A kutatás indítása A kutatás kerete, folyamata (Groat Wang), irodalomkeresés, bibliográfia, dokumentáció készítése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2005. szeptember 15. A CEBS CRD-hez kapcsolódó egyéb, előkészület alatt álló anyagai Seregdi László szeptember 15.
Advertisements

Winnie the pooh & friends
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Számold meg a fekete pontokat!
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Kliensoldali Programozás
GTK-GVAM 11-es csoport. Bevezetés 1. Mi a vizsgált probléma? 2. Ki a célcsoport? 3. Mi a várható hasznosság?
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Kurt Wenner, a világ kevés utcafestőinek egyike eredeti festményeit élőben, közönség előtt készíti. Gazdagon díszített, kézzel festett pasztellképein klasszikus.
A kiskorúak védelmének etikai dilemmái
Minőségügy a mindennapokban
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
A SZAKDOLGOZAT.
Online adatbázisok a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Központi Könyvtárában május 28. Téchy Tünde.
Ptol-1 Ptolemy Claudius, the great Greek mathematician lived and worked in the 2 nd century B.C. An important theorem about inscribed quadrilaterals.
Web 2.0 Budapest – San Francisco Only the Web 2.0 Conference brings the intelligence, innovation, and leadership of the internet industry together in one.
INNOAXIS IPA HUSRB/0901/2.1.3 APPLICATION ID: HU-SRB/0901/213/028 PROJECT TITLE: The borderline as an axis of innovation LEAD BENEFICIARY: Centre for Regional.
NYITÓÉRTEKEZLET OPENING CONFERENCE. ELSŐ LÉPÉSEK FIRST STEPS ELSŐ LÉPÉSEK FIRST STEPS Használható legyen történelem és a társadalom- ismeret órákon.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Építészeti kutatás és alkotás (tervezés)
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Architecture Dialogues Positions – Concepts – Visions Marcel MEILI, Markus PETER Marcel Meili, Markus Peters Architekten pp “Our driving force.
Tematikus kutatás, 2. félév Témák és feladatok. Kutatás – írás Témák (szűkítés, konkretizálás) Módszerek (külön is: PhD-sok rövid bemutatója: történeti.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Csak olvasd el… Angol szöveg, magyar fordítással.
Winnie the pooh & friends
Virgo Augustus 24. – September 23.. Virgo Symbols.
Indiai tanmese az elefántról …. “The Blind Men and the Elephant", by John Godfrey Saxe ( ). It was six men.
The official language of our country is Hungarian.
A világon elsőként: NEMZETKÖZI VIRTUÁLIS SAKKISKOLA (  Világszerte elfogadott tény, melyet számos kutatási eredmény is.
Have you ever asked yourself: PART FCL – What's behind it and how does it affect me? Airprox – What to do when coming too close? Alternative propulsion.
 Presentation for our collegues regarding meeting in Greece  Journalist from HVG (Weekly World Economy) visited our school  Visit at the Budapest Zoo.
Az első prezentáció után, a kutatás lépései. A legközelebbi feladat Hétfő estig: kibővített-kiegészített-pontosított témavázlat, amely tartalmazza ▫A.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
Bibliometriai kérdések az MTMT-ben Berhidi Anna Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Maven és Ant Build eszközök bemutatása
folytatott bibliográfia elemzéséről
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
International Olympiad in Informatics
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Publikációs stratégia Szakirodalmi forrásanyagok használata MTMT
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
Equality and solidarity in school practice
Polymer Theory Why are we looking at polymer theory?
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Az interdiszciplináris oktatás felé
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Az interdiszciplináris oktatás felé
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Vasas Lívia, PhD december
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
ALSONANA INTERNATIONAL FORUM
Csurgalékvíz tisztítás
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Lívia Vasas, PhD 2018 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2018.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
Lívia Vasas, PhD 2019 Disszertációk Lívia Vasas, PhD 2019.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A kutatás indítása A kutatás kerete, folyamata (Groat Wang), irodalomkeresés, bibliográfia, dokumentáció készítése

A szituáció PhD – DLA Kutatás és tervezés Tervezésorientált kutatás – kutatásorientált tervezés (design by research - research by design) A tematikus év elképzelése: modellszerű vizsgálatok: szakmai és kulturális probléma mint keret – csoportos tervezési projekt, kutatással megtámogatva, a probléma modellezéseként – problémaorientált kutatás.

(Termékeny?) feszültségek Egyéni és csoportos Éves és folyamatos munka Évfolyamok együttműködése

Kutatás Közös és egyéni tájékozódás Tájékozódás, tájékozottság Tervező Oktató (egyetem) Szakmai és tágabb nyilvánosság Kapcsolódó, megalapozó Produktív A kutatás (viszonylagos) önállóság : „epizódikus jelleg”

Induló csoportos kutatás Az eddigi kiírások alapján Közös metszet (majdnem): felhagyott ipari területek, értékfelmérés, újrahasznosítás Két északi, két déli helyszín. Pesti – budai oldal. folyt. Köv. negyed hattól.

Mitől lesz ez doktori, a graduálisnál magasabb szintű kutatás? Egyrészt attól, hogy a társtudományokkal (történelem, régészet, művészettörténet, építészettörténet, tájépítészet, muzeológia, stb.) közösen javasoljuk folytatni. Másrészt pedig attól, hogy nem csupán az összefüggések megismerését és értékkataszter készítését várjuk a hallgatótól, hanem a főváros, az ország, de akár a világ más, hasonló területein is alkalmazható stratégia és eszköztár kidolgozását a térbeli és időbeli folytonosság biztosítására a „rozsdaövezeti” fejlesztéseknél

Groag/Wang

A kutatás szintjei Systems of Inquiry which entails broad assumptions about the nature of reality, knowledge and being. „Világnézet, korszellem” (historizmus, szellemtörténet) - „paradigma” (Kuhn) – episztémé (Foucault): korszakos szellemi-kulturális minták/mintázatok Schools of thought: broad theoretical perspective that has significantly influenced multiple disciplines. Szellemi irányok, iskolák: olyan jelentős elméleti megközelítésmód, amely lényegi hatást gyakorolt több diszciplinára. The adoption of a particular school of thought is likely to influence how research questions are framed, and often imply the use of specific modes of analysis.

A módszertantól a technikákig Stratégia: a kutatás általános iránya, átfogó terve vagy struktúrája. „Research design” Taktika: konkrét vizsgálati technikák: az adatgyűjtés és archiválás módjai, elemző eljárások stb.

Kutatás = tudomány? Tudomány: természet –társadalom- és humántudományok Van-e egységes módszer? Kutatási tradíciók, paradigmák Van-e egységes kánon? A tudományosság többféle, az adott terület jellegének kritériumrendszere Konstrukció, pluralizmus

Miért és hogyan keresünk és használunk forrásokat? Internet Könyvtár, katalógusok Adatbázisok (Jstor) Publikált fontos művek irodalomjegyzéke, hivatkozásai A jegyzetelés módszere

Mik a szakirodalom témába vágó fontos vonulatai? Vannak-e jelentős eltérések a fontos megközelítésekben? Mik az engem érdeklő terület/irány legfontosabb művei és szerzői? Mik ennek vagy annak a műnek a legfontosabb megállapításai, üzenete? Mik az erősségei, illetve hiányosságai vagy kiegészítendő pontjai?

Kutatási kérdések Általános – különös, egyedi Eszközjellegű – realista Nyitott, alternatív – folyamatszerű Helyzetfelmérés és cselekvési program, cél (what is the case? – what to do?)

Irodalomkeresés, ösvények-csapások Wikipédia – speciális adatbázisok Kereső kérdések, kérdéscsoportok A címadás jelentősége Kivonatok Elsődleges és másodlagos - (harmadlagos) források (a feel for relevance in relation to what)

A research-oriented mind is trained by repeated exercises in linking these connections all at once.

Téma Gondolkodás Keresés Rendezés Írás Annotációk Az általános érdeklődés területe Fontos vonulatok Mi a kutatási kérdés? Mi az igazolás? A források terjedelme Cimkézés, címadás Cikkekből származó szakirodalmi utalások Kulcsfontosságú személyekkel való beszélgetés Kutatás adatbázisokban Példák azonosítása Disszertáció adatbázis Kurzusok során felmerülő források Szürke források Elsődleges-másodlagos Elméleti iskolák Hiányok, lyukak Összehasonlítás-vonatkoztatás Elmélyítés Támogató érvek Cáfoló érvek Annotációk Feljegyzés, visszakeresés Könyvtárakba rendezés/csoportosítás, címekkel ellátás Nyers tételmondatok Nyers absztraktok Tartalomjegyzékek Fejezetek struktúrája Potenciális kutatási kérdések

Elmélet Gondolkodás Keresés Rendezés Írás Milyen ismeretelméleti feltevések? Milyen filozófiai alapok? Kapcsolódó területek (az interdiszciplinaritás szintje) Interdiszciplináris linkek Fontos gondolkodók Fontos elméletek Fontos munkák Kapcsolatfelvétel emberekkel Hogyan alakult ki az elméletnek ez a vonulata? Honnan ered? Származásvonal Példakeresés Miyen kapcsolódó elméletek? Fogalmazd meg, hogy az elméletnek ez a vonulata mennyiben érinti a témádat? Potenciális kutatási kérdések Cimkézés

Módszer Gondolkodás Keresés Rendezés Írás Milyen stratégia? Milyen taktika? A módszertannak megfelelő források A módszerre vonatkozó irodalmi források Példák az irodalomból Kapcsolatfelvétel A kulcsfontosságú források erős és gyenge pontjai Mi az, ami járható, elvégezhető? Diagramok készítése Potenciális kutatási kérdések Cimkézés

Végeredmény Gondolkodás Keresés Rendezés Írás Elmélet – új megoldás, finomított magyarázat vagy modell Alkalmazás pl. design irányelvek vagy eszközök formájában A kettő együtt. Példák Ez még mindig az, mint amit szeretnék csinálni? A cimkék vizsgálata Jártasság az irodalomban. Más új munkák. Jövőbeli kutatás Kiegészítő cikkek.

Writing Tip Sheet: The Annotated Bibliography Boston Architectural College, Learning Research Center Part I: Writing an Annotated Bibliography Like a regular bibliography, an annotated bibliography is a list of sources. However, a regular bibliography lists only citation material such as title, author, and publisher. An annotated bibliography provides much more. Besides a citation, it also includes an “annotation,” a brief paragraph (normally around 150 words) that includes the following: 1. Summation: A brief overview of the source’s content and main points. 2. Evaluation: How useful is the source? Is it credible? 3. Connection: How does the source connect to your research? What can you learn from it? How do you intend to use it? (Or, if the paper is already written, how did you use it?) http://www.the-bac.edu/Documents/Departments/Academic_Services/2014/Annotated_Bibliographies.pdf

Harries, Karsten. “The Ethical Function of Architecture” Harries, Karsten. “The Ethical Function of Architecture”. Theorizing a New Agenda for Architecture. Edited by Kate Nesbitt. Princeton: Princeton Architectural Press, 1996. Harries crafts an argument that architects must remember that they have ethical responsibilities when they design. She claims that technology has given us new freedoms and allows us to go wherever we want. However, between this freedom and a developing homogeneity in design, many of us end up essentially “homeless.” She feels it is the architect’s responsibility to combat this homelessness with his/her designs. Harries is a philosopher at Yale University, so she is a very credible voice of authority. While I find myself not completely agreeing with her claims (too generalized), several of her statements should provide useful corroborating support for the claims I am making in my own paper.

Cultural Landscapes Bibliography Return to Bibliography Soja, Edward.  Thirdspace: Journeys to Los Angeles and Other Real and Imagined Spaces.  Cambridge, MA: Blackwell, 1996. In Thirdspace, Edward Soja accomplishes three things.  First, he defines his concept of “Thirdspace,” a notion of space that combines spatiality with sociality and historicality.  Thirdspace is an interdisciplinary idea of space, history, and society that treats the micro-geographies of the everyday with as much seriousness as it treats the macro-geographies of larger historical trends.  Both of these geographies are crucial for a nuanced interpretation of the site under investigation.  Soja's second goal is to chart an intellectual history of Thirdspace.  He does this by doing a close reading of both Lefavbre and Michel Foucault, as well as drawing on Anna Deavere Smith's Twilight LA, the work of Gayatri Spivak, and Gloria Anzaldua's idea of the borderlands.  For Soja, Thirdspace is “an-Other” space, a sprawling, radical zone created and populated by the marginalized (10).  Finally, Soja does a close reading of Los Angeles, examining the city as a site of historical activism through the Power of Place project, a site of panoptic power through Citadel-LA, and as a site of potential through his comparison of LA with Amsterdam. Thirdspace offers the reader a whirlwind primer in Soja's theoretical apparatus through his in-depth excerpts and careful charting of his intellectual evolution. Ultimately, this charting is one of Thirdspace's most potent aspects.  Soja's use of excerpts expose the reader to his myriad influences, and emphasizes the many ways Thirdspace can be used as a radical, libratory concept. [M. Velazquez]

Tér – hely, a térbeli fordulat Szellemtörténet, Hamvas Norberg-Schulz Frampton http://www.youtube.com/watch?v=Mjd58mE76tU (Aalto and the Finnish Architecture)

A kutatási cél rövid meghatározása Nem az általános kutatási irányt kell itt bemutatni, azt legfeljebb megemlíteni érdemes, hanem ezen belül a konkrét vizsgálandó témát, amelynek eredménye egy megfelelő források, tájékozódás, gyűjtés és gondolati munka alapján megírt tanulmány.

A téma leszűkítése Ez az irodalmi tájékozódás, feldolgozás alapján újra átgondolható, s maga a cél is újrafogalmazható. Ezt azért érdemes megcsinálni, hogy újra meg újra próbáljatok megküzdeni a körülhatárolással, próbáljatok tisztába jönni saját célkitűzésetekkel, illetve mérlegelni ennek realitását. A címadás, rövid megfogalmazás jelentősége.

Összevetés a kitűzött célokkal A tanulmány kapcsolódhat és jó is, ha kapcsolódik a tervezési feladathoz, de inkább annak keretét, jelenti, tehát előkészítő, megalapozó, alátámasztó jellegű és jelentőségű. Érdemes ezért nemzetközi szakirodalomra, összefüggésekre, példákra kitekinteni, egyáltalán az elemzést a konkrét tervezési feladatnál általánosabb horizonton megfogalmazni, ami esetleg a későbbi munkátokban is hasznos lehet, amikor már nem ezen a tervezési projekten dolgoztok.

Szakirodalmi tájékozódás, tematikus bibliográfia készítése Az egyes témáknak megfelelően különböző forrástípusok képzelhetők el, de a megfelelő irodalmi tájékozódásnak mindenképpen részét kell képeznie. A kutatás irányának, az általatok megfogalmazott kérdéseknek, problémáknak megfelelően végezzetek tematikus kutatást - a legegyszerűbb ezek közül az OMIKK katalógusa (ebben, elvileg a tanszéken megtalálható könyvek is benne vannak), illetve az ott elérhető adatbázisok. A felmerülő tételeket próbáljátok meg tematikusan rendezni, s a feldolgozás számára fontossági sorrendet kijelölni. Nem elég tehát az interneten keresgélni, bár természetesen az is hasznos.

A feldolgozás dokumentálása, annotált bibliográfia A megnézett, s valamilyen szempontból érdekesnek, illetve fontosnak tartott forrásokról mindig készítsetek akár pár szavas feljegyzést, emlékeztetőt! Komolyabb esetben kivonatot, tartalmi összefoglalást. Az annotált bibliográfia tartalmazza a legfontosabbnak ítélt források rövid, kivonatolt összefoglalását. Itt egyrészt az a fontos, hogy a számotokra fontos vonatkozásokat emeljétek ki, amelyek segítségével később egyszerűbb lesz ezekre a munkákra visszaemlékezni. Másrészt az is cél lehet, hogy a rövid összefoglalók segítsék a hasonló témákban kutatók tájékozódását.

Részletes témavázlat készítése Ez az előbbiekre támaszkodva ismerteti a kutatás témáját, célját, a választott stratégiát, a megvizsgálandó témákat, várható felépítést stb. Ebbe már bele lehet tenni rövid hivatkozásokat a fenti bibliográfiákból.

A félév végi dolgozat különböző műfajú és témájú lehet: el lehet kezdeni közvetlenül a tanulmány kidolgozását, de az is megfelelő, illetve hasznos lehet, hogy valamely témakör irodalmáról készítetek kifejtett, elemző-értékelő összefoglalást, amit majd valamilyen formában beledolgozhattok a végleges szövegbe is. De lehet egy viszonylag független téma, koncepció, könyv feldolgozása is.

absztrakt 1.1 A KUTATÁS CÉLJA A dolgozat a budapesti bezárt iskolák, illetve a hozzájuk tartozó iskolaudvarok ideiglenes hasznosítának lehetséges útjait járja körül. Elsődleges célja összegezni kint és bent, iskola és városi (valamint társadalmi) környezet megváltozott (megváltoztatandó) viszonyrendszerét, majd ehhez a komlex rendszerhez viszonyítva bemutatni a bezárt intézményekben rejlő lehetőségeket és építészeti válaszokat. A jelenlegi, hasznosítatlan állapotot nem az épületek életciklusának önálló fázisként értelmezi (működő iskola – bezárt iskola – hasznosítás), hanem mint lehetőséget mutatja be, amely által részben közelíthetőek egymáshoz a jövő oktatásáról alkotott elképzeléseink, illetve a budapesti iskolák jelenlegi helyzete.

Írás „Students should reminded that the time to start writing is not next week; it was yesterday.” Címadás A címekhez címszavakat rendelni. Ezeket absztraktokká bővíteni. Tartalomjegyzéket készíteni Fejezetek kialakítása