a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
BUDAPEST Budapest Fejlesztési Pólus BUDAPEST INNOPOLISZ Program Benedek Zsolt november 15.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A projekt szakmai előzményei Tóth Mónika TÁMOP / Tóth Mónika.
Vigh György: Webes alkalmazások akadálymentesítése Kaposvár, oldal.
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
Regionális fejlesztések és szerkezetátalakulás a mezőgazdaságban
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR „Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE” A TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR projekt bemutatása Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban De mi lesz a hazai Kkv-kal?
A földhasználat és a területi versenyképesség főbb közgazdasági összefüggései Előadó: Kollár Kitti doktorjelölt, tanszéki mérnök Komárno november.
Mezőgazdasági szerkezetátalakulás hatása a területfejlesztésre  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1.  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1. Dr. Káposzta József.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
1 XI. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés Budapest, szeptember 5. SZAKMAI AKTUALITÁSOK - KÉRDÉSEK Előadó: dr. Ladó Judit MKVK Szakmai alelnök.
szakmérnök hallgatók számára
ETR konferencia, 2008 április 10-11, Szeged Dr. Zimányi Krisztina Az oktatásmenedzselés tapasztalatai.
Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia.
Záhony: a kelet nyitott vámkapuja Mérföldköveink EU-s csatlakozási „előkészítő kavicsok”, május 01, Románia EU-s csatlakozása, Schengeni.
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából” A korai nevelés „… a legfontosabb prioritás az esélyegyenlőség szempontjából”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Térképészet Szoftvertípusok Zentai László
1. NYÍREGYHÁZA – Örökösföld Közterület rehabilitáció.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
ÖKOPÓLUS Horváth Ferenc 1 Urbányi Béla 2, Izsák Éva 1, Mindszenty Andrea 1, Szabó Csaba 1, Záray Gyula 3 (1): ELTE Földrajz- és Földtudományi Intézet,
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
A ReTInA projekt bemutatása ReTInA nyitókonferencia október 6. Budapest, Magyarország.
TÁMOP C-11/1/KONV Történet  Az Egyesület alapítása – 1998 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Információs nap szeptember 8..
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
M ÁRIALIGETI K ÁROLY G ENOMIKAI LABORATÓRIUM LÉTREHOZÁSA A B IOLÓGIAI I NTÉZETBEN Kedvezményezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem 1053 Budapest, Egyetem.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
A szakirodalom gyűjtése Bibliográfiai adatok pontos rögzítése
A Társadalomtudományi Kar Kari Könyvtára. Magunkról Jóllehet a Társadalomtudományi Kar egyike a Egyetem legfiatalabb karainak, könyvtárának története.
Kézenfogva Alapítvány módszertani újdonságok 2009 november, Nyíregyháza 1.Aktív Műhely a fenntartható foglalkoztatásért! - pályázat 2.Európai Gondozási.
Budapest, október 01. A magyarországi kutatás-fejlesztés nemzetbiztonsági vetületei.
Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése.
A Földtudományi kutatás-fejlesztési alprogram
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR Fő kedvezményezett:
A kötöttpályás szakma perspektívái konferencia június 12. Az egész életen át tartó tanulás és a foglalkoztathatóság javítása Országos Foglalkoztatási.
Pál Gábor, ELTE TTK Biológiai Intézet, Biokémiai Tanszék
Archeometriai laboratórium a Régészettudományi Intézetben
Erasmus program az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Orosz Magdolna tudományos rektorhelyettes Budapest, október 2.
Eötvös Loránd Tudományegyetem A legősibb és legnagyobb magyar egyetem.
KMOP /B Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
Smart Hospitality a PTE-n Informatikai projektek az egészségügy területén Múlt és jövő Uherkovich Péter - Pécsi Tudományegyetem Informatikai Igazgatóság.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
BLISS ALAPÍTVÁNY 1112 Budapest, Neszmélyi út 36.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE
folytatott bibliográfia elemzéséről
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Előadás másolata:

a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához Info-kommunikációs akadálymentesítést szemléltető módszertani eszközpark, a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Kedvezményezett: Eötvös Loránd Tudományegyetem 1053 Budapest, Egyetem tér 1-3. Tel: 36 1 411-6500 www.elte.hu KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

Akadálymentesítés KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

0,1 – 0,8% A teljes népesség 0,1 – 0,8%-a, átlagosan 0,2 – 0,4%-a küszködik átmenetileg vagy tartósan súlyos kommunikációs zavarral. (Kálmán, 2006) KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

Infó-kommunikációs akadálymentesítés Augmentatív és Alternatív Kommunikáció (AAK) Infó-kommunikációs akadálymentesítés KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

no tech – low-tech – high-tech KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

Stephen Hawking KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

az érintett populáció AAK ellátottsága elégtelen a segítők szaktudása hiányos nincs egységes alkalmazás, nincs egységes AAK koncepció kevés kivétellel egyszerű, no-tech segédeszközök vannak alkalmazásban KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

kutatás oktatás eszközkölcsönzés Az eszközök alkalmazási területi kutatás oktatás eszközkölcsönzés Speciális Szükségletű Hallgatók KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

speciális AAK eszközök ,kommunikátorok KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n

Köszönöm figyelmüket! szaffner@barczi.elte.hu KMOP-4.2.1/B-10-2011-0002 Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése az ELTE-n