotás Kommunikáció - konvenciók Az ismeret rokonai - adat, információ Az adatkezelés.
Integráló iskolák a közoktatásban
New View Beszámoló a tanulókkal történt interjúról.
Állatok érzékszervei.
EDR a lakosság riasztásának szolgálatában Budapest, Tanka László tű. ezredes BM OKF.
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
IT ALAPFOGALMAK HARDVER.
A MOST-ról általában Akadálymentes programcsomag
Kommunikáció siketekkel a könyvtárban
Egyformák vagyunk? Nemi hovatartozásunk: Velünk született, vagy választható?
MTA SZTAKI Department of Distributed Systems Mutasd a hangod! intelligens gépi jeltolmács beszéd- és halláskárosultaknak Mátételki Péter.
Az akadálymentesítés szempontjai a kulturális honlapoknál - a VMEK Moldován István OSZK-MEK Kulturális honlapjaink minősége - európai.
Mechatronikus szemmel nézve Bozsik Márton - NIUAJF
Kognitív fejlődés 2. Piaget 1.
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Ismereteink 70%-át látás útján szerezzük.
A hangok világa Hangképzés.
ÉRZÉKENYÍTÉS Siketvakok. 1. Siketvakság definíciója: A siketvakságba olyan fogyatékos állapotok tartoznak, amikben a látás és a hallás is annyira sérült,
 A TIOP pályázat SNI csomagjai  Gépi beszédfelismerés  Digitális tananyagok akadálymentesítése sajátos nevelési igényű tanulók számára  SNI IKT.
 Fizikai és infokommunikációs akadálymentesítés  Digitális tananyagok akadálymentesítése  Gépi beszédfelismerés.
Hallatlan Alapítvány Összefoglaló az Alapítvány tevékenységéről és kiadványairól Országos Idegennyelvű Könyvtár Budapest, november 26. Könyvtár,
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
„A betűk csendje” Könyvek, könyvtárak a hallássérültek világában dr. Tapolczai Gergely ügyvezető igazgató Budapest, november 26.
Radványi Mihály - Doktorizom! -.
A nyelv mint jelrendszer
Mozgástan, mozgásfejlődés, neurobiológia
A MORPHOLOGIC - BME EGYÜTTMŰKÖDÉSEK
Oktatási segédlet a Kommunikáció-akusztika c. tantárgy tanulásához
BraiLab beszélő számítógépcsalád vakoknak „Only for me”
Hangtani alapfogalmak
Az európai határregisztrációs rendszer - Határrendészeti igény
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Wigner FK, Beszéd- és Rehabilitáció-Technológia Hogyan tanítsunk siketvak embert morzézni? SMS-ezés rezgő okostelefonnal Arató András, Márkus Norbert, Malik Szabolcs, Vaspöri Teréz, Buday László Wigner FK, Beszéd- és Rehabilitáció-Technológia

Mi jellemzi a nyelvet? (a tanulás szempontjából) Az emberek közti kommunikáció eszköze Társul hozzá identitástudat A percepció valamely érzékszervvel történik A reprodukció motorikus programmal valósul meg A percepciót és reprodukciót közös hierarchikus struktúra, a mentális szótár vezérli

Példák nyelvekre Beszédnyelv hallás – beszédképző szervek Jelnyelv látás – kéz, mimika, szájmozgás Siketvak jelnyelv szenzomotoros érzékelés Braille tapintás – kéz, írótábla Síkírás látás – kéz, toll, számítógép Morze hallás – kéz, billentyű

Beszédminta szonogram

Morzeminta szonogram

A mentális szótárat különböző sebességeken kell rögzíteni 8 ép embert megtanítottam a morze nyelv fonémáira 20 WPM sebességgel 6 WPM sebességgel megnőtt a vételi hibaarányuk Az effektív sebesség azonos volt (20 WPM-nél nagyobbak voltak a karakter szünetek)

Mobil SegítőTárs (MOST) eszközeink vakoknak

Rádióállomásunk hívójele Rehabilitation with Speech Technology