A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Advertisements

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A turizmus rendszer környezete
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
dr. Sztruhár Gyula ügyvezető
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Információs irodák menedzsmentje Szegedi Tudományegyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
Alapfogalmak.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
TDM Tanfolyam A TDM lényege
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Kérdések a második zh-hoz
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A fenntartható minőségi turizmus, mint a Centurio program egyik kulcsterülete Hargita megyében Centurio Disszeminációs Szeminárium Szolnok, szeptember.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Balaton régió turizmusában
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
DESZTINÁCIÓK TURISZTIKAI TELJESÍTMÉNYÉNEK TELEPÜLÉS-SZEMPONTÚ MEGKÖZELÍTÉSE Dr. Szalók Csilla „TDM Workshop”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Desztináció-marketing
A piac és a piacgazdaság
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Kooperáció és integráció management /A tantárgy neve/

1. Előadás témakörei A desztináció fogalma; A desztináció mint turisztikai versenytényező; Vállalat és desztinácó;

1. ELŐADÁS ANYAGA A desztináció definíciója A kereslet kristályosodási pontja A desztináció az, amit a turista utazási célul választ és az, amit a szolgáltatók piacra visznek A vendég perspektívájából meghatározott egész Szétfeszíti a hagyományos értelemben vett politikai határokat Hogy a vendég számára mi a desztináció, az a vendég igényeitől és észlelésétől függ – lehet egy golfpálya, de adott esetben egy egész földrész is A desztináció mint vonzerők és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások és létesítmények mintázata mint szolgáltatások összessége egy bizonyos vendég számára egy bizonyos termékként jelenik meg A desztináció tehát versenyegység, amit stratégiai üzleti egységként kell irányítani

1. ELŐADÁS ANYAGA A desztináció tartalma az üdülési szcenárió modellje szerint: A szállás színtere A település színtere A táj színtere A kirándulások színtere

ELŐADÁS ANYAGA Az attrakciós pontok szerepe Olyan szórakozási vagy ellátási pontok, amelyek megnövekedett vonzerőt képesek emberekre gyakorolni A beutaztató turizmus tulajdonképpeni atomjai: a legkisebb egységek, amik önmagukban is képesek vonzerőt kifejteni s keresletet magukra irányítani A desztinációk tulajdonképpen olyan attrakciós pontokból állnak, amelyek pozitív kölcsönhatásuk révén növelik saját vonzerejüket

ELŐADÁS ANYAGA A desztinációk piacra vitelének szintjei Attrakciós pont > vállalkozó Település > helyi szervezet Térség > térségi szervezet Stb Kontinens > kontinentális szervezet Látszólag felesleges párhuzamosságok Valójában mindegyik szint egy másik desztinációt visz piacra más vendégek számára

1. ELŐADÁS ANYAGA A desztináció mérete A desztináció mérete a következőktől függ: Minél távolabbról nézzük, annál nagyok, átfogóbb Minél behatároltabb az utazás célja, annál behatároltabb a desztináció: a kongresszusi turista számára a kongresszusi szálló, de ha bevásárolni is akar és a kultúra is érdekli, már a város is

1. ELŐADÁS ANYAGA A desztináció mint turisztikai versenytényező Terméknek azokat a szolgáltatásokat, szolgáltatási csomagokat tekinthetjük, amik képesek vásárlók bizonyos igényei kielégíteni, ebből következik, hogy a vásárló dönti el, mi a termék A desztinációk által kínált turisztikai termékek esetében is a vásárló-orientált gondolkodásnak kell érvényesülnie A vásárló/turista igényeit a desztináció egészének termékegyüttese elégíti ki Ezt a szolgáltatás csomagot szolgáltatási láncolatnak tekinthetjük A szolgáltatási láncolat egyes elemei és minőségük gyakran a desztináció egészére vonatkoztatva jelennek meg, ezért a desztinációknak a szolgáltatási lánc minden elemére vonatkoztatva ki kell fejleszteniük egy folyamatorientált perspektívát

1. ELŐADÁS ANYAGA A desztinációk sikere a piaci versenyben dől el Akkor sikeresek, ha turisztikai termék-előállítóként képesek elegendő profitot termelni a termelési folyamat egyes résztvevőinek (hotelek, vendéglők, stb.), illetve képesek a turizmusban közvetlenül nem érintett szereplők életminőségét javítani Azt a képességüket, hogy képesek a piacon elegendő többletet elérni, versenyképességnek nevezzük A desztináció egészét tehát a piaci verseny egységeként kell stratégiailag vezetni, méghozzá azzal az alapvető céllal, hogy a desztináció hosszútávon versenyképes legyen

AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA A desztinációban zajló folyamatokat - leegyszerűsítve, különösen a politikai és társadalmi beágyazottság figyelmen kívül hagyásával – leírhatjuk mint vállalati modellt is, mivel: A desztináció olyan piaci egység, amely harmadik személyek számára, emberi és technológiai erőforrások alkalmazásával, ellenszolgáltatás fejében szolgáltatásokat nyújt. Ezzel érvényes rá minden, a vállalkozással mint piaci egységgel kapcsolatba hozható, alapvető tulajdonság.

AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA A vállalati és a desztinációs rendszerek közötti alapvető különbségek: A desztinációban nincsenek rögzített utasítási jogkörök és szolgáltatási útvonalak; nehezen mérhető és gyakran zavaros eredményességi mutatók vannak; A desztináció nyitottabb rendszer, mint a vállalat; Stratégiailag meghatározó források közös tulajdonban vannak, illetve közösségi alapon meghatározott döntési kompetenciáknak vannak alárendelve; A folyamatok lényegesen nyitottabbak.

Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Hogyan határozhatjuk meg a desztináció fogalmát? 2./ Mit jelent a desztináció mint piaci versenytényező? 3./ Mi a desztináció stratégiai vezetésének alapvető célja? 4./ Milyen különbségek vannak a vállalat és a desztináció mint rendszer között?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az előadás anyagát készítette: Semsei Sándor Kooperatív feladatok a desztinációban