"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató 2010. június 10. TÁMOP 4.1.3.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Advertisements

2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Elemi adatoktól a súlyozott adatbázisig TÁMOP DIPLOMÁS PÁLYAKÖVETŐ RENDSZER Előadók: Dr. Kabai Imre és Krisztián Viktor (ZSKF TKK) EDUCATIO NONPROFIT.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Educatio Kht. - Országos Felsőoktatási Információs KözpontKözponti Diplomás Pályakövető Rendszer Kerekes Gábor április 16.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
A diplomások helyzete Magyarországon a pályakövetési adatok tükrében
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Sajtótájékoztató Nyilvánosak a diplomás pályakövetési eredmények a portálon Educatio Nonprofit Kft. Budapest, október 14.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
Educatio Kht. (OFIK) Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése (TÁMOP ) - Központi Diplomás Pályakövető Rendszer- Kerekes Gábor, ügyvezető.
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP 4.1.3

1. TÁMOP SZAKMAI TÁMOGATÁS DPR intézményi modell kidolgozása szakmai módszertani támogatás nyomon követés és monitoring 2. DPR KÖZPONTI SZOLGÁLTATÁSOK központi DPR adattár DPR kommunikáció országos kutatások Központi DPR program kettős célja

Igényfelmérő „road-show” Hazai gyakorlatok Nemzetközi gyakorlatok (OECD országok) Nemzetközi és hazai szakirodalom Helyzetfeltárás Empirikus kutatások Nagymintás: végzettek, motivációs Intézményi DPR modell kidolgozás DPR Kézikönyv online kérdőív szoftver DPR sorvezető TÁMOP (intézményi PÁLYÁZAT követelmény spec. jó gyakorlatok esettanulmányok DPR füzetek Intézményi DPR szakmai támogatás Kiadványok Képzések Monitoring V XI IV XI V Kb. 30 EGYSÉGES MÓDSZERTAN ALAPJÁN KÉSZÜLŐ INTÉZMÉNYI DPR Empirikus kutatások 1. (fókuszcs., pilot- regionális)- I. TÁMOP INTÉZMÉNYI TÁMOGATÁS Rendezvények

DPR központi adattár Elemzések (DPR kormányhatározat) Tájékoztatás web éves jelentés a diplomások elhelyezkedéséről AVIR (intézményi adatszolgáltatás)

DPR központi adatbázis (FIR-APEH-OEP-FSZH) születési név anyja neve születési hely születés ideje FSZH (munkanélküliek) Regisztrált álláskereső foglalkoztatási támogatások FIR (végzettek, továbbtanulók egyetem, főiskola, végzés éve külföldi tanulmányok, képzés helye APEH (munkavállalók, munkáltató) Jövedelem START kártya Munkáltató adatai OEP (munkavállalók, munkáltató) Munkakör Biztosítási jogviszony Munkáltató székhelye Teljes vagy részmunkaidő

Diplomán túl főbb célcsoportok és főbb szolgáltatások TÁMOP érintettek Projekt disszemináció DPR adatbázis eredményei DPR tudástár Segédanyagok, sorvezető Kutatási eredmények, kiadványok Hallgatók, frissdiplomások Pályaorientációs szolgáltatások DPR kutatások eredményei Karriermagazin Újrafelvételi, továbbtanulás Elhelyezkedést segítő szolgáltatások Munkaadók Tanári állások meghirdetése Szakmai gyakorlatok meghirdetése Munkaadói bemutatkozás feltöltése Intézményi együttműködésre ösztönzés

Fontosabb fejlesztések frissdiplomásoknak 1. DPR adattár eredményeinek bemutatása, publikálása. 2. A pályakövetés (és alumni) tevékenység bemutatása és hirdetése. 3. Diploma utáni élethez, munkavállaláshoz hasznos infók összegyűjtése (folyamatosan). 4. Önismereti tesztek elmenthető eredményekkel. 5. Szak és foglalkozás ajánlat önismereti teszt alapján.

Fontosabb fejlesztések Mesterszak kereső – alapképzések és mesterképzések összekapcsolása. 7. A felsőfokú képzések kimeneti lehetőségeinek bemutatása. (50 alapszak, a többi a projekt végéig) 8. Szakmai gyakorlat ajánlatok, tanári állások, ösztöndíjak. (A fejlesztés kész, feltöltés projekt végéig.) 9. Közösségi jellegű szolgáltatások, felhasználói tartalmak – egymástól tanulás. 10. Mutasd Magad – hallgatók, frissdiplomások bemutatkozását segítő online szolgáltatás.

Mivel segítjük az intézményeket? Egy helyre gyűjtjük a pályakövetéses gyakorlat eddigi tapasztalatait. Elérhetővé tesszük a kutatások eredményeit. Hirdetjük a pályakövetés gyakorlatát a felvételi folyamattól kezdve. Ösztönözzük a felhasználókat a pályakövetésben való részvételre. (A pályakövetés és az intézményi karrierirodás kontaktok hirdetése, kereshető adatbázisa.) Megjelenítjük az intézményi pályakövetéses, karrierirodás híreket (igény esetén). Szakmai szolgáltatások (online sorvezető, gyik, help desk)

Központi DPR mérleg (hinta)  DPR portál  Monitoring  DPR adattár  DPR portál  Monitoring  DPR adattár Sikerek - a pályázati célok 95%-a megvalósul - 9 szakmai rendezvény, 700 résztvevő, 5 kiadvány, 18 hírlevél, 45 sajtómegjelenés - intézményi együttműködés, célcsoport bevonás - országos kutatások (hallgatói, végzett) - módszertani újítások (kézikönyv, online kérdőívező szoftver) - nemzetközi kitekintés, együttműködések - DPR sorvezető Sikertelenségek - TÁMOP késése - államigazgatási adatint. - vezetői elkötelezettség (- likviditás, kifizetések)

Lehetséges kérdések, problémák Miért nem volt elérhető februárban az online kérdőívező, és miért csak áprilisra vált elérhetővé? Miért volt olyan időszak, amikor nem volt elérhető a kérdőívező rendszer? Túl hosszúak az intézményi online kutatásokhoz kiadott kérdőívblokkok... Az adatszolgáltatás kapcsán sok volt a bizonytalanság: hogyan kell adatokat adni, kinek és hová stb. Mi ezzel kapcsolatban most az Educatio álláspontja? Miért csak részadatbázison dolgozunk (a tervezett 5000 helyett 2700 fővel)? Hol találhatók a hallgatói vizsgálat eredményei? Hogyan jutottunk a személyes megkereséshez szükséges hallgatói adatokhoz? Milyen a kutatás mintája, reprezentativitása? A nagymintás reprezentatív kutatás nem lehet negatív hatással az ezzel egyidőben folyó intézményi felmérések válaszadási arányára?

Kapcsolatfelvétel: DPR: További információk: KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!