Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
Advertisements

A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Témavázlat Draft bevásárlóközpontok retail centers
MTA Regionális Kutatások Központja Innovatív szolgáltatások hatása a területi fejlődésre Nagy Gábor, geográfus, CSc. MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet,
1 Megaprofil 2 Termékeink 3 Projekt, – beépített termékek 4 Sikertényezők.
A Vértesi Natúrpark CSÁKVÁR
Az Európai Unió és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok 2010.július 30. Eger Aranyi Péter Nemzetgazdasági Minisztérium Fogyasztóvédelmi Osztály.
A társadalmi differenciálódás területi jellemzői Magyarországon
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Makroökonómia 3.előadás.
Hazai GNSS infrastruktúra minőség-ellenőrzése MNYERCZÁN ANDRÁS FÖMI Kozmikus Geodéziai Obszervatórium.
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
A kurzus programja Dátum Témakör december Piaci elégtelenségek
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 9. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
A magyar városok szerkezetének átalakulása a rendszerváltozás után
RTM kínálatának alakítása
Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
A vidéki társadalom néhány jellegzetessége Farkas Tibor PhD. SZIE GTK RGVI MRTT VI. Vándorgyűlés, Gödöllő december
Mezőgazdasági szerkezetátalakulás hatása a területfejlesztésre  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1.  : 2103 Gödöllő, Páter Károly u. 1. Dr. Káposzta József.
AZ ÁTALAKULÓ ÉLELMISZER-GAZDASÁG FŐBB TERÜLETI, TÁRSADALMI, KÖRNYEZETI ÖSSZEFÜGGÉSEI Prof. Dr. Villányi László Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi.
A marketing új dimenziója: a geomarketing Kovács András főiskolai tanársegéd Modern Üzleti Tudományok Főiskolája, Tatabánya
A city átalakulásának társadalmi problémái Budapesten
A gazdasági szuburbanizáció mérése,
A középvárosi dzsentrifikáció várospolitikai dilemmái
Az új típusú szövetkezetek hatásai az agrárfejlődésre Vajdaságban Ricz András MRTT Vándorgyűlés Gödöllő
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzéssel támogatott értékbecslés ingatlanfejlesztők számára E-VALUATION - SUPPORTED WITH SIMILARITY ANALYSIS - FOR REAL.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
A rejtett foglalkoztatás kiterjedtsége és tényezői Magyarországon Tóth István János „A magyar munkaerőpiac jövője” Magyar Tudományos Akadémia – Kisterem.
A NEM KONZISZTENS VERSENYMODELL VESZÉLYEI A HÁLÓZATOS KÖZSZOLGÁLTATÁSOKBAN Kaderják Péter Kutatóközpont vezető Budapesti Corvinus Egyetem, REKK.
Agrárgazdaság és a mai vidék viszonya és mai konfliktusai Dr. Buday-Sántha Attila egyetemi tanár.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Kormányszóvivői tájékoztató. Lendületbe hozzuk a vállalkozásokat Dr. Kóka János Gazdasági és Közlekedési Miniszter.
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Somorja, október 28. Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Szabó Márton Kopint –Tárki Zrt. ELÁRASZTJA A MAGYAR PIACOT AZ IMPORT ÉLELMISZER ?
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Transznacionális funkciójú városi körzetek és azok határon átnyúló együttműködései Magyarország és szomszédai területén Illés Dóra VÁTI Stratégiai, Tervezési.
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
Menni vagy maradni – mit tanácsol a modern közgazdaságtan? Varga Attila PTE KTK KRTI Teret adó miliő? Pécs, november 25.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
KUPONLINE Avagy ahol az online és az offline eladás összeér Besenyei Kálmán.
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Regionális gazdaságtan 7.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Szalókyné Tóth Judit ügyvezető igazgató február 13.
A településhierarchia és a településhálózat
2017. Június Élelmiszer kosár Júniusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Augusztus Élelmiszer kosár Augusztusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Szeptember Élelmiszer kosár Szeptemberben a legolcsóbb: Ft.
2017. Március Élelmiszer kosár Márciusban a legolcsóbb: Ft.
2017. Október Élelmiszer kosár Októberben a legolcsóbb: Ft.
2018. Január Élelmiszer kosár Januárban a legolcsóbb: Ft.
2018. május Élelmiszer kosár Májusban a legolcsóbb: Ft.
A telephelyválasztást, letelepedését befolyásoló tényezők
Előadás másolata:

Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Tartalom Szupermarket-hálózat fejlődése Szupermarket-hálózat fejlődése Hipermarketek és vonzáskörzeteik Hipermarketek és vonzáskörzeteik Bevásárlóközpont beruházások Bevásárlóközpont beruházások Keresleti – kínálati viszonyok Keresleti – kínálati viszonyok Új típusú kereskedelmi formák Új típusú kereskedelmi formák

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Tatabánya városrészeinek lakónépessége, 2002 fő

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Kereskedelmi szektor átalakulása 1. szakasz: ‘szupermarketek letelepedése’ A külföldi tőke korai megjelenése (’91 -Spar) A külföldi tőke korai megjelenése (’91 -Spar) Jelentős fejlesztések, a többi lánc gyors betelepülése (Plus, Profi, Kaiser’s, Penny Market, stb.) Jelentős fejlesztések, a többi lánc gyors betelepülése (Plus, Profi, Kaiser’s, Penny Market, stb.) Az extenzív szupermarket beruházások a ’90-es évek végéig tartanak Az extenzív szupermarket beruházások a ’90-es évek végéig tartanak

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október szakasz: hipermarketek a városban A nagy alapterületű kereskedelmi egységek megjelenése: A nagy alapterületű kereskedelmi egységek megjelenése: –Interspar: 2000 –Tesco: 2002 Vásárlói magatartás átrendeződése Vásárlói magatartás átrendeződése Város kereskedelmi vonzáskörzetének átalakulása Város kereskedelmi vonzáskörzetének átalakulása

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Interspar vonzáskörzet, 2001 Forrás: Saját kutatás

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Interspar vonzáskörzet, 2003 Forrás: Saját kutatás

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Tesco vonzáskörzet, 2003 Forrás: Saját kutatás

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Interspar vonzáskörzet, 2005 Forrás: Katona Ildikó – Dörömbözy Zsuzsanna, MÜTF, házidolgozat

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október szakasz: Bevásárlóközpontok Késői megjelenés Késői megjelenés Jelentős vásárlói igény Jelentős vásárlói igény –Kereskedelem –Városközpont-pótlás –Szórakoztatás

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. A központok területisége Tervezett központTervezett központ: Nyitás: m 2 IntersparInterspar: m 2 Vértes CenterVértes Center: Nyitás: m 2 TescoTesco: m 2 Turul CenterTurul Center: Nyitás: 2007; m 2 Forrás: saját szerkesztés

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Vértes Center Turul Center Tesco Tervezett központ Interspar

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Városok népessége és bevásárlóközpontjaik Forrás: saját számítás

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Siker és kudarc Előnyök Városközpont-pótló funkció Városközpont-pótló funkció Nagyterületű vonzáskörzet Nagyterületű vonzáskörzet A városegyüttes jelleg, jelentős gépkocsiforgalom, bővülése 4-6%/év (Tata ; Oroszlány-2.800; Bicske-7.600) A városegyüttes jelleg, jelentős gépkocsiforgalom, bővülése 4-6%/év (Tata ; Oroszlány-2.800; Bicske-7.600)Hátrányok Túlkínálatos kereskedelmi hálózat Túlkínálatos kereskedelmi hálózat Példátlan nagyságú eladóterület (vidéki viszonylatban) Példátlan nagyságú eladóterület (vidéki viszonylatban) Nem jelentős idegenforgalom Nem jelentős idegenforgalom

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Siker és kudarc Telephelyválasztás Telephelyválasztás –Közlekedés –tömeg és egyéni –Parkolás Üzleti-mix Üzleti-mix Potenciális célcsoportok elérése Potenciális célcsoportok elérése Kiegészítő egységek közelsége Kiegészítő egységek közelsége Marketingkommunikáció Marketingkommunikáció Árszínvonal Árszínvonal

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Kérdések Van-e elegendő fizetőképes kereslet a városban ennyi központ fenntartására? Van-e elegendő fizetőképes kereslet a városban ennyi központ fenntartására? Milyen hatást gyakorolnak a beruházások a város más kereskedelmi területeire? Hogyan viselkednek majd a helyi kereskedők? Milyen hatást gyakorolnak a beruházások a város más kereskedelmi területeire? Hogyan viselkednek majd a helyi kereskedők? Hogyan befolyásolja a fejlesztés a város térszerkezetét? Hogyan befolyásolja a fejlesztés a város térszerkezetét? Milyen társadalmi költségei lesznek a beruházásoknak? Milyen társadalmi költségei lesznek a beruházásoknak? Szükség van-e helyi szabályozókra a hasonló beruházások esetén? Szükség van-e helyi szabályozókra a hasonló beruházások esetén? Az e-kereskedelem milyen hatást gyakorol hosszú távon a kereskedelem korábbi formáira? Az e-kereskedelem milyen hatást gyakorol hosszú távon a kereskedelem korábbi formáira?

MRTT Vándorgyűlés, 2006 október 27. Köszönöm a figyelmet!