Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván
A külpiaci verseny Kulcstényezők Miért pont Európa? Mi kell ahhoz, hogy eséllyel induljunk? Milyen tényezők befolyásolják a sikert? Mikor kell az Európai Uniót megcélozni? Miről lesz szó? Mit kell tenni?A helyes stratégia
3 3 hónap5 hónap6 hónap 8 hónap 9-10 hónap Külpiacra lépés = stratégiai folyamat
4 Külpiacra lépés = verseny Hogyan nyerhetjük meg a versenyt?
5 Versenyképes termék Értékajánlat: ami az Ügyfélnek valódi érték és amit megért USP, megkülönböztethetőség Versenyképes ár Kereskedelmi és értékesítői kapacitás Pénzügyi erőforrás! 1. Mi kell ahhoz, hogy rajthoz állhassunk?
6 Pénzügyi: Helyi értékesítő: EUR/év 450 millió forint 2-3 országra NY-EU, B2B kapcsolatokkal rendelkező, tapasztalt sales-es teljes költsége ~ 1 millió EUR/év Időbeli: első 6 hónap: első tárgyalások, találkozók 12 hónap után: első megrendelések stabil árbevétel: 2-3 év után Szükséges ráfordítások* * 320 cég, több mint 2 évtized és több mint 240 millió EUR generált árbevétel adatai alapján
7 Fizetőképes kereslet Költségek: szállítás, utazás, árfolyam (EUR) Üzleti környezet, kultúra, nyelv Hazai tapasztalatok átültethetősége (?) Hatékonyság: hol érek el leghamarabb eredményt? 2. Milyen tényezők döntik el a versenyt?
8 Európa számokban 500 milliós, nagyjából egységes piac GDP/fő átlagban: ~ EUR A magyar export 77%-a az Európai Unióba irányul* Az első 10 magyar export célpiacból 9 európai *KSH A versenypálya: miért pont Európa?
A HELYES STRATÉGIA Mit kell tenni?
Útravaló 10 Fókuszálás! 2-3 célország, 1-2 termék Értékesítés, marketing Akkor sem követünk el hibát, ha csak erre költünk! Piacismeret Ügyfelekről, versenytársakról mindent tudni kell!
11 Kitartás, újratervezés, alkalmazkodás
1 Export-hitelek Személyi költségek Cégalapítás Innováció Helyi támogatások Marketing Jogi kérdések Know-how Minősítések Disztribútorok, partnerek Nyelvtudás Tőke, finanszírozás A kihívás Stratégia
1 We know how to market 13 A megoldás
14 Akiknek a sikeréhez már hozzájárulhattunk…