A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei 2006. november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Ágazati szintű érdekegyeztetés, érdekképviselet, a VKDSZ aktuális feladatai Halasy Károly.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Az idősebb munkavállalók foglalkoztatása Magyarországon
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek támogatása az Államreform Operatív Program keretében ápr. 29. Kullmann Ádám.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Megjelentek az ÚMFT első pályázatai!. Megnyíló források ● Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) ● Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) ●
Észak-magyarországi Operatív Program ( ) Foglalkoztatás Oktatás - nevelés.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Munka és rehabilitáció nemzetközi konferencia A munkaadói kapcsolattartás jelentősége a program végrehajtása.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Dél-dunántúli Munkaügyi Központ MUNKAERŐ-KERESLETIÉS KÍNÁLATI ELŐREJELZÉSEK HEFOP 1.2. Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat fejlesztése kutatási alkomponens.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
VI. Országos Távmunka Konferencia „Foglalkoztatás – távmunka – képzés” DECEMBER 6. Dr. Székely Judit Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
2009. február 4. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke TISZK az egészségügyi szakképzésben Budapesten.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Innovatív Magyarország
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Ágazati szakképzés változásai
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Szakképzési hozzájárulás Saját dolgozó képzési költségeinek elszámolása 2011.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
EURÓPAI FOGLALKOZTATÁSI STRATÉGIA
A Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai elképzelései Új munkabarát és vállalkozásfejlesztő adópolitikai.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Aaa. Nők és családon belüli erőszak elleni lépések  től a Szociális és Munkaügyi Minisztérium (jogelődje ICSSZEM)és a civil szervezetek egyeztetése.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Szakképzés a régióban Dr. Medvegy Tilda igazgató Oktatási Hivatal Nyugat- dunántúli Regionális Igazgatóság 9024 Győr, Bem t. 15.  (96) fax: (96)
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Lorem ipsum.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális és Munkaügyi Minisztérium KOVÁCS ISTVÁN BÉLA vezető- főtanácsos

JOGI SZABÁLYOZÁS évi LV. (55.) törvény a minisztériumok felsorolásáról SZMM belső szervezete, működése Szakképzési és felnőttképzési törvények módosítása (OGY) –Támogatási –Tanácsadó testületi (OSZT+OFkT=Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács) –Háttérintézményi racionalizálás (NSZI+NFI=Állami Szakképzési és Felnőttképzési Intézet) –Gazdasági képviselők szerepének növelése

A FEJLESZTÉS FORRÁSAI NFT I. (3 évre) közel 600 milliárd Ft (200 milliárd/év); NFT II. EZER milliárd Ft/év. Évente 5x-ös keret. Forrás: Nemzeti Fejlesztési Ügynökségwww.nfh.gov.hu Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Megújulás Operatív Programja (TÁMOP) és Társadalmi Infrastruktúra Operatív Programja (TIOP)

FELNŐTTKÉPZÉS Folyamatos fejlesztés között. Felnőttképzésre a jelenlegi (HEFOP, magas összegű) források háromszorosa várható. Folyamatosság, korrekció, reagálás a gazdasági igényekre. Állami eszközök. Ösztönző képzési támogatások – munkaerőpiaci célok teljesítése esetén. Munkahelyi, belső képzések, továbbképzés. Szakképzési hozzájárulás (1,5%) 33,3%-os felhasználásának egyszerűsítése a munkáltatók igényei szerint. A mikro-, kis- és középvállalkozások 60%-ot használhatnak fel.

SZAKKÉPZÉS Társadalmi presztizs alacsony. Korosztály 20%-a végez szakiskolában. (1990- ben 50% volt.) A évesek 24%-a szakképzetlen. 10 év múlva a évesek száma negyedével csökken. Csökkenő tanulólétszám; sok, szétaprózott szakképző iskola; források hasznosulása nem jó. Prognózis: 2013-ra ezer fő szakképzett munkaerő hiánya, ha nem változtatunk!

GAZDASÁGI TANÁCSADÓ TESTÜLETEK -A gazdasági szereplők egyre több fórumon, szakmai tanácsadó testületben vesznek részt döntések előkészítésében és döntésben. Intézményi szinten, 500 főnél nagyobb szakképző iskolában, Térségi integrált szakképzési központban, Regionális testületekben, Országos testületekben.

GAZDASÁGI KAMARÁK Köztestületként is működnek. Együttműködnek a szociális partnerekkel (egyeztetési feladatokat vesznek át, ami korábban állami feladat volt). Növekszik szerepük: –A szakmai képzések és a gyakorlati képzések kialakításában –A szakmai vizsgabizottságok munkájában Felnőttképzési Akkreditáló Testületben a gazdasági szereplők (munkáltatók, munkavállalók) bevonása erősödik.

Folytassuk a párbeszédet, egymás megértése és az együttműködés érdekében. Köszönöm a figyelmet!