Www.m27.eu 2015-01-22 Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Energetikai projektek előkészítése, finanszírozása M27 ABSOLVO Consulting.
Marketing szuperkonferencia 2012
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
Nemzeti Innovációs Hivatal
Az üzleti terv.
Mihálovits András Vezető szerkesztő
Cash flow-kimutatás esettanulmány
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
TÁMOP A projekt: Segítség a sikerhez.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Avem încredere EU és üzlet határok nélkül román–magyar üzleti konferencia Egyszerűen a siker felé Befektetési és uniós tanácsadás Romániában Diósi László.
A szakképzetlen, szociálisan hátrányos helyzetű, munkanélküli emberek (fiatalok) munkaerő-piaci és társadalmi (re)integrációjának elősegítése integrált.
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
A vállalkozások környezete
A vállalkozás aktuális kérdései II. félév
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
Kinek jut az MNB Növekedési Hitelprogramból? Sebők Orsolya Főszerkesztő
MNB Növekedési Hitelprogram Sebők Orsolya Főszerkesztő
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
Magyarország hosszú távú versenyképessége: kihívások és lehetőségek Vértes András március 26.
A magyar tudomány az Országgyűlés előtt Vizi E. Szilveszter a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
) 27/07/2014 A befektetői tőke szerepe a távhőszolgáltatás fejlesztésében Fernezelyi Ferenc Kereskedelmi igazgató Dalkia Energia Zrt. MaTáSzSz konferencia.
Vétkes ártatlanok, avagy a magyar céghálózat csapdájában Dr. Csorbai Hajnalka – stratégiai igazgató Opten Informatikai Kft május 12.
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Minőség menedzsment 6.előadás
A Kárpátia Magyar-Román Kereskedelmi és Iparkamara
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalkozói készségek fejlesztése
Miért szeressük a Biztosítókat? A biztosítók több ezer éve létező, valós ügyféligényt elégítenek ki (ma közel 12 millió szerződést kezelnek). A biztosítások.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Bevezetés. 2 Követelmények  8:30-10:25  8:30-9:15.
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
OROSZRULETT avagy információ nélküli gazdaság Dr. Csorbai Hajnalka – stratégiai igazgató Opten Informatikai Kft. Vezérigazgatói találkozó, Röjtökmuzsaj.
Esettanulmány: INVIA.HU Utazás Kiállítás
Az innováció, mint a versenyképes gazdasági növekedés alapja
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Piac és Profit Csökkentse a nemfizetés kockázatát az OPTEN segítségével!
Veszprém november 10.. A vállalkozásfejlesztés Célunk: elsősorban a megyében működő vállalkozások tevékenységének szellemi és pénzügyi segítése.
Vállalkozói mikrohitelek
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Mit értékesít a vezető? A középpontban TE vagy! Jagodics Tamás.
Okos pénzt az okos egészségügynek – kockázati tőkebefektetések az élettudományok területén április 29. Zsembery Levente vezérigazgató X-Ventures.
Vállalkozásmenedzsment I.
Piacra lépés Oroszországban
Be SMART – az új generáció vállalkozásai Budapest, november 20. Szalai Piroska.
1 Néhány fontos jogi aspektus és tudniváló a svájci piacra lépéshez MKIK/HSU Szeminárium Georg J. Wohl Ügyvéd LL.M. Baur.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Az ITDH új szolgáltatásai Hagyományos elemek Kiállítások Kereskedelemfejlesztési pályázatok Üzletember találkozók itthon és külföldön Relációs.
Rózsa Viktor Viszonylati menedzser Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
Kereskedelmi kapcsolat Kongó DK és Magyarország között
K&H a családi vállalatok bankja
Sikeres piacra lépés Franciaországban
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Vállalati terv bemutató
Üzleti terv bemutatása
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván

A külpiaci verseny Kulcstényezők Miért pont Európa? Mi kell ahhoz, hogy eséllyel induljunk? Milyen tényezők befolyásolják a sikert? Mikor kell az Európai Uniót megcélozni? Miről lesz szó? Mit kell tenni?A helyes stratégia

3 3 hónap5 hónap6 hónap 8 hónap 9-10 hónap Külpiacra lépés = stratégiai folyamat

4 Külpiacra lépés = verseny Hogyan nyerhetjük meg a versenyt?

5 Versenyképes termék Értékajánlat: ami az Ügyfélnek valódi érték és amit megért USP, megkülönböztethetőség Versenyképes ár Kereskedelmi és értékesítői kapacitás Pénzügyi erőforrás! 1. Mi kell ahhoz, hogy rajthoz állhassunk?

6 Pénzügyi: Helyi értékesítő: EUR/év 450 millió forint 2-3 országra NY-EU, B2B kapcsolatokkal rendelkező, tapasztalt sales-es teljes költsége ~ 1 millió EUR/év Időbeli: első 6 hónap: első tárgyalások, találkozók 12 hónap után: első megrendelések stabil árbevétel: 2-3 év után Szükséges ráfordítások* * 320 cég, több mint 2 évtized és több mint 240 millió EUR generált árbevétel adatai alapján

7 Fizetőképes kereslet Költségek: szállítás, utazás, árfolyam (EUR) Üzleti környezet, kultúra, nyelv Hazai tapasztalatok átültethetősége (?) Hatékonyság: hol érek el leghamarabb eredményt? 2. Milyen tényezők döntik el a versenyt?

8 Európa számokban 500 milliós, nagyjából egységes piac GDP/fő átlagban: ~ EUR A magyar export 77%-a az Európai Unióba irányul* Az első 10 magyar export célpiacból 9 európai *KSH A versenypálya: miért pont Európa?

A HELYES STRATÉGIA Mit kell tenni?

Útravaló 10 Fókuszálás! 2-3 célország, 1-2 termék Értékesítés, marketing Akkor sem követünk el hibát, ha csak erre költünk! Piacismeret Ügyfelekről, versenytársakról mindent tudni kell!

11 Kitartás, újratervezés, alkalmazkodás

1 Export-hitelek Személyi költségek Cégalapítás Innováció Helyi támogatások Marketing Jogi kérdések Know-how Minősítések Disztribútorok, partnerek Nyelvtudás Tőke, finanszírozás A kihívás Stratégia

1 We know how to market 13 A megoldás

14 Akiknek a sikeréhez már hozzájárulhattunk…